Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 ...mange tror at maten du får på McDonald´s er svært usunn og fører til fedme? Faktum er at du får i deg mer kalorier på to og en halv kneippskiver med gulost, enn det du gjør med en BigMac. Burgerkjøttet og salaten vår er både sunt og godt, mens andre ting er mer gode enn de er sunne - som for eksempel pommes frites. For at man dermed skal kunne variere, tilbyr vi andre tilbehør enn bare pommes frites. Ett eksempel er sidesalat. McDonald´s oppfordrer våre gjester til å leve variert - både når det gjelder kosthold og aktivitet. http://www.vilekerikkemedmaten.no/Myter Er det folk som lyver når de sier at maten på mcdonal's gjør deg feit og alt sånt, eller dette bare propagonda fra McDonalds? For dette har jeg problemer med å tro. Har sett Coca Cola med lignende, de sier at det er så lite kofein i brusen at det ikke går an å bli avhengig. Men hvorfor er da noen cocacoliker? Lyver de virkelig for at kundene skal bli trygge og handle hos dem, eller det andre som lyver?
waco Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Folk som drikker mye coca-cola er jo mer avhengig av sukkeret.
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Selve burgeren er ikke det værste man kan spise. Problemet er nok at følget er pommes frites med transfett og salt, og cola med sukker og E stoffer. Jeg leste forresten en undersøkelse om at salatdressingen på mc donalds gjorde salaten mer usunn enn pommes frites som tilbehør. Og salaten er forresten den tristese salaten jeg noen gang har spist.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Da får jeg råde deg til å se den filmen om han som skal spise Mcdonalds burgere til frokost, lunsj og middag i en måned. Han blir feit, slapp og får dårlige innvoller. Legene frarådet han å fortsette eksperimentet grunnet helseårsaker. Se den filmen og du bestemmer deg fort for at det ikkje er sunt.
Gjest TS Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Da får jeg råde deg til å se den filmen om han som skal spise Mcdonalds burgere til frokost, lunsj og middag i en måned. Han blir feit, slapp og får dårlige innvoller. Legene frarådet han å fortsette eksperimentet grunnet helseårsaker. Se den filmen og du bestemmer deg fort for at det ikkje er sunt. Har ikke sett den (har ikke lyst egentlig), men har lest mye om det ja, at det gikk dårlig med han. Så ser jeg jo stadig vekk folk som er store som spiser på McD. Har ei tante som veier, sikkert 150 kg for å ta et raskt overslag. Og hun spiser på McD hver dag, ofte flere ganger om dagen. Og hun har heller ikke god helse. Så derfor jeg spør egentlig. Og alle sier jo det, at man blir feit av for mye McD-mat, men så sier jo MacD- nesten det motsatte, , på burgeren i hvertfall, og at den er sunn til og med, og det er jo den som er hovedmaten der og sikkert den de flester spiser. Da blir man jo litt usikker. Men det er vel ikke uvanlig at slike "company" lyver for å selge, eller?
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Så derfor jeg spør egentlig. Og alle sier jo det, at man blir feit av for mye McD-mat, men så sier jo MacD- nesten det motsatte, , på burgeren i hvertfall, og at den er sunn til og med, og det er jo den som er hovedmaten der og sikkert den de flester spiser. Sa kun at burgeren ikke er det værste man kan spise. Du spiser fortsatt bearbeidet kjøtt med stor prosentandel fett og salt, en tjukk skive med ost, hvitt brød og dressing full av fett og e-stoffer. Sp den er absolutt ikke sunn.
The Kitten Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 ...mange tror at maten du får på McDonald´s er svært usunn og fører til fedme? Faktum er at du får i deg mer kalorier på to og en halv kneippskiver med gulost, enn det du gjør med en BigMac. Burgerkjøttet og salaten vår er både sunt og godt, mens andre ting er mer gode enn de er sunne - som for eksempel pommes frites. For at man dermed skal kunne variere, tilbyr vi andre tilbehør enn bare pommes frites. Ett eksempel er sidesalat. McDonald´s oppfordrer våre gjester til å leve variert - både når det gjelder kosthold og aktivitet. http://www.vilekerikkemedmaten.no/Myter Er det folk som lyver når de sier at maten på mcdonal's gjør deg feit og alt sånt, eller dette bare propagonda fra McDonalds? For dette har jeg problemer med å tro. Har sett Coca Cola med lignende, de sier at det er så lite kofein i brusen at det ikke går an å bli avhengig. Men hvorfor er da noen cocacoliker? Lyver de virkelig for at kundene skal bli trygge og handle hos dem, eller det andre som lyver? Det er mer fett i salaten enn i pommes fritten. Eller var det hamburgeren? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Sa kun at burgeren ikke er det værste man kan spise. Du spiser fortsatt bearbeidet kjøtt med stor prosentandel fett og salt, en tjukk skive med ost, hvitt brød og dressing full av fett og e-stoffer. Sp den er absolutt ikke sunn. Ja vel, de sa bare burgeren, ja,altså kjøttet? Når jeg hører eller snakker om burger så tenker jeg liksom på alt i. Smartinger de McD-folkene. For de fleste tenker vel kanskje ikke på det, de ser vel bare at burgeren er "sunn" og at ikke blir feit av den?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Ja vel, de sa bare burgeren, ja,altså kjøttet? Når jeg hører eller snakker om burger så tenker jeg liksom på alt i. Smartinger de McD-folkene. For de fleste tenker vel kanskje ikke på det, de ser vel bare at burgeren er "sunn" og at ikke blir feit av den? Eller forresten, de sier Jo BigMac, og det er vel hele burgeren og ikke bare kjøttet? Faktum er at du får i deg mer kalorier på to og en halv kneippskiver med gulost, enn det du gjør med en BigMac :klø:
skrue Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 ...mange tror at maten du får på McDonald´s er svært usunn og fører til fedme? Faktum er at du får i deg mer kalorier på to og en halv kneippskiver med gulost, enn det du gjør med en BigMac. Det kommer jo helt an på hva du velger å spise der. Ren salat uten dressing er selvfølgelig greit. Selve kjøttet er nok også ganske greit. Problemet er at det aller fleste har friterte poteter ved siden av, brødet er ganske søtt, at det er mye dressing inkludert, at osten ikke er av den magreste sorten, at mange køler på med ketchup osv. Spiser man en slik meny en sjelden gang (par ggr i året kanskje) har det selvfølgelig ikke noe å si.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Selve kjøttkaken er det ikke noe særlig galt med. Ei heller salaten. Problemet er at alt er dynket i fet dressing, og det er ost og hvitt brød. Om man i tillegg trøkker innpå en stor dose friterte poteter, så blir det en veldig usunn affære. Om du hadde bedt om å få burgeren uten dressing og ost, kuttet ut pommes frites og de hadde hatt grove hamburgerbrød, så hadde det nok ikke vært så usunnt.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Når skal folk få det inn i hodene sine: det finnes ikke mat som gjør deg feit! Spiser du ett McDonaldsmåltid om dagen blir du ikke feit bare fordi det er McDonalds. Og spiser du gulrøtter tilsvarende 3000 kcal om dagen vil du gå opp i vekt. DET ER DET SAMLEDE INNTAKET OVER TID SOM AVGJØR! Et måltid på McDonalds i måneden, eller i uken for den saks skyld, vil ikke ha noe å si dersom du totalt sett ikke går i pluss kalorimessig. Wake up! (jada, det er lettere å gå i pluss med kaloririk mat, men bryr man seg om dette i utgangspunktet så har man vel en viss oversikt, eller?)
Ferdigdatet Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Alt med måte sier jeg...Vi spiser kanskje McD-mat to ganger i måneden og da koser vi oss med både hamburger, brus og pommes...Går jo ikke til en sånn plass for å spise sund mat.. :gjeiper:
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Da får jeg råde deg til å se den filmen om han som skal spise Mcdonalds burgere til frokost, lunsj og middag i en måned. Han blir feit, slapp og får dårlige innvoller. Legene frarådet han å fortsette eksperimentet grunnet helseårsaker. Se den filmen og du bestemmer deg fort for at det ikkje er sunt. Og jeg råder deg til å se filmen om damen som levde på nøyaktig samme kosthold som denne mannen, men som trente, dro på jobb og levde et normalt liv som alltid (denne mannen lå vel for mesteparten av tiden i sofaen) og faktisk holdt vekt og gikk ned litt også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå