Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har vært tynn hele livet og kan ikke noe for det, det er først de siste ti årene jeg har unngått kommentarer som "så tynn du er!", noe som absolutt ikke føles som et kompliment. Nå er jeg ca. str. 38. Jeg merker at jenter som er litt eller veldig overvektige ofte ikke er så imøtekommende mot meg første gangen de hilser på meg. De fleste tar IKKE den første kontakten, for å si det sånn. Når de så merker at jeg er hyggelig og hjelpsom er det som om de ikke kan la være å like meg likevel. Hvis jeg går med noen klær som de ikke kan gå med (litt kort skjørt eller noe litt ettersittende, ikke mikrokort eller supertight) virker det som om de blir sure for det. Jeg merket det sist i går, da jeg hadde lyst til å ha på meg kjole på jobb og har en kollega som sliter med vekta pga. stoffskifteproblemer. Det virket ikke som om hun ville snakke med meg den dagen, så det slo meg plutselig at jeg kanskje må gå med telt for at hun skal føle det komfortabelt nok å snakke med meg... Jeg har også en venninne som har gått opp og ned i vekt som omtrent aldri gir meg et kompliment. Er det sånn at tjukke jenter ikke liker tynne jenter, fordi de er misunnelige?
Kenniball Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Er det sånn at tjukke jenter ikke liker tynne jenter, fordi de er misunnelige? Eller kanskje en blir mer reservert og forsiktig når en er overvektig?
Gjest smala Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg vet ikke jeg, har vært både tykk og tynn og har aldri hatt problemer med tynne jenter og har gitt komplimenter til mine tynne venninner i den perioden jeg selv var tykk. Har vært tynn i mange flere år enn jeg var tykk nå og har venninner av begge arter, så jeg kjenner meg ikke igjen i problemstillingen.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Overlegen du ass, haha. Først maser du om hvor deilig du er, og at du ble født sånn. Så maser du over hvor utrolig hyggelig du er. Mens alle overvektige er missunelige på deg. Uff da:(
Gjest Mirriam Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Ingen grunn til å bli stygg i kjeften. Jeg tror det kan være sannhet i dette, men det er nok fordi man selv ønsker man også var slank og at man ikke er helt fornøyd med seg selv. Selv er jeg 1.67 høy og ca 66 kilo, og både rompe, pupper og mage og mine venninner kan dra på seg alle pene klær og kjoler de vil, og jeg skal innrømme jeg har tenkt at jeg har følt meg lite attraktiv i forhold til dem, ettersom at de kan ha på seg skikkelig jentete klær og jeg går med jeans og en eller annen topp. Jeg tror nok ikke man ikke de ikke "liker" tynne folk, men at man selv ønsker at man kunne f.eks gå med andre klær, og da blir man litt innesluttet og irritert av å se at andre kan gjøre det f.eks.
Fluffie Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Kan ikke si jeg har noe imot tynne jenter, jeg doemmer ikke folk utfra kroppen deres. Og selv om jeg er godt overvektig, saa klarer jeg fremdeles aa kle meg pent og gaar ikke med klaer i stoerrelse telt. Mange overvektige har vanskelig for aa finne klaer de liker og som passer, og mange fokuserer veldig paa aa gjemme seg i klaerne, og de ender opp med aa gaa med telt-aktige klaer som ikke sitter fint. Om man har litt taalmodighet saa vil de fleste overvektige klare aa finne flotte klaer som sitter perfekt og da ser man at man trenger ikke aa vaere tynn for aa se flott ut. Det er litt mer jobb, men saann er det naar de fleste klesbutikker lager klaer for et kvinneideal som de fleste av oss ikke passer inn i. Mange overvektige har problemer med kroppen sin fordi de ikke passer inn i et kroppsideal som blir presset paa dem fra alle kanter og de klarer ikke aa tvinge kroppen sin inn i det idealet.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Er det sånn at tjukke jenter ikke liker tynne jenter, fordi de er misunnelige? Ja, det tror jeg. Jeg er selv slank, og trives heller ikke med tykke jenter. Overvektige folk gjør meg kvalm, og minner meg om hvor fælt det kan bli når man ikke trener.
Pjukset Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har vært tynn hele livet og kan ikke noe for det, det er først de siste ti årene jeg har unngått kommentarer som "så tynn du er!", noe som absolutt ikke føles som et kompliment. Nå er jeg ca. str. 38. Jeg merker at jenter som er litt eller veldig overvektige ofte ikke er så imøtekommende mot meg første gangen de hilser på meg. De fleste tar IKKE den første kontakten, for å si det sånn. Når de så merker at jeg er hyggelig og hjelpsom er det som om de ikke kan la være å like meg likevel. Hvis jeg går med noen klær som de ikke kan gå med (litt kort skjørt eller noe litt ettersittende, ikke mikrokort eller supertight) virker det som om de blir sure for det. Jeg merket det sist i går, da jeg hadde lyst til å ha på meg kjole på jobb og har en kollega som sliter med vekta pga. stoffskifteproblemer. Det virket ikke som om hun ville snakke med meg den dagen, så det slo meg plutselig at jeg kanskje må gå med telt for at hun skal føle det komfortabelt nok å snakke med meg... Jeg har også en venninne som har gått opp og ned i vekt som omtrent aldri gir meg et kompliment. Er det sånn at tjukke jenter ikke liker tynne jenter, fordi de er misunnelige? Jeg er str 36 og opplever virkelig på ingen måte at overvektige ikke vil ta initiativ til å prate med meg. Mennesker som ikke gir komplimenter er ofte mennesker som er usikre på seg selv, og deres usikkerhet har da ingenting med sine venners kroppsvekt å gjøre. Mennesker er heller tilbakeholdende pga hva folk utstråler, ikke hvordan folk ser ut.
Fluffie Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Ja, det tror jeg. Jeg er selv slank, og trives heller ikke med tykke jenter. Overvektige folk gjør meg kvalm, og minner meg om hvor fælt det kan bli når man ikke trener. Det er ikke rart om overvektige jenter ikke liker deg naar du selv utsraaler forakt for dem og signaliserer at du ikke liker dem! Folk merker gjerne dette, og da gidder man ikke aa proeve aa bli venner.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har vært tynn hele livet og kan ikke noe for det, det er først de siste ti årene jeg har unngått kommentarer som "så tynn du er!", noe som absolutt ikke føles som et kompliment. Nå er jeg ca. str. 38. Jeg merker at jenter som er litt eller veldig overvektige ofte ikke er så imøtekommende mot meg første gangen de hilser på meg. De fleste tar IKKE den første kontakten, for å si det sånn. Når de så merker at jeg er hyggelig og hjelpsom er det som om de ikke kan la være å like meg likevel. Hvis jeg går med noen klær som de ikke kan gå med (litt kort skjørt eller noe litt ettersittende, ikke mikrokort eller supertight) virker det som om de blir sure for det. Jeg merket det sist i går, da jeg hadde lyst til å ha på meg kjole på jobb og har en kollega som sliter med vekta pga. stoffskifteproblemer. Det virket ikke som om hun ville snakke med meg den dagen, så det slo meg plutselig at jeg kanskje må gå med telt for at hun skal føle det komfortabelt nok å snakke med meg... Jeg har også en venninne som har gått opp og ned i vekt som omtrent aldri gir meg et kompliment. Er det sånn at tjukke jenter ikke liker tynne jenter, fordi de er misunnelige? forstår deg helt. Har veldig høy forbrenning og problemer å gå opp i vekt. Det værste jeg hører er "så tynn du er", "der var det ikke mye fett nei".. ect. Ikke noe kult. Hvis jeg går inn i en butikk så er folk aldri noe hyggelige, men ser ned på meg. venninnen min som er 2 str mer enn meg får hjelp med engang. Verste jeg vet er klesbutikker og undertøys butikker.. Det er som forventer du tror du er super deilig fordi du ser ut som et narkovrak av en guttekrop model (og nei.. det er forkastlig) Ville gitt hva som helst å være en str 38/40.
Eskild Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Overlegen du ass, haha. Først maser du om hvor deilig du er, og at du ble født sånn. Så maser du over hvor utrolig hyggelig du er. Mens alle overvektige er missunelige på deg. Uff da:( Misunnelig du ass, haha Nah, just kidding Endret 27. februar 2009 av Eskild
Pjukset Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Hvis jeg går inn i en butikk så er folk aldri noe hyggelige, men ser ned på meg. venninnen min som er 2 str mer enn meg får hjelp med engang. Jeg tviler på at butikkansatte ser ned på noen som helst som er for tynne eller for feite. Kanskje du opplever det sånn fordi du har lavt selvbilde?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Misunnelig du ass, haha Nah, just kidding er faktisk normalvektig og har mange overvektige venninner...Hvis noe er galt med de og de oppfører seg rart så tenker jeg at noe alvorlig har skjedd,ikke at det er pga at jeg er ekstra deilig i kveld:P sier det bare, selv om du tuller:P
alicia2 Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Jeg tror at om mange overvektige personer desverre helt automatisk kan føle seg litt ille til mote sammen med bare slanke eller tynne personer,er grunnen gjerne dette: Samfunnet i dag forventer at alle skal gjøre det de kan for å være /bli slanke,viss ikke blir en lett sett på som en "taper"!!Det har liksom ingenting å si hvordan du ellers er som person eller at en er suksessfull og velfungerende til fingerspissene for den saks skyld, for har en ikke den rette "looken" hva vekt og utseende angår,så er en i manges øyne mindre verdt. Dette er jo både diskriminerende og helt forferdelig,men desverre så er menneskesynet blitt så overfladisk og utseendefiksert at DET er til å bli kvalm av!! Så det er slett ikke rart om du kan føle det slik du har gjort,TS,men det er jo verdt å tenke gjennom hvordan vi slanke behandler overvektige...Og ikke skal du/vi sånn uten videre være så selvsentrert eller fornøyd med vårt eget utseende på en nedlatende måte ,som får overvektige til å regelrett FØLE at "den slanke" tenker på vekta til den en har foran seg.. Fikk ikke inntrykk av at DU TS har en slik holdning,jeg mener sånn generelt.. Tror i alle fall det er slik at de med noen kilo for mye FØLER -selv om det er innbilning -at alle andre automatisk har en alarm som ringer med det samme vi ser noen "tyngre" personer,og da er det ikker rart de blir usikre på oss... Fakta er at mange kunne ønsket seg litt mer former både her og der,så er det snakk om misunnelse så går det gjerne begge veier enten folk vil innrømme det eller ei! Mine veninner er i ulike fasonger og størrelser,og dette med vekt er sjelden tema i det hele tatt ! HELDIGVIS!! Endret 27. februar 2009 av alicia2
alicia2 Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 Ja, det tror jeg. Jeg er selv slank, og trives heller ikke med tykke jenter. Overvektige folk gjør meg kvalm, og minner meg om hvor fælt det kan bli når man ikke trener. JEG OGSÅ er slank,men denne kommentaren din gjør meg bare trist.. 1
Pjukset Skrevet 27. februar 2009 #16 Skrevet 27. februar 2009 JEG OGSÅ er slank,men denne kommentaren din gjør meg bare trist..
Adore_Lamore Skrevet 27. februar 2009 #17 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er litt enig med dette, jeg har over vektige venninner, og de er ikke alle sånn heldigvis. Men dessverre er det noen av dem som er det... Mine tidligere bestervenner (begge var ekstra lubne ikke tykke) har alltid kommentert at jeg er heldig, de selv slet med slanking osv. Hun ene hadde omtrent ødelagt forbrenningen sin med jojo slanking. Anyway, det endte med etter hvert at de begynte å se ned på meg for at de selv skulle føle seg bedre. Og hun ene fikk seg type og jeg spurte om jeg kunne møte mistery guy en dag, etter det nevnte hun han aldri igjen omtrent, redd for at jeg skulle stjele han tydet det til. (Som om det fantes bare en kis i hele verden...) Anyway lang historie kort, jeg endte med å finne meg en bedre bestevenn som ikke trokker meg ned for at hun kan føle seg bedre.
LitaPia Skrevet 27. februar 2009 #18 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har endel veninner som har endel ekstra å ta i men det hindrer ikke dem å være veninne med skrinnmagre,lille meg. Heldigvis
Gjest dalieo Skrevet 27. februar 2009 #19 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har alltid vært naturlig tynn, og slitt med å legge på meg. Jeg hadde en venninne på ungdomsskolen som er overvektig, og hun brukte å hakke litt på meg og andre tynne venninner, mest sannsynlig for å få seg selv til å føle seg bedre. Bare sånn små kommentarer om at vi hadde lagt på oss (!), at klærne våre var litt for stram over magen, eller noe sånn. Jeg og mange av vennene mine var syltynn på den tiden, så hun sa det bare for å trekke oss ned. Siden den tid har jeg lagt litt på meg og er nå en størrelse 36. Har aldri opplevd at jenter som bruker større størrelser enn meg ser ned på meg eller behandler meg dårlig, har ikke tenkt tanken engang :klø:
Gjest høh Skrevet 27. februar 2009 #20 Skrevet 27. februar 2009 så tynn erru ikke da, vil nå si 38 er helt normalt, sorry
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå