Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 er det noen som har noen erfaring med å få skrevet ut resept på xylocain gel 2%? Jeg har hatt en tube en stund fordi kjæresten min fikk den skrevet ut en gang men bare brukte litt. Jeg mistenker vaginisme og vestibulitt, er ofte veldig sår ved sex, har ingen infeksjoner, og føler det hjelper med xylocainen. Nå er den altså tom, og jeg trenger mer. Jeg tør imidlertid ikke å fortelle grunnen til at jeg trenger mer til legen min. Jeg har legeskrekk, og en voldsom, dyp angst for å prate om underlivet mitt hvis det gjelder sykdom. Da vil legen antageligvis kikke, og det har jeg en enda verre angst for. Så, er det noen som får xylocain for noe annet legen ikke behøver å se, men som jeg kan si det er for? Det er kun det jeg ønsker svar på, og ikke noe sånt som at "stoler du ikke på legen din burde du bytte", "hvorfor har du angst?", "hvorfor bruker du legemidler skrevet ut til noen andre?" osv. Takk
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 er det noen som har noen erfaring med å få skrevet ut resept på xylocain gel 2%? Jeg har hatt en tube en stund fordi kjæresten min fikk den skrevet ut en gang men bare brukte litt. Jeg mistenker vaginisme og vestibulitt, er ofte veldig sår ved sex, har ingen infeksjoner, og føler det hjelper med xylocainen. Nå er den altså tom, og jeg trenger mer. Jeg tør imidlertid ikke å fortelle grunnen til at jeg trenger mer til legen min. Jeg har legeskrekk, og en voldsom, dyp angst for å prate om underlivet mitt hvis det gjelder sykdom. Da vil legen antageligvis kikke, og det har jeg en enda verre angst for. Så, er det noen som får xylocain for noe annet legen ikke behøver å se, men som jeg kan si det er for? Det er kun det jeg ønsker svar på, og ikke noe sånt som at "stoler du ikke på legen din burde du bytte", "hvorfor har du angst?", "hvorfor bruker du legemidler skrevet ut til noen andre?" osv. Takk Xylocain er vel å få kjøpt reseptfritt, så det burde du kunne få tak i. Forøvrig er det Xylocain 5% som brukes mot vestibulitt og vaginisme.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 det finnes bare krem reseptfritt. gel oppfører seg helt annerledes, og kan brukes på slimhinner, men er altså på resept. kremen funker ikke. xylocain gel finnes i mange forskjellige prosenter, men jeg, ts, vil bare ha 2 %.
lovenemo Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hvis du skal ha bare 2% så fås den reseptfritt, og det brukes til mer enn bare underlivet, så du kan trygt kjøpe det på apoteket uten å føle at noen vet hva du skal ha det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå