Gjest Gjest_Ayla_* Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaringer med å bli gravid som undervektig? Jeg har en bmi på temmelig nøyaktig 14,8 og prøver å bli gravid. Jeg har ikke blitt det de 3 mnd jeg har prøvd Jeg har jo fungerende mens og eggløsning og sånn, men begynner å lure på om dette med vekta betyr mer enn jeg har trodd. Men jeg vet jo at det er normalt at det kan ta ganske lang tid da for mange. Jeg vet jeg er for tynn men har vært slik så lenge jeg kan huske. Har prøvd å legge på meg, men så langt har det ikke blit så mange grammene vekta har økt. Om det hindrer meg i å bli gravid så skal jeg jo gjøre en enda bedre jobb med kroppen min.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er også tynn, selv om jeg ikke er så tynn som deg. Jeg har fått ett barn, men det tok nesten 1,5 år før det klaffet. Men jeg tror ikke det skyldtes at jeg er tynn. Vi prøvde ikke veldig ivrig, dessuten hadde jeg nok alderen litt imot meg (hadde passert 30) og etter å ha mistet flere ganger etterpå har jeg fått vite at livmoren min ikke er helt mottakelig for befruktede egg. Uansett - lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Du er altfor tynn ja, kroppen klarer ikke lage et barn uten litt ekstra fett å ta av, rar du har mensen forresten. Får du unge i den tilstanden der kan det bli født med en rekke ulike funksjonshemmninger.
space Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Jeg tror vekt har noe å si, noen ganger. Både om en er for lett eller er for tung. Jeg "stoler" ikke så mye på bmi, da det er flere ting som spiller inn, om en er under, normal eller overvektig. Jeg hadde en bmi på 16-18 de gangene jeg ble gravid. Og jeg strevde ikke med å bli gravid, heller tvert imot. Er du usikker så snakk med legen. Lykke til Endret 27. februar 2009 av space
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Joda, vekt har absolutt noe å si. Dem som er undervektig eller overvektige har mindre sjanse for å bli gravide, eller fullføre ett helt svangerskap enn normalvektige. Tips: Spis bedre! Ta vare på kroppen din og få i deg den næringen du og et evt barn vil trenge. En fordel med kosttilskudd i tillegg. Snakk med legen din om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå