Gå til innhold

Internasjonal skole

Anbefalte innlegg

Gjest SmallTalk
Skrevet

Den internasjonale skulen i Oslo har meir enn 100 000 nok i skulepengar...

Var den til meg? Jeg holder ikke til i Oslo. Holder til i en annen by hvor skolepengene er på ca 24 000 i året.

Skrevet

Men er det den internasjonale skulen? Eg meinar det, eg er villig til å flytte når den tid kjem til ein plass der eg kan ha ungane mine på ein skule som ikkje er offentleg, ikkje er Montesorri eller Steiner, eller Guds Lam... Aller helst den internasjonale som har skular rundt i heile verda eigentleg. Er sjølv for svak i tysk og fransk til å ha dei der, så det må vere engelskspråkleg.

• Liker 1
Gjest SmallTalk
Skrevet

Skolen er internasjonal, ja. Engelsskspråklig, noe jeg tror vil være til stor fordel senere i livet.

Gjest Maria
Skrevet

Men er det den internasjonale skulen? Eg meinar det, eg er villig til å flytte når den tid kjem til ein plass der eg kan ha ungane mine på ein skule som ikkje er offentleg, ikkje er Montesorri eller Steiner, eller Guds Lam... Aller helst den internasjonale som har skular rundt i heile verda eigentleg. Er sjølv for svak i tysk og fransk til å ha dei der, så det må vere engelskspråkleg.

I Kongsberg ligger det en internasjonal skole som er godt omtalt. Jeg kjenner til flere barn som går på denne skolen og de står alle sterkere faglig enn min søster på samme alder som går på offentlig barneskole. Den eneste nedtruen jeg ser ved denne internasjonale skolen er at barnet ofte mister muligheten til å kunne "gå ut å leke" uten at foreldrene må skysse han/henne lengre strekninger. Det blir derfor viktig å få barnet involvert i andre aktiviteter utenfor skolen slik som fotball, dans, såeider, turn og lignende for å skaffe venner i nærmiljøet også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tospråklige barn (snakker engelsk), og vi vurderte internasjonal skole. For oss ble ulempene større enn fordelene, så vi har valgt vanlig skole, så kan de heller ta IB på videregående hvis de selv vil.

Jeg vet det er mye rart i norsk skole, men jeg er superfornøyd med vår, og angrer ikke:)

• 9 måneder senere...
Gjest Madde
Skrevet

Har veldig lyst til og gå der men for det første Hvor mye koster det(vil helst ikke ha et svar som veldig dyrt men eksakt sum). Og er det vanskelig og komme inn på Oslo International School?

dette er mitt første år der (7.klasse). 7. klasse er ungdommsskole der, og det er en veldig krevende skole! Det koster vel omtrent 80,000 kr - hvertfall for secondary - og det er vanskelig å komme inn der. det er lettere å komme inn hvis du har søsken som går der allerede. hvis du skal begynne der er det lurt å sende inn søknaden tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...