Gå til innhold

Er d noen som kan fortelle meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvordan en spontanabort utarter seg? Symptomer? Blør man ekstremt mye? Må man innom sykehus for utskrapning? Smerter osv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan variere veldig! Noen har ekstreme smerter, andre ikke. Noen spotter på forhånd, andre begynner å blø den dagen de mister. Andre igjen merker ingenting før de ser et dødt embryo/foster på UL (MA=missed abortion).

Mine to SA-er har forløpt slik:

1: 9+ uker: Spottet veldig svakt litt av og på de første ukene (2-3 ganger totalt? :vetikke: ), men prøvde å slå meg til ro med at det var helt normalt. Fikk ganske svake magesmerter rundt en torsdag. Lørdagen begynte jeg å blø litt friskt, men i små mengder, samtidig som smertene ble sterkere og kom i tak, som svake rier. En sjekk med UL viste at embryoet hadde vært dødt i et par dager og tilsvarte ca 9 uker. Fikk piller til hjemmeabort, som førte til ekstreme rieliknende smerter og sterk blødning - og kroppen støtte ut embryo og andre graviditetsrester.

2: Ca 5-6 uker?: Spottet veeeeldig svakt rosa i flere dager. Smertene kom torsdagen eller fredagen, og jeg kjente dem godt igjen fra forrige gang, så jeg var ikke i tvil om hva som skjedde. Tror jeg begynte å blø fredagen, og natt til lørdag kom de verste smertene og utstøting av embryo og andre rester og blødning som var noe sterkere enn mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...