Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvor jeg skal putte dette innlegget...

Jeg fikk påvist forhøyet prolaktin nivå (har ikke hatt menstruasjon siden sommer 08) og fikk Norprolac for å få det ned. Har gått på dette i en måned nå, og har tatt blodprøver som viser at prolaktin nivået er normalt, er på 470.

Men det jeg underer meg over, hvor blir det av menstruasjonen?? Når kommer den? Jeg og min mann ønsker oss barn, kan jeg få noe som setter i gang eggløsningen igjen??

Noen som vet?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest *Frida*
Skrevet

Hei, er visst ingen som kan svare deg på når du får menstruasjonen igjen.

Eg har sjølv prolaktinom og for høge prolaktinnivå, oppdaga for 9 år sidan. Har gått på medisiner for å holde nivået nede, sjølv om eg ikkje har hatt så låge verdiar som du har no (har lagt rundt øvre normal-grense, 900)

Til tross for dette vart eg gravid ein månad etter p-pille-slutt, og alt har gått fint under svangerskapet, og no med amming.

Vil ønske deg og mannen lykke til!

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags symptomer hadde dere på forhøyetprolaktinnivå, og fant legen ut grunnen til dette nivået.

Mitt prolaktin er forhøyet og ligger på rundt 900.

Gjest *Frida*
Skrevet

Eg gjekk til legen fordi eg ikkje hadde hatt mens på nesten ett år. Heldigvis testa legen blant anna prolaktin-nivået, og fann at det var altfor høgt (ca 2000)

Seinare fekk eg også væske i brystene, det er eit anna symptom på høgt prolaktin-nivå. (Dette fekk eg etter at eg hadde begynt på medisiner, men prolaktinen var framdeles høg)

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også bli nedstemt og tiltaksløs. Jeg hadde prolaktinnivå på 4000 med melkeproduksjon. Min første fastlege sa det var normalt, min andre fikk fart på sakene. Nå er det normalisert etter parlodelbehandling i tre år.

Anonymous poster hash: 08678...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...