Gå til innhold

Windows 7!

Anbefalte innlegg

Gjest Nedfall
Skrevet

Noen her som har prøvd det ut? Har kjørt det på laptopen noen dager nå. Ser ut til å funke greit (NB: Har lagt inn 64bits versjonen) Stabilt som en "kjøpeversjon".

Pokkers irriterende å ikke ha støtte for gamle printere, dog. Finner ikke driver til min kjære HP Laserjet 5M..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det. Det er det meste av det Vista skulle vært. Er ikke helt solgt på den nye taskbar+quick launch bar komboen ennå, så jeg bytter stort sett tilbake til gammel quick launch. UAC er mye bedre med flere nivåer og mindre plagsom tilværelse for de som ikke kan så mye, så den kommer nok til å bli mer brukt. Den er dog fremdeles ikke på langt nær nok til mitt bruk, så jeg kommer nok til å holde meg til Comodo (når W7-støtten i Comodo blir litt bedre).

Ellers savner jeg mest det nye SQL-baserte filsystemet som skulle komme i Vista. NTFS er definitivt modent for utskifting.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Akkurat nå har jeg dessverre ikke en PC jeg kan avse til å teste Windows 7, men jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe et eksemplar når OSet er helt ferdig (til høsten etter de siste ryktene å dømme).

Helt ferdig er det da ikke før 7SP3 er lansert og Windows 8 er umiddelbart forestående?

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Nedfall
Skrevet (endret)
Har ikke testet den ennå, men jeg har fulgt med på utviklingen via media og diverse blogger. Akkurat nå har jeg dessverre ikke en PC jeg kan avse til å teste Windows 7, men jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe et eksemplar når OSet er helt ferdig (til høsten etter de siste ryktene å dømme). Ellers har jeg jo registrert at Vista Service Pack 2 er like om hjørnet, noe som burde tilsi at dette OSet nå er i ferd med å modnes.

Egentlig synes jeg Vista har fått ufortjent mye pepper, og det virker nesten som om det er en opplest og vedtatt sannhet at dette er et problem-OS. Selv bruker jeg Vista både på jobb (utvikling i Java EE, m.m.) og privat, og har faktisk ikke hatt nevneverdige problemer.

Vista funker jo, men etter det jeg har prøvd virker det veldig tregt og "bloated". Liker meg best når jeg kan skru av mest mulig bells and whistles, så OSet får mest mulig ressurser til å gjøre det det egentlig skal. Akkurat det virker vanskelig på Vista. Syns W7 er en god del lettere, og har mindre irriterende funksjonalitet jeg ikke vil ha (for ex sidepanelet). Den skrekkelige utforskeren og filsøkeren fra Vista, er jo der i W7 også, men jeg begynner å venne meg gradvis til dem.

Du har ikke en PC å avse? Bare jobbepcer altså? :) Selv lagde jeg en ekstra partisjon på laptopen (Gparted), og putta på W7 der.

Ellers har jeg jo lekt meg litt med Linux på minnepinne:

Slax

Damn Small Linux

Puppy Linux

Det finnes selvsagt flere, men så langt ser det ut til at Slax er enklest og også fungerer best på det meste av hardware. Ganske kjekt å ha med seg OSet i lomma - selv om det ikke akkurat er fullspekket med funksjonalitet og programvare. Anbefales ;-)

Har enda ikke prøvd å boote opp noen liux fra USBpinne, har bare brent liveCDer. USB skal testes..

En slik minnepinne ville vel vært veldig hendig da? Egentlig en microSD minnekortleser, så det er lett å oppgradere lagringskapasiteten, men.. går det an å boote fra den? Har sett litt på Imation's Atom, men der er det en hel del som stikker ut. Hater ting som stikker ut av maskina!

Ang Buffalo dingsen; ser ut som man putter inn microSDHC kortet "feil vei". Artig! :)

Edit: La til ny link.

Endret av Nedfall
Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...