kleshenger Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har lønningsdato den første hver måned, og nå faller jo den første på en søndag. Er det ikke da slik at lønningen skal utbetales slik at pengene er på konto den første? Da må vel overføringen være utført før klokken 12 på fredagen (i dag)? Eller er det jeg som har misforstått noe nå? Skattekort er levert og nå, en halvtime før 12 er pengene fremdeles ikke kommet. Hva kan jeg gjøre hvis de ikke kommer? Er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt?
Malum Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har i hvert fall alltid lønn på kontoen fredagen hvis lønningsdag er i løpet av helgen. Klokkeslettet er jeg usikker på, men det er kanskje sånn at det er for sent hvis transaksjonen ikke er utført før kl 12? Tror du bør smøre deg med tålmodighet en liten halvtime til, i hvert fall.
Ferdigdatet Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Det er vel litt forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Noen betaler før helgen, andre etter helgen. Datoen bruker vel ofte å stå på lønnelappen...
kleshenger Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har pleid å få det før helgen tidligere når det har vært slik.. Som fattig student er det desverre vanskelig å kontrollere tålmodigheten når man sårt trenger penger...
Gjest kona Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Når vår lønningsdag faller på lørdag eller søndag så blir lønnen utbetalt på fredag, og da er den som regel på kontoen min på morgenen. Det er hos oss, hør med din arbeidsgiver eller kolleger hvordan det praktiseres hos dere.
Gjest Charming Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Det er vel litt forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Noen betaler før helgen, andre etter helgen. Jeg tror at hvis noen hadde fått lønningen ETTER helgen, dvs ikke før 2 e.l hadde det blit et sant helvete for de? Jeg skal ikke si det ikke forekommer, men tror ikke det er helt lovlig. Er det noe man ikke tuller med, så er det folks lønn.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Faller lønningsdagen på en helg eller helligdag så skal pengene utbetales før helgen. Siste utkjøring fra konto er i de fleste banker rundt om kl 12, men siste innkjøring er normalt flere timer senere. I min bank er siste mulighet for å få penger inn på konto rundt om kl 16. Så det er fortsatt mulig at du får penger inn på konto idag.
kleshenger Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2009 Ifølge denne siden skal lønn utbetales før helgen. Men er det ikke sånn at transaksjoner som utføres etter 12 ikke blir utført før mandagen da? [3. Faller lønningsdagen på lørdag, søndag, helgedag eller offisiell fridag, skal lønnen utbetales siste virkedag før slike dager6. ]
kleshenger Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2009 Faller lønningsdagen på en helg eller helligdag så skal pengene utbetales før helgen. Siste utkjøring fra konto er i de fleste banker rundt om kl 12, men siste innkjøring er normalt flere timer senere. I min bank er siste mulighet for å få penger inn på konto rundt om kl 16. Så det er fortsatt mulig at du får penger inn på konto idag. Så ikke ditt innlegg før jeg postet, kanskje jeg likevel får penger i dag da. Takk for svar, forresten! Dette er ikke noen hyggelig situasjon. Miljøet på arbeidsplassen er allerede helt bak mål, så hvis jeg ikke får lønn nå blir det virkelig utrivelig.
Gjest L_C Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Når lønningsdag faller på en lørdag eller søndag hos oss, bruker lønna være på kontoen min klokken 16:00 på fredagen
Sol79 Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Skal og skal.. Det kommer helt an på hva som står i arbeidskontrakten din og personalhåndboka på din jobb. Den personalhåndboka det ble linket til over her er vel irrelevant for de fleste av oss siden det er statens personalhåndbok. Siste innkjøring på konto er vanligvis klokka 16.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Du kan spørre de som kjører lønn hos dere. Jeg har alltid fått lønn før helligdager når lønningsdatoen faller på en helligdag.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Det er vel ingen regel så sier de skal være på kontoen din innen kl. 1200 fredagen. vi har utbetalingsdato 15 hver måned, hvis den faller på en søndag får i vi lønna fredagen. Men det heter i løpet av dagen. Har litt med hva tid bankene overfører penger i sitt system.
MissStiles Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Også lønning den 1. hver mnd hos meg på jobben. Lønna kom inn før kl 12 idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå