Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor ofte sminker du deg?

Og hvor mye legger du i sminken?

Selv sminker jeg meg 4-5 dager i uken. Og bruker da bare mascara og litt eyeliner. Foundation, pudder, øyenskygge osv bruker jeg ved sjeldne anledninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sminker meg som regel dersom jeg skal ut på noe og når jeg skal på jobb. Gjennomsnittlig 5-6 dager i uken.

Jeg pleier å bruke concealer, mascara og øyenskygge. Til litt mer spesielle anledninger kan jeg bruke pudder og en litt mer fremstående øyenskygge.

Skrevet

Hver dag på jobb. Kun mascara og øyenskygge, evt litt lipgloss.

Hvis jeg kun er hjemme en dag sminker jeg meg ikke.

Gjest ikke dolly
Skrevet

Hver morgen.

Mineralsminke (foundation, concealer og blush)

Mascara, eyeliner og øyenskygge.

Om det skjer noe på ettermiddagen, fresher jeg opp sminken.

Det hender jeg skipper søndager om jeg ikke skal noe spesielt :)

Skrevet

Nesten hver dag, om jeg ikke bare skal være hjemme...

Øyenskygge, mascara og eyeliner er det eneste jeg bruker.

Skrevet

Hver dag, med mindre jeg bare skal være hjemme, da er det ikke alltid jeg gidder.

Skrevet

Svært sjelden. Kun hvis jeg får lyst når jeg skal på besøk eller andre anledninger. Da blir det som oftest bare mascara, kanskje også noe øyenskygge.

Skrevet

Stort sett hver dag. Jeg bruker concealer, foundation, blush, øyenskygge, eyeliner, maskara og lipgloss/leppestift. Til kveldsmake-up bruker jeg tydeligere øyesminke i tillegg til det andre :)

Skrevet

Sjelden. Har mye fin sminke, medn det blir mest til fest og lignende.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Veldig sjelden. Ikke hver maaned en gang. Naar jeg sminker meg bruker jeg stort sett bare oyensminke og lip gloss.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Hver dag, med mindre jeg skal være hjemme. Men jeg bruker så og si kun mascara, så er ikke noe fancy akkurat:p

Gjest Deception
Skrevet

Hver dag, uten unntak. Men mengden varierer. For det meste blir det litt mineralfoundation, concealer og rouge, samt mascara. Sjelden øyeskygger/linere annet enn til festbruk. :)

Skrevet

Jeg må ha på meg dagkrem, foundation og litt maskara hver gang jeg skal ut døra for ikke å se ut som jeg fremdeles sover. Som regel bruker jeg bare det, noen ganger også litt øyenskygge og jeg har alltid med meg noe til å fukte leppene, f eks en leppepomade eller rosebudsalve.

Skrevet

Nesten hver dag.. mengden varierer. til vanlig går det i primer/foundation og bronzer, must haves for tiden.

trenger ikke mascara men synes det er gøy å legge øyenskygge. highlightere også:) liker 'glød' looken. lipliner er must for volum, balm for pleie.

Skrevet

Sminker meg stort sett hver dag. Skal jeg derimot bare være hjemme, så gidder jeg ikke.

Bruker maskara, lysbrun øyenskygge for å fremheve (ikke over hele øyenlokket. Bare rundt vippekantene oppe og nede) mineralpudder og svakt solpudder. Har igrunn fin hud, men jeg er ganske lys, så vil ha litt farge i ansiktet for ikke å se likbleik ut :gjeiper:

Skal jeg ut eller noe, bruker jeg i tillegg litt kajal, rouge og mer øyenskygge

Skrevet

Hver dag uten unntak. Er blitt en rutine som å pusse tennene og jeg føler meg mye bedre med litt sminke! Bruker concealer, mineralpudder, blush, solpudder, øyenskygge, eyeliner og mascara. Men sminker meg naturlig selv om jeg bruker alt! Dager hvor jeg ikke skal noe spesielt dropper jeg gjerne eyelineren :)

Skrevet

Jeg sminker meg 5-6 ganger i uka, frisker gjerne opp sminken i løpet av dagen også, men vasker den av straks jeg kommer hjem. Bruker concealer, litt foundation blandet ut i fuktighetskremen, brynblyant, kajal, øyenskygge, mascara, rouge og leppebalsam. Og under dette bruker jeg 3 forskjellige hudpleieprodukter! Det hørtes mye ut når jeg ramset det opp, men det tar meg ca. 10 minutter å påføre og (jeg liker selv å tro at) det ser ganske naturlig ut.

Skrevet

Jeg sminker meg hver dag. Går uten sminke og kontaktlinser kanskje to-tre søndager i halvåret.

Bruker øyeskygge, mascara, eyeliner, litt rouge eller solpudder, og lipgloss.

Og neglelakk.

Skrevet

Nesten kun når jeg skal på fest.. Og da er det mascara det går i, kanskje litt øyenskygge..

Hvis jeg sminker meg en hverdag er det hvis jeg skal noe spesielt eller fordi jeg rett og slett bare føler for det. Og da er det igjen mascaraen som må til pers... :)

For å føle meg fresh og ikke se trøtt ut så rekker det for meg med å vaske ansiktet godt å smøre meg med en ansiktskrem...

Skrevet

Jeg sminker meg nesten hver dag.

Men ikke mye, og det ser veldig naturlig ut. Bruker mineralfoundation for å jevne ut huden, som ofte er gusten og blek pga sykdom. Og så bruker jeg mascara, men ofte ganske lite i hverdagen. Synes ikke mascara er det viktigste faktisk (til meg), i motsetning til mange andre :gjeiper:

Alt annet jeg tar på av sminke i hverdagen blir "bonussminke", altså varierer det litt fra dag til dag. Det kan være rouge, farge på leppene, øyenskygge, solpudder. Bruker skjeldent kajal, det blir så hardt på meg, selv om jeg har mørkebrunt hår, og naturlig mørke vipper og øyenbryn.

Men når det er sagt, så klarer jeg å gå uten sminke :) Er ikke avhengig. Var det derimot før til en viss grad, for da var huden min mye verre enn den er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...