Gjest LanaLane Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Den ene fosterhjemskatten min har klart å skrape opp veggen på kjøkkenet vårt, er en slik "ruglete" flate som er malt hvit farge over(om noen skjønner). Siden vi leier må dette jo dekkes av depositumskontoen vår, men aner noen om hvor mye dette blir? Må hele kjøkkenet gjøres om, eller er det nok med den ene tapetrullen? Tror ikke dette går under slitasje akkurat
sixx Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Den ene fosterhjemskatten min har klart å skrape opp veggen på kjøkkenet vårt, er en slik "ruglete" flate som er malt hvit farge over(om noen skjønner). Siden vi leier må dette jo dekkes av depositumskontoen vår, men aner noen om hvor mye dette blir? Må hele kjøkkenet gjøres om, eller er det nok med den ene tapetrullen? Tror ikke dette går under slitasje akkurat Kan du ikke klare å lage tilsvarende ruglete overflate over der den har ødelagt ved å bruke litt fortykket lim da...og male over etterpå?
Gjest LanaLane Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Kan du ikke klare å lage tilsvarende ruglete overflate over der den har ødelagt ved å bruke litt fortykket lim da...og male over etterpå? Hmm...kanskje kanskje...men det har sprukket og det grå underlaget har kommet opp. Må nok male hele veggen i så fall, men er redd for at det ikke skal skjule det bra nok Andre forslag?
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Dersom det er mulig gitt skadens plassering - tilby utleier å kjøpe et skap eller en hylle som monteres her. Ville nok uansett vært ærlig med huseier. Det å prøve å sjule for så å bli oppdaget gir neppe et godt samarbeidsforhold på lang sikt. Men mulig jeg ville tatt en liten hvit en om hvordan tapeten ble slik, for å unngå at kattene ble kastet ut.... Huff, er vanligvis ikke umoralsk, men er en stor tilhenger av alle som gjør en innsats for Dyrebeskyttelsen, så tusen takk for den jobben du gjør=)
Gjest LanaLane Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Dersom det er mulig gitt skadens plassering - tilby utleier å kjøpe et skap eller en hylle som monteres her. Ville nok uansett vært ærlig med huseier. Det å prøve å sjule for så å bli oppdaget gir neppe et godt samarbeidsforhold på lang sikt. Men mulig jeg ville tatt en liten hvit en om hvordan tapeten ble slik, for å unngå at kattene ble kastet ut.... Huff, er vanligvis ikke umoralsk, men er en stor tilhenger av alle som gjør en innsats for Dyrebeskyttelsen, så tusen takk for den jobben du gjør=) Går nok ikke, det er rett ved døra slik at en evt kommode vil stå i veien. Hun som bodde her før hadde katt også, og vi har hatt 4 fosterkatter til sammen, og bare en som har gjort nevneverdig skade. Sånn uflaks han man ha hvor mye koster det å tapetsere da? Noen som vet? Og burde jeg si fra til utleier nå, eller prøve å fikse det først?
Gjest hjelpsom Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Tror ikke slik tapet er så veldig dyrt, og det er nok ikke så vanskelig å legge en ny tapetstripe og male oppå. Om du er heldig har sikkert huseier maling og tapet liggende
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Hør med huseier ja. Mye mulig h*n kan se på skaden og se om det bare er tapet som må over eller om det må gjøres mere.
Gjest LanaLane Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Hør med huseier ja. Mye mulig h*n kan se på skaden og se om det bare er tapet som må over eller om det må gjøres mere. huseier bor i USA så det blir vanskelig gitt. Han er her bare et par ganger i året, da på sommern/høsten. Vi har fått ham til å bytte ut både det elektriske systemet og dusjen, tilsammen 15000 kr i arbeid og kvier oss litt for å slenge ut det her også...
Noli Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Jeg ville ringt og forklart situasjonen og spurt om det var greit at dere byttet tapet. Men ville ikke gjort det før dere skal flytte da siden dere risikerer at katten klorer opp den nye tapeten igjen..
Gjest L_C Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Det er da hverken dyrt eller vanskelig å bytte strietapet på en enkelt vegg
Gjest LanaLane Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Det er da hverken dyrt eller vanskelig å bytte strietapet på en enkelt vegg Jeg håper da ikke det Har aldri gjort det før og aldri sett hvordan man gjør det. Om noen vet, fra scratch, gi meg gjerne et lynkurs!
Gjest L_C Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 1. Fjern den gamle tapeten 2. Ha tapetlim på veggen og heng opp tapeten. Jevn ut alle bobler med en sånn tapetdings 3. la tapeteten "tørke" en stund 4. Mal Ta deg en tur til en forhandler av tapet og maling . De kan helt sikkert forklare deg hvordan det gjøres med akkurat den tapeten/strien du kjøper.
Gjest LanaLane Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 1. Fjern den gamle tapeten 2. Ha tapetlim på veggen og heng opp tapeten. Jevn ut alle bobler med en sånn tapetdings 3. la tapeteten "tørke" en stund 4. Mal Ta deg en tur til en forhandler av tapet og maling . De kan helt sikkert forklare deg hvordan det gjøres med akkurat den tapeten/strien du kjøper. ok,tusen takk :D nå virker det ikke så håpløst likevel
flickan Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 Hvis du tar med deg en bit av den gamle tapeten med maling på, vil de kunne blande farge som skal være akkurat lik, så du unngår store forskjeller i fargene hvertfall. Søsteren min skadet tapeten der hun bodde før, og ingen kunne se at det var malt over med ny maling.
Gjest LanaLane Skrevet 2. mars 2009 #15 Skrevet 2. mars 2009 Hvis du tar med deg en bit av den gamle tapeten med maling på, vil de kunne blande farge som skal være akkurat lik, så du unngår store forskjeller i fargene hvertfall. Søsteren min skadet tapeten der hun bodde før, og ingen kunne se at det var malt over med ny maling. Smart, det skal jeg gjøre Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå