Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere brukt Define krem og Loreal tecni art krem. Ønsker en krem, ikke gel eller fudge eller noe som er for klissete. Trenger mest av alt for å roe brusete hår, ikke så viktig å fiksere krøllene.

Gjerne noe selges billig på nettet (lookfantastic eller liknende sider).

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg bruker KML sin og liker den veldig godt.

Synes også den hårmasken til Kerastase er fantastisk.

Skrevet
Jeg bruker KML sin og liker den veldig godt.

Synes også den hårmasken til Kerastase er fantastisk.

er dette stylingprodukter? tenker nemlig på krem til å ha i håret som styling leave-in, ikke hårkur. Krem som kan brukes i håret både når det er vått og tørt. Viktig at det er krem, ikke bare serum eller klissete paste.

Gjest fizzyqueen
Skrevet

Har du prøvd hårgelé? Evt tynnet ut med vann/en stylingcreme uten mye hold. Om du skal roe ned frizzet er det en fin måte å gjøre det på.

Ellers er Curls Rock Curl Amplifier fra Tigi å anbefale, men den er ganske klissete å påføre. (Går fint an å vaske restene vekk fra hendene, da).

(Ikke bland Define Stylingcreme med Define gel, forresten - cremen ble til harde geléklumper! :o)

Gjest Hilde K S
Skrevet
er dette stylingprodukter? tenker nemlig på krem til å ha i håret som styling leave-in, ikke hårkur. Krem som kan brukes i håret både når det er vått og tørt. Viktig at det er krem, ikke bare serum eller klissete paste.

KML er en styling-greie. Redken har også en sånn krem som er ok. Jeg liker ikke Tigi sin, mest fordi jeg synes håret blir stivt av den.

Kerastase har en krem på tube som er en leave-in-balsam som er superduper.

Skrevet

Takk for svar så langt! Men det skal ikke være lett å finne produkter som man blir fornøyd med vet jeg...;)

Hvis håret blir stivt av den til Tigi er den uaktuell. Det må være en lett krem som kan brukes i både vått og tørt hår. Er det slik å forstå at de kremene som er for krøllet hår/fremhever krøller kan føre til stivt hår? Er litt usikker på om jeg bør velge krem for krøllet hår, anti-frizz eller strightening cream? Har brusete krøller jeg vil samle og gjerne framheve, men uten at håret blir stivt.

En annen ting som er viktig er at det ikke blir for mye lukt. Den hvite kremen til Loreal Prof var bra, men følte jeg gikk rundt å luktet godteributikk i tillegg til alle de andre luktene man påfører på badet om morgenen...

Har sett på noen av disse alternativene:

Noen som kjenner til disse? (ev om merkene generelt har veldig mye lukt...)

Schwarzkopf Professional BC Styling Treat Curl Cream

Schwarzkopf Professional OSiS Loopy Curl Cream

Schwarzkopf Professional BC Styling Treat Smoothing Milk

Wella Lifetex Straight Leave In Cream

Schwarzkopf Professional OSiS 4-Play Moulding Cream

Schwarzkopf Professional OSiS Buff Styling Cream

Er det denne du tenker på,Hilde KS?

Redken Straight 05

Takker for svar:)

Skrevet

Bruker du lite nok, vil ikke håret bli stivt av Tigi sin.

Men uansett er det veldig varierende for hvilke produkter som passer til ulikt hår. Så jeg vil egentlig bare oppfordre deg til å prøve litt forskjellig. Ingen av de kjente merkeproduktene på markedet er dårlige, så det er bare å prøve noe :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Tigi sin lukter godtebutikk.

Redken sin heter Curl Refiner og er fra deres Fresh Curls-serie. Den kan du ha i både vått og tørt hår. Jeg liker ikke resten av serien til Redken fordi jeg synes håret blir tørt og frizzy av det.

Når du har denne i vått hår, blir krøllene markerte, men du kan dra hendene lett gjennom det for å skille dem litt mer etter at håret har tørket.

I tørt hår bruker jeg KMS sin curl-up-creme.

I mitt hår funker det best med Kerastase sin oléocurl (leave-in-balsam) først og mens håret er vått. Så tar jeg i KMS sin når håret er tørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...