Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 ja, regner med at dere allerede har lest spørsmålet ovenfor...
liv Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 306 000 er startlønn for barnevernspedagoger. Noen kommuner betaler mer. Oslo Kommune har litt forskjellige lønnstrinn ut fra hvilken bydel men det starter på 312 600
Saeria Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Får dere virkelig ikke mer enn det som bv.ped? Som sosionom kan en visst regne med å starte på 360.000.
liv Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 UB tillegg er ca 67 000 for medleverskapsturnus, men hun spurte om kontorlønna
Saeria Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 I see. Mine kunnskaper om barnevern er ganske begrenset enda. Faglig påfyll innen det kommer om halvannen uke.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 UB tillegg er ca 67 000 for medleverskapsturnus, men hun spurte om kontorlønna hva er UB tillegg?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Får dere virkelig ikke mer enn det som bv.ped? Som sosionom kan en visst regne med å starte på 360.000. sosonomer begynner med 280000. maks lønn 320000. Tjene nok mer som bv. ped. Men som bv ped og sos kan du jobbe i det private, og da tjener du mer. Barnevernspedagog har vel maks 330000
Saeria Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Stemmer det. Hvor var jeg når jeg tenkte 360?
Gjest Sosionomen Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 For noe tull at sosionomer starter på 280000.-!! Dette er iallefall mange år siden. Ta å les tariffavtalen i stat og/eller kommune, og dere vil se hva MINSTElønnen er utfra ulik ansiennitet. Selv jobber jeg i staten, 10 års ansiennitet og har 355000.- i grunnlønn, og 398000.- med kveldstillegg (ca.to kvelder i uken). Tariffavtalene finner dere som er interessert på FO sine hjemmesider: www.fobsv.no -dette er sosionomer, bv.pedagoger og vernepleieres fagforening.
Gjest Sosionomen Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 meg over... Og da skal det sies at jeg er nyutdannet og har fått godkjent tidligere arbeidserfaring (ikke relevant for jobben) og godkjent 3 år av utdanningen i ansiennitetsutregningen. Jeg har heller ikke videreutdanning foreløpig. Når jeg med tid og stunder får dette, vil jeg visstnok gå opp en 20000-30000 minimum i året.
Gjest Sosionomen Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Ikke sant, Saeria? Viktig at det er riktige opplysninger, vettu. Vi blir ikke rik i dette yrket, men det er jo dumt om folk velger det vekk fordi de kanskje tror at startlønnen ikke er mer en 280000.......Det er også mange muligheter innenfor denne bransjen, så med litt ekstra videreutdanning og litt erfaring, kan man tjene en god del mer også.
Saeria Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Jeg valgte denne utdanningen til tross for lønn i grunnen, mend det skader ikke at lønnen er relativt ok. Uansett håper jeg at jeg finner en stilling som jeg trives i når jeg er ferdig utdannet.
Gjest Sosionomen Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Når er du ferdig da? Jeg er rimelig sikker på at du finner ditt område. Det er som du sikkert vet nok å velge mellom....Selv er jeg litt på prøvestadiet, og har fått noen ideer om hvilke områder jeg ønsker å øke kompetansen min på med tid og stunder. Tror det er en fordel å kjenne seg selv litt, og vite hva som er ens styrker og svakheter, og da selvsagt utvikle og bruke de sterke sidene en har. For å si det sånn; Noen egner seg bedre på et kontor med saksbehandlingsoppgaver, mens andre igjen fungerer på sitt beste i samspill og dialog med brukerne/klientene de er satt til å hjelpe. Men et spennende yrke er det ingen tvil om at det er! Tvi-tvi!
Saeria Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 Jeg holder på med andreåret, men jeg skal ha et års permisjon, grunnet svangerskap og fødsel. Når jeg kommer tilbake til tredjeåret bærer det omtrent rett ut i praksis.
Gjest Sandbekken Skrevet 2. mars 2009 #17 Skrevet 2. mars 2009 Lurer litt på hva mulighetene er når man er utdannet sosionom.. hvilke områder kan man velge mellom? jeg har bare hørt litt om yrket.. men synes det virker intressant
Saeria Skrevet 2. mars 2009 #18 Skrevet 2. mars 2009 Guri, det er mye. Man finner sosionomer hos NAV (både trygd/arbeid/sosial), i barnevernet, i kriminalomsorgen, rusfeltet, psykiatrien, på somatiske sykehus, innen habilitering/rehabilitering, i forskjellige frivillige organisasjoner og tiltak som driver med rus, barn, ungdom, psykiatri, i arbeid med flerkulturelle og sikkert en del annet. Man må også huske på at selv i sosialtjenesten er det sosionomer som jobber som saksbehandlere og de som jobber med booppfølging og annet felt-/samfunnsarbeid. Det samme gjelder barnevern. Man finner de både som saksbehandlere og som miljøarbeidere. Det er mange muligheter. Noen sosionomer jobber også i privat sektor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå