Gå til innhold

Fyll/pynt til bløtkake

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal lage bursdagskake til svigermor på fredag. Jeg baker sukkerbrød og pisker krem, men trenger forslag til fyll og pynt.

Håper dere kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Jordbær og bananer

-vaniljekrem

-valnøtter og svisker(slår god ann hos den eldre garde da den ikke er for søt)

-hermetisk frukt(finne i flere varianter)

-mango og kiwi

Ta deg en tur på butikken og sjekk hyllene for bakeprodukter,mega har som regel ett godt utvalg,det samme med ica icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splitt opp sukkerbrød-bunnen i 2 eller 3 "lag" (avhengig av hvor tykk den er). Dynk hver "skive" med "noe sterkt" - helst en brukbar Cognac. NB: Ikke for mye, og pass på å ha litt mer langs kanten enn i midten.

Min favorittsmakskombinasjon er:

- Et tykt lag bringebærsyltetøy på hvert lag

- Rikelig med hakkede valnøtter

- Krem (masse krem... icon_smile.gif

(deretter neste lag (syltetøy/valnøtter/krem osv.)

Prikken over i'en for meg er marsipanlokk. Det er faktisk ikke så vanskelig å lage selv: kjøp marsipan og kjevle ut (med melis) til passe tynt.

Bon appetit!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp masse tropiske og norske frukter. Fyll med jordbær og krem og legg alle fruktene pent i skiver på toppen! Pensle gjerne litt gele over så holder de seg blanke og friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake, mmm....

Det aller beste og fyllet jeg vet om er hermetisk ananas. Etter at du har delt bunnen i to eller tre lag, dynker du med laken fra frukten. Så legger du et tynt lag med knust ananas og så et godt lag med krem mellom de to eller tre kakelagene. Pyntes med krem og ananas og evt. mintblader e.lign.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...