Phineas Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Folk har fått invitasjonene sine nu, og et par-tre stk har gitt "sure" tilbakemeldinger, om at bryllupet ikke blir sånn og sånn, vi gjør det på en tungvint måte, de er fornærmet for at vi ikke har invitert de til middag... Blablabla.. Vi skal ha et enkelt bryllup, med vielse i kirka, og så går vi, ungene og forlovere ut og spiser, og så får folket komme til kaffe og kaker og fest på ettermiddagen/kvelden. Ja, kanskje det er kjipt, men vi må gjøre det slik, for vi har ikke ubegrenset med penger, og vi har ikke råd til å ha en hel hurv på middag... Og det er på festen vi skal ha talene og all "moroa", så de går jo ikke glipp av noe sånn sett... Huff.. Kan de ikke bare forstå at vi gjør det på VÅR måte, etter VÅR lommebok da? det verste er vel at det er fra min nærmeste familie jeg får disse kommentarene.. Ingen glede å spore der, ingen gratulasjoner, ingen "HIPP HURRA!"... Blir litt lei meg jeg, og har mest lyst til å bare stikke ned på kontoret og gifte oss på en vanlig hverdag, og så dra hjem etterpå...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Skjønner... Kjipe greier Vi har fått/regner med å få litt blandede tilbakemeldinger vi også. Men det er den motsatte grunnen Vi har valgt å ha full pakke; 3-retters middag til alle gjestene, fri bar (her sparer vi ikke...), blomster, live musikk og ordentlige duker. Slår liksom litt på stortromma Så er det enkelte som ytrer; blir det ikke litt dyrt da? Hvorfor skal dere ha alle til middag? Osv.. Jaja. Bottom line: Det er alltid noen som finner noe å klage på. Det er umulig å gjøre ALLE fornøyd. Jeg har bestemt meg for å bare lukke øynene og ørene, og fokusere på det VI vil Dagen blir nok fin og minneverdig, og det er det som er viktig for oss. Gjør det du også...! Ikke bry deg om sure folk som alltid må mene noe om hva andre foretar seg. Dagen blir nok fin og hyggelig, og akkurat slik som dere vil ha den. Det er DET dere vil huske i ettertid P.S: Vi har vært heldige og har mange kontakter, derfor kan vi gjøre det på denne måten uten at det koster skjorta. Men akkurat dette har jeg ikke lyst til å utdype til alle og enhver. De får tenke det de vil, og takker nok ja til invitasjonen om de har lyst til å komme
Jade Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Skal man ha det bryllupet man vil, får man gifte seg selv! Teit å bli fornærmet over å være kaffegjest når der kun skal være 6-8 stk til middag og resten til kaffe Alternativet er jo at de ikke blir invitert, men da er det gale det også! Skal dere bare la være å gifte dere da? Til dere har råd til å gi "tante Agathe" bryllupet hun ønsker?
Phineas Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2009 Skjønner... Kjipe greier Vi har fått/regner med å få litt blandede tilbakemeldinger vi også. Men det er den motsatte grunnen Vi har valgt å ha full pakke; 3-retters middag til alle gjestene, fri bar (her sparer vi ikke...), blomster, live musikk og ordentlige duker. Slår liksom litt på stortromma Så er det enkelte som ytrer; blir det ikke litt dyrt da? Hvorfor skal dere ha alle til middag? Osv.. Jaja. Bottom line: Det er alltid noen som finner noe å klage på. Det er umulig å gjøre ALLE fornøyd. Jeg har bestemt meg for å bare lukke øynene og ørene, og fokusere på det VI vil Dagen blir nok fin og minneverdig, og det er det som er viktig for oss. Gjør det du også...! Ikke bry deg om sure folk som alltid må mene noe om hva andre foretar seg. Dagen blir nok fin og hyggelig, og akkurat slik som dere vil ha den. Det er DET dere vil huske i ettertid P.S: Vi har vært heldige og har mange kontakter, derfor kan vi gjøre det på denne måten uten at det koster skjorta. Men akkurat dette har jeg ikke lyst til å utdype til alle og enhver. De får tenke det de vil, og takker nok ja til invitasjonen om de har lyst til å komme Takk for fint svar Nei, jeg vet jeg ikke skal bry meg, at det er bortkastet energi og slikt, men blir litt skuffet likevel, når første reaksjonen til folk ikke er glede, men hakking på hvordan vi gjør det. Det viktigste er jo at vi blir gift vel? Jaja, skal prøve å overse det, så får de heller sitte der og mugle!!
Aiko Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Alltid noen som blir sure e.l. Som nevnt over, har man det enkelt blir det gjerne litt hvorfor ikke ha det bedre, blir det dyrt er det gjerne hvorfor ikke ha det enklere.
Phineas Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2009 Skal man ha det bryllupet man vil, får man gifte seg selv! Teit å bli fornærmet over å være kaffegjest når der kun skal være 6-8 stk til middag og resten til kaffe Alternativet er jo at de ikke blir invitert, men da er det gale det også! Skal dere bare la være å gifte dere da? Til dere har råd til å gi "tante Agathe" bryllupet hun ønsker? Greit at de reagerer altså, men de trenger jo fadermeg ikke SI det til meg?!?! Det er jo bare utrolig respektløst og frekt! Argh... Kjenner jeg fyrer meg opp litt her...
Gjest hopeful Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Skulle tro man møtte forståelse for at man ikke har råd til et stort bryllup i disse dager. Kjipt å få sånne kommentarer fra gjestene.. Hvis de syns det blir for "lite" så får du be dem åpne lommeboka å sponse dere, slik at dere kan har alle til middag;) Da tenker jeg nok protestene stilner Det er deres bryllup, og så lenge DERE er fornøyd er det det viktigste! Lykke til:)
sixx Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Jeg synes ikke det er pent av gjestene deres å komme med negative kommentarer til dere på den måten. Jeg er av de som er veldig i mot kaffegjester, og synes heller at folk da bør be færre. Jeg ville ikke sagt noe til de som hadde invitert meg, men jeg hadde antageligvis takket nei til invitasjonen. Forsøk å tenke litt utfra gjestenes ståsted: - Jeg regner med at dere forventer at kaffegjestene skal komme til kirken for å se på vielsen. - Hvis de kun blir bedt til kaffe, så vil det være en del timer mellom selve vielsen og kaffen. - Hvor skal gjestene gjøre av seg da? - Hvor skal de spise? - På restaurant og bruke penger på middag ute fordi de er bedt i deres bryllup? - Eller skal de reise hjem i mellomtiden? - Hva med hvis de bor 1-2 timer unna kirken? osv.
sixx Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Skulle tro man møtte forståelse for at man ikke har råd til et stort bryllup i disse dager. Ja, alle har nok forståelse for at man ikke har råd til stort bryllup i disse dager. Men da kan man jo ha et lite bryllup da. Hvis de syns det blir for "lite" så får du be dem åpne lommeboka å sponse dere, slik at dere kan har alle til middag;) Da tenker jeg nok protestene stilner Det verste er at jeg tror enkelte av dere faktisk mener det også. Det er deres bryllup, og så lenge DERE er fornøyd er det det viktigste! Lykke til:) Hvorfor skal dere ha gjester?
Fat Sally Lee Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Jeg synes det er simpelt gjort å bli snurt fordi man "bare" blir bedt til kaffe. Jeg er glad for å bli bedt uansett, hvis det ikke hadde passet pga lang reisevei, måtte kjøpe egen middag, for dyrt med reiseutgifter/gave etc., så hadde jeg takket høflig nei. Å belaste brudeparet, som faktisk har vært så vennlig å invitere meg til å dele deres store dag, med grinerier over slike ting ville ikke ramlet meg inn. Jeg må si jeg er overrasket over at folk mener at "slik oppførsel må man regne med". Jeg kan ikke se for meg noen av mine bekjente eller min familie si noe sånt til brudeparet. Ærlig talt. Jeg synes trådstarter skal prøve så godt det er mulig å ignorere de bekjente som mangler normal folkeskikk, selv om det sikker er vanskelig. Det er IKKE brudeparet som er vanskelige her. En invitasjon er faktisk faktisk en vennlig gest, som ikke bør besvares med sure miner, men kanskje et høflig "nei takk."
sixx Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Jeg må si jeg er overrasket over at folk mener at "slik oppførsel må man regne med". Hvor står det?
Gjest hopeful Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 (endret) SITER(hopeful @ 28.02.2009 (02:08) ) Det er deres bryllup, og så lenge DERE er fornøyd er det det viktigste! Lykke til:) Hvorfor skal dere ha gjester? Vil jo ha gjester! Men legger jo gjerne opp dagen slik man ønsker seg som brudepar. (Personlig er jo et av våre ønsker at gjestene skal ha det kjempekjekt da!) Men syns jo at det er viktigere at brudeparet får oppfylt sin drøm, enn at tante olga på toten skal få trumfet gjennom sine ønsker/meninger om feiringen! Og jeg MENER selvsagt ikke at man skal be folk betale for bryllupet! Edit: ble litt rot med klippinga.. Fikk ikke det helt til gitt... Endret 28. februar 2009 av hopeful
sixx Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 Vil jo ha gjester! Ok, hvorfor skal gjestene komme i bryllupet deres da? Kan du se det litt fra gjestenes syn også...iallefall kaffegjestenes? Jeg forsøkte å skissere noen punkter som kan være årsaken til at folk reagerer negativt på å bli bedt til kaffe.
Gjest hopeful Skrevet 28. februar 2009 #14 Skrevet 28. februar 2009 Ok, hvorfor skal gjestene komme i bryllupet deres da? Kan du se det litt fra gjestenes syn også...iallefall kaffegjestenes? Jeg forsøkte å skissere noen punkter som kan være årsaken til at folk reagerer negativt på å bli bedt til kaffe. Håper jo gjestene vil komme for å feire dagen med oss, svinge seg litt og ha en knall fest. Prøver stadig å se det fra gjestene sin side! Vi skal i utgangspunktet ha kaffegjester, men leter i lommeboka for tiden for å se om vi har muligheten til å ha alle med oss til middag. Men forløpig går jeg ut i fra at det blir kaffegjester, så har blandt annet startet tråd for å be om råd for å inkludere dem best mulig når de kommer. Så tenker jo på gjestene.. Føler meg litt misforstått nå...
sixx Skrevet 28. februar 2009 #15 Skrevet 28. februar 2009 Håper jo gjestene vil komme for å feire dagen med oss, svinge seg litt og ha en knall fest. Prøver stadig å se det fra gjestene sin side! Vi skal i utgangspunktet ha kaffegjester, men leter i lommeboka for tiden for å se om vi har muligheten til å ha alle med oss til middag. Men forløpig går jeg ut i fra at det blir kaffegjester, så har blandt annet startet tråd for å be om råd for å inkludere dem best mulig når de kommer. Så tenker jo på gjestene.. Føler meg litt misforstått nå... Var det at du skrev dette: Det er deres bryllup, og så lenge DERE er fornøyd er det det viktigste! jeg hang meg opp i. Det blir for meg litt sånn...drit i gjestene så lenge brudeparet har det bra. Jeg aner ikke noe om bryllupet eller bryllupsforberedelsene dine...så akkurat det kan jeg ikke uttale emg om. (men jeg synes likevel kaffegjester er noe skikkelig herk da ).
Gjest men Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Her er det jo, foruten forloverne, KUN kaffegjester! En ting å skille mellom gjester ved å ha halvparten til middag og de andre til kaffe, men ts og forloveden hennes har jo valgt å ha INGEN til middag ALLE til kaffe! Synes ikke familien bør bli snytt da...de går jo ikke glipp av taler eller noe slikt, da ts spesifiserte at disse skulle holdes under kaffen/festen. Ts gjør jo tydeligvis alt hun kan for å få kabalen til å gå opp, og bruker heller ikke en formue på seg selv (kjole på ebay osv sto det i dagboka) Stå på Phineas! Dere har like stor rett til et koselig bryllup selv om dere ikke har ubegrenset økonomi!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 28. februar 2009 #17 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er av de som er veldig i mot kaffegjester, og synes heller at folk da bør be færre. Jeg ville ikke sagt noe til de som hadde invitert meg, men jeg hadde antageligvis takket nei til invitasjonen. Når det ikke er noe middag, men kaffe, kaker og fest som alle blir bedt på kan jeg ikke se noe negativt med å ha kaffegester. Veldig trist at du ville takket nei til å komme på en bryllupsfest bare fordi du ikke fikk middag, når ingen av de andre gestene heller får middag.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #18 Skrevet 28. februar 2009 Ok, hvorfor skal gjestene komme i bryllupet deres da? Kan du se det litt fra gjestenes syn også...iallefall kaffegjestenes? Jeg forsøkte å skissere noen punkter som kan være årsaken til at folk reagerer negativt på å bli bedt til kaffe. Er den eneste grunnen til at man (evt du...) takker ja til en bryllupsinvitasjon at man får seg en middag...? Hvis man ikke får middag, så er det ingen vits å dra..? Ok, men da vet vi jo hvordan du tenker da
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #19 Skrevet 28. februar 2009 Jeg synes at det er utrolig mange som mener at alt skal legges så sykt mye tilrette for gjestene, selfølgelig skal gjestene kose seg, men er det ikke viktigere at brudepare får den dagen de ønsker seg?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #20 Skrevet 28. februar 2009 Jeg synes at det er utrolig mange som mener at alt skal legges så sykt mye tilrette for gjestene, selfølgelig skal gjestene kose seg, men er det ikke viktigere at brudepare får den dagen de ønsker seg? Enig, kan det være så vanskelig å la andre være i fokus en dag. Får heller prøve å glede seg med brudparet og sette pris på at man faktisk er invitert, om det er til kaffe eller middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå