Gå til innhold

Dyrenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

på tide at jeg starter en tråd her jeg òg :) Hva betyr navnene til dyrene deres eller hvilke navn har dere valgt og hvorfor? Kattene mine heter Felicia, som betyr "Lykkelig" (det håper jeg da absolutt hun er), og Silas, som betyr "han som holder til i skogen " eller "fra skogen", og han lever virkelig opp til navnet sitt. Goldenen heter Ponto, av navnet Pontos, som betyr sjø. Hundens navn ble egentlig bare funnet på i farta, fant ikke betydningen før idag. :jepp:

Endret av Satyrica
Skrevet

Ene hunden min heter Ozzy, han er en hvit liten dott som bare er glad hele tiden. Kallte han det siden han er det stikk motsatte av hva Ozzy Osbourn er. Andre hunden min heter Peik fordi han kledde det.

Katten vår het Idapus etter besteveninnen til moren min.

Kattene til søstra mi heter Blanko ( fordi det ser ut som om noen har hivd blanko på han ), Floppy ( FloppyDisc på dataen :P ) Silivia ( etter bilen ), Sonic ( etter han blå pigsvinet og Zeta ( husker ikke hva det var fra )

Skrevet (endret)

--

Endret av Aryia
Skrevet

Katten min heter Loke, og det betyr vel "den falske" eller noe sånt....tenkte ikke over det når han fikk navnet.

Skrevet

Jeg valgte navn fra Isfolket da jeg fikk mine dyr, så hunden min heter Vinnie og katten Sol Angelica, til daglig bare Sol.

Et unntak var hankatten jeg hadde som het Tiger Martini. Tiger fordi han var tabby-mønstret (tiger-stripet) og Martini fordi jeg syntes det klang så fint sammen med Tiger.

Skrevet

Gullfisken vi hadde for noen år tilbake het Prince Lucky. Min kjære klarte ikke å velge, så da ble det begge to. :ler:

Skrevet
Gullfisken vi hadde for noen år tilbake het Prince Lucky. Min kjære klarte ikke å velge, så da ble det begge to. :ler:

Haha! Så lenge dere ikke røyker gullfisken så :fnise:

Gjest virvelvind
Skrevet

Kattne mine heter Whiskey og Coctail.

Whiskey skulle egentlig hete Jack Daniels, men så var det visst jente, så da ble det Miss Jack Daniels, MEN det ble litt langt så hun har kjælenavnet Whiskey :fnise:

Coctail er veldig gira hele tiden, hvis katter kan ha ADHD kan du være sikker på at hun har det, og det syntes vi passe med navnet, pluss at hun har mange farger :)

Skrevet

Katten vår er oppkalt etter huset vårt sitt navn.

Skrevet

Vi hadde en hund som het Elvis, fordi noen venner hadde en hund av samme rase som het Aaron. Vi ventet forgjeves på en Presley.

Skrevet

Min katt er oppkalt etter kjæresten jeg hadde da jeg fikk den, og hunden min er oppkalt etter Brad Pitt.... Katta heter Mikke, eksen min heter Michael, og hunden Troja:)

Skrevet

han katten vår heter Max etter max mekker på barnetv. han er 13 år nå. kattemor som er 1,5 heter Luna, sikkert fordi det var det jeg kom på der å da når jeg så henne. kattungene hennes som nå er 5 dager heter Ronja (røverdatter), Kaisa (krabat), Tjorven (vi på saltkråkan), Oliver (og gjengen) og Storm. vet ikke hvorfor men det bare kom for meg...

Skrevet

Min hund heter Atlas The Beast...

Han hette Atlas när jag fick honom som omplacering, och min första tanke var "vem fan döper en hund efter en kartbok?" ;)

Men Atlas var i grekisk mytologi en av titanerna, de första gudarna.

Tilläggsnamnet "The Beast" tillkom strax efter att jag fått honom, och varför behöver jag väl kanske förklara så mycket vidare :tongue:

Skrevet

Katten vår heter Alva. Det er av svensk opprinnelse og betyr en skogsalv. Valgte det fordi jeg synes det er et fint navn =)

Skrevet

Hunden min heter Beatrix og det betyr bringer av glede/lykke, noe som stemmer veldig bra :-)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Katten vaar heter Gemma som er fransk og betyr juvel. Hun het det da vi hentet henne hos RSPCA, men det passer bra for hun er veldig verdifull for oss!

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Jeg har en papillon som heter Patrick fordi jeg syns det navnet er så fint og passa lissom til papillonen Patrick!

Har også en blanding av schæfer, golden og rottis som heter Pluggen. Kort fortalt; han var en plugg da vi fikk han. Nå er han en 4o kilos valp som enn kler navnet sitt!

Ellers har vi to kaniner som heter Bolla og Karina. Mine to sønner som valgte navn og Bolla kler sitt meget godt... Hehe!

Skrevet

Har hatt to rotter. Den ene het Hedda Gabler. Grunnen er litt teit, det hele startet med at en venninne foreslo navnet "Hetta", men det synes jeg var ganske stygt, så jeg endret det til Hedda. Og så foreslo pappa at jeg kunne slenge på Gabler, slik at hun ble oppkalt etter en av Ibsens rollefigurer.

Den andre het frøkenRotte. Husker egentlig ikke helt hvor jeg fikk det navnet fra, det datt vel bare ned i hodet på meg :) Hedda og frøkenRotte matcher jo egentlig ikke helt som navn, men det ga jeg blanke i :gjeiper:

Min fremtidige hund skal sannsynligvis hete Radka Toneff, oppkalt etter sangerinnen :) Rett og slett fordi jeg elsker stemmen hennes.

Skrevet

Hunden vår heter Bianco, som betyr hvit, for han er helt hvit.

Har også to undulater som heter Toby (bare fordi jeg likte navnet) og Citrus, som fikk navnet fordi han er nesten helt gul (han er DF australskbroket mørk grønn).

Skrevet

Jeg har 5 katter. Den eldste heter Harley; trodde det var hannkatt og jeg digget Harleyer på den tiden..

Og så har jeg en hannkatt som heter Robin, syntes bare det var så fint, og så passet det til ham.

Den 3. heter Mini-Elvis, oppkalt etter moren (som vi også trodde var hannkatt), siden de var prikklike.

Den 4. heter Bailey, han har baileys-farger.

Og sistemann heter Silent; han mistet stemmen da han var liten. Var uten stemme i nesten en mnd, falt seg naturlig at han skulle hete det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...