Gjest Gjest_bruden_* Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Logger meg ut for denne tråden jeg... Saken er den, vi har planlagt dette bryllupet som skal stå om ikke så alt for lenge, i to år nå. Jeg er egentlig litt lei alt (bryllupsgreine altså, ellers er det meste flott), og vil bare at det skal bli ferdig slik at jeg kan begynne å tenke på andre ting igjen. Men nå er jeg så usikker på om det er dette som egentlig er det jeg ønsker. Vi skal ha hele kaka - selskapslokale, tre retters, masse kaker, masse gjester osv osv.. Men når jeg nå ser på tiden som gjenstår (ikke veldig mange ukene) så blir jeg så lei meg. Jeg vil egentlig bare stikke av med forloveden, bare drite i alle kakene, alle bordkortene, ALT. Bare gifte oss vi to og fint få andre. Prisen blir ikke grusomt høy, maks 60.000. Men likevel. Vi betaler 1/3. Og for disse 20.000 kr kunne vi to alene kommet oss veldig langt på mange andre måter også. Når jeg også ser på alt annet jeg må gjøre av andre ting disse siste ukene skjønner jeg ikke hvordan vi skal komme i mål. Jeg ser bare for meg at jeg kommer til å komme til hotellromme å bare gråte å gråte av utmattelse. En del av meg har bare så inderlig lyst å avlyse alt og heller stikke av, men det går jo ikke det heller... Uff...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Vil bare si at jeg skjønner hvordan det er. Jeg giftet meg for noen måneder siden, og før bryllupet hadde jeg også slike tanker. Mye pga litt styr ang gjestelista (vi ville ha barnefri fest, som forårsaket en del rabalder enkelte slektninger), og da tenkte jeg også at f*** heller, vi gjør jo dette like mye for gjestene som for oss selv, og så lager de så mye vansker... Man er jo stresset og det er et relativt stort ansvar å ha fest for så mange folk. Jeg var kjempestresset på selve dagen, også, for vi gjorde svært mye selv, og jeg tror nok jeg ville delegert mer nå i ettertid. Stresset gav seg heldigvis litt utpå dagen/kvelden. Altså: deleger, deleger, deleger. Evt. trom sammen venninner på et lite dugnadsmøte, be dem om hjelp! Snakk med venner/familie som du vet er handlekraftige, og deleger noen av oppgavene. Mange synes at det er fint å få lov til å hjelpe til, at de blir mer inkludert i dagen og festen når de har vært med på forberedelser. Noe som du synes er et stort ork, kan det hende at de gjør lett som bare det. Når selve dagen kommer, blir det gjerne slik at man blåser i ting man stresset over tidligere. Det blir rett og slett for mye, så alle de mange detaljene har man ikke kapasitet til å bry seg om. Da ser man at det faktisk går bra selv om man ikke anstrenger seg det minste, folk koser seg, og maten kommer på bordene, og man er gift og kan slappe av med alt. Jeg tipper du kommer til å ankomme hotellrommet sliten men lykkelig, med maaaange gode minner fra dagen, og lettet over at bryllup ikke er noe man arrangerer mer enn (for håpentligvis) en gang i livet. (Og så kan dere ønske dere penger i gave, slik at dere får reise på en liten avslapningsferie etter bryllupet!)
Solstrålejenta Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Uff...leit å måtte føle det sånn like før bryllupet og når dere har investert så mye tid og energi i det... Du føler ikke at det kan være nerver foran den store dagen? Mange får jo litt bryllupsnerver når det begynner å nærme seg... Ellers sier du jo selv at du er ganske lei og at du er sliten av alt maset -kanskje du kan få noen til å hjelpe deg med å gjøre ferdig de siste tingene? Kanskje ikke alle de siste detaljene er så viktig for at dere skal få en bra fest? Jeg vet jo ikke akkurat hva som står igjen, men så lenge man har mat og drikke og lokaler, så har man jo utgangspunktet lagt for en bra fest. Vanskelig å si hva som er riktig for dere, men det er jo også synd om dere i all hast avlyser og kanskje taper endel penger på det, for så å angre dere i etterkant på at dere ikke gjennomførte... Men som sagt -vanskelig for meg å si hva som er rett for deg og din kjære... Synes iallefall det var trist å høre at man føler seg i en så håpløs situasjon... Masse lykke til med veien frem mot bryllup, enten det blir etter original plan eller noe annet Endret 27. februar 2009 av Solstrålejenta
LilleMy28 Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Vi var også på den veien der... Men så fant vi plutselig ut at dette ikke var det vi ville med tankepå festen, så vi ombestemte oss og fikset et helt annet bryllup i stedet. Vi planla stor tradisjonell fest på lokalet etc, men det endte med tinghuset og så reiste vi med Color Magic hvor de fikset så og si alt for oss, det eneste vi måtte tenke på var å kle på oss og komme. Vi hadde ikke sendt ut invitasjonene da vi ombestemte oss, og derfor var det enkelt å endre planene. Det ordner seg nok, det er nok normalt med stress og litt usikkerhet når det nærmer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå