Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, skjønner at denne kan bli vanskelig uten å ha sett mennesket først, men jeg får prøve uansett.

Jeg er så grønn og blond på farger som det går an å bli, derfor bruker jeg minimalt med sminke og ser rett og slett dødskjedelig ut. Jeg har ganske lys hud, med fregner. Grønne øyne og mørkt hår med naturlig rødskjær i. Aner ikke hvilke farger som kan passe til ansiktet mitt. Trenger veldig å friske opp øyne, lepper og det hele :P Noen som tør å komme med forslag? Hehe.. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags grönnfarge er det öynene dine har? Hvilken tone er huden din?

Skrevet

Vel, jeg er blek :x Haha.. En rød hudtone kanskje, ut fra hva jeg har klart å google meg frem til. Jeg ser det bare ikke selv liksom, men ingen av de andre "kategoriene" passer.

Og øya mine er grønne? Vet ikke hvilken type grønn akkurat :P Sambo påstår det er brune og grønne toner der :ler:

Skrevet

Ja jeg er helt enig at det er vanskelig aa bestemme sin egen hudfarge! Jeg har studert og studert min egen i det siste, for jeg finner ikke en foundation som riktig passer. Jeg er kommet fram til at jeg er kald eller nöytral... Det er fordi jeg blir röd naar jeg nettopp har törket ansiktet og fordi aarene paa armene mine ser blaae ut..

Hvis du gaar for jordfarger paa öyenskygger er det ganske safe egentlig, hvis du ikke er saa vant til aa sminke deg er det sikkert et lurt sted aa begynne uansett. Jeg ville foreslaatt aa funnet en palett med 3 farger, en helt lys, en litt mörkere i en rosa/champagne farge og en brun. Kanskje noe liknende sweet spot? Jeg ville ha valgt to av dem matte og 1 med skimmer. Mellomste fargen er ofte finest naar den er matt. Den lyse legger du paa öyenlokket, innerst i kroken mot öyet og oppe paa öyenbynsbenet.

Med en god kost legger du midtonen fra ytterste öyekrok og inne i globallinjen, du vet den folden som kommer naar du har öyet oppe. Du kan gjerne ha öyet aapent naar du gjör det, da blir det lettere.. Dra kosten fra ytterste öyenkrok og mot inneste öyekrok. Skyggen legger seg da i globallinjen og ovenfor. Dus ut kantene med en ren kost. Saa kan du legge lden mörkeste akkurat i ytterste öyekrok og inni og nedenfor globalinjen. Kanskje en tredjedel av öyelokket innover mot öyet.. Jeg kan pröve aa lage en illustrasjon hvis det var litt vanskelig beskrivelse..

For rouge ville jeg funnet en diskret farge i samme tone som du har naar du rödmer eller löper...

Leppestift kommer igjen litt an paa hudtonen din.. Kler du knall rosa eller appelsin oransj best? Hihi...ikke det at jeg foreslaar det, men hvis du maatte velge en av disse fargene? Utifra det kan du se om du kler varme eller kalde farger best. Rosa er den kalde, og oransj er den varme..

Skrevet
Ja jeg er helt enig at det er vanskelig aa bestemme sin egen hudfarge! Jeg har studert og studert min egen i det siste, for jeg finner ikke en foundation som riktig passer. Jeg er kommet fram til at jeg er kald eller nöytral... Det er fordi jeg blir röd naar jeg nettopp har törket ansiktet og fordi aarene paa armene mine ser blaae ut..

Hvis du gaar for jordfarger paa öyenskygger er det ganske safe egentlig, hvis du ikke er saa vant til aa sminke deg er det sikkert et lurt sted aa begynne uansett. Jeg ville foreslaatt aa funnet en palett med 3 farger, en helt lys, en litt mörkere i en rosa/champagne farge og en brun. Kanskje noe liknende sweet spot? Jeg ville ha valgt to av dem matte og 1 med skimmer. Mellomste fargen er ofte finest naar den er matt. Den lyse legger du paa öyenlokket, innerst i kroken mot öyet og oppe paa öyenbynsbenet. Skal sjekke ut den der, takk!:)

Med en god kost legger du midtonen fra ytterste öyekrok og inne i globallinjen, du vet den folden som kommer naar du har öyet oppe. Du kan gjerne ha öyet aapent naar du gjör det, da blir det lettere.. Dra kosten fra ytterste öyenkrok og mot inneste öyekrok. Skyggen legger seg da i globallinjen og ovenfor. Dus ut kantene med en ren kost. Saa kan du legge lden mörkeste akkurat i ytterste öyekrok og inni og nedenfor globalinjen. Kanskje en tredjedel av öyelokket innover mot öyet.. Jeg kan pröve aa lage en illustrasjon hvis det var litt vanskelig beskrivelse.. Tror jeg skjønte det :D

For rouge ville jeg funnet en diskret farge i samme tone som du har naar du rödmer eller löper... Knallrød mener du? Hihi.. Tror ikke jeg tør å begi meg ut på noe sånt enda :gjeiper:

Leppestift kommer igjen litt an paa hudtonen din.. Kler du knall rosa eller appelsin oransj best? Hihi...ikke det at jeg foreslaar det, men hvis du maatte velge en av disse fargene? Utifra det kan du se om du kler varme eller kalde farger best. Rosa er den kalde, og oransj er den varme.. Blir vel oransj da tenker jeg, med rosa ser jeg ut som en klovn!;P

Haha, grøss.. Jeg er 20 år og har null peiling på hvordan jeg bør sminke meg eller hvilke farger jeg kler. Noe sier meg at jeg henger veldig etter :ler:

Skrevet

Hehe..tenkte ikke akkurat en knallfarget rouge, en diskret, lys farge i noe av den samme tonen som rødmen din er i.. Rouge er jo ikke noe must hvis du ikke legger foundation som dekker din egen glød.

Siden du sier du ville kledd den oransje leppestiften kan det tyde på at du har varm hudfarge. Når du velger leppestift kan du se etter mursteinsrøde, varme bruntoner og fersken oransj.. Derfor kan du ogsaa se etter en rouge som er i fersken toner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...