Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 jeg legger alltid frem klær kvelden før dusjer ofte kvelden før, og tar på doedorant har begynt å epilere leggene, har vært hårfri i to uker!! (og mine vokser FORT) lager mye middag og har i kjøleskapet så jeg kan varme opp hmm.. fyll på peolpe! så får vi alle en mer effektiv hverdag!
Vera Vinge Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg legger også alltid fram klærne kvelden før. Dusjer også da, bortsett fra de dagene jeg vasker håret (legging med vått hår gir skummelt resultat ). Pleier dessuten ofte å ta med meg middagsrester til lunsj, som jeg evt. varmer opp på jobb. Det er mer mettende enn brød, og raskt å ta med om morgenen. Og så lager jeg ofte til mer ris, bønner og linser enn jeg trenger, sånn at det raskt kan brukes i gryter, supper, salater osv. en annen dag.
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 - legge frem klær og pakke veske kvelden før - alltid lage store porsjoner da vil lager middager som kan fryses - handle stort en gang i uka (også effektivt med tanke på sunn mat, hindrer impulskjøp på vei hjem fra jobb) - ha en kurv som jeg tar en runde med i huset daglig. Alt rot legges i denne, og jeg går så fra rom til rom og legger ting på plass. - samler alle faktura og betaler en gang i uka - trene rett etter jobb - slipper turen hjem og ut igjen. - skrive ned alle ting jeg må gjøre (som skifte den pæren, bestille den ferien, vaske vinduer, ringe ei venninne....) og sette av et par timer til å gjøre dette samlet. - flekser en del tid på jobb. Jobber en hel ettermiddag og kveld, og tar heller en halv dag torsdag eller fredag for å få unna private gjøremål. - Delegerer. Utrolig hva mannen får til bare han får det skriftelig. - Epilering=) - Handsfree på telefonen. Så bretter jeg tøy, tørker støv og vanner blomster hver gang jeg er i telefonen.
MissStiles Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 - pakker sekken (til skolen) kvelden før - lager matpakke / fyller vann/saft/juice på flaska - tar ut brød fra fryseren sånn at jeg har frokost dagen etter - koker poteter (om jeg skal ha det til middag) dagen før - tar (nesten alltid) ut kjøtt (eller det jeg skal ha til middag) ut av fryseren til middag
cilja Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Nå er jeg superinponert av dere. Jeg skulle ønske jeg kunne vært halvparten så organisert som dere er... Kan jeg skylde på at jeg har småbarn?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Nå er jeg superinponert av dere. Jeg skulle ønske jeg kunne vært halvparten så organisert som dere er... Kan jeg skylde på at jeg har småbarn? Jeg er skikkelig organisert, noe som en venninne syntes var veldig imponerende (eller var det irriterende?)... Det syntes hun helt til hun fant en kjøleskapsmagnet hvor det sto: Organiserte mennesker er vanlige mennesker som er for late til å lete etter ting
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå