Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skoeska
Skrevet

Jeg fikk en hentelapp fra posten idag i postkassa. Det sto "Duplikatmelding" på den, og at pakken var kommet frem til postkontoret 16.02. Videre sto det at siste dag jeg kunne hente den på var 2.3... Jeg fikk ingen hentelapp for over en uke siden, kun denne "duplikatmeldinga" idag. Så drar jeg til posten (som er en liten skranke i en dagligvarebutikk, ikke noe postkontor), og de driver og leter etter pakka mi da. De finner den ikke, går til datamaskinen sin og slår inn strekkoden på lappen. Så ser guttungen på meg og sier: "Nei denne er sendt tilbake til avsender den!" Jeg: "Ehm.. hæ? Jeg fikk lappen i posten idag.. Og i tillegg står det på lappen at den må hentes før mandag...???" Gutten: "Ja... hm.. nei jeg forstår det ikke." Stakkar, det var jo ikke hans feil. Videre forteller han meg at hun som hadde sendt den tilbake ikke var på jobb lenger, men at hun kom til å komme på jobb i morgen fra 8 til 4, og at jeg kunne stikke innom og snakke med henne da. Det får jo ikke pakken tilbake til meg da sa jeg, men joda, jeg kan alltids gå innom og snakke med henne i morgen da det hvertfall ikke var noen nytte i å snakke eller kjefte på gutten som sto der ikveld. Videre spurte jeg hvor pakken kom fra, men det visste de ikke.

Jeg har akkurat fått en sønn, så jeg får barselsgaver i posten, og har ingen ide om hvem pakken kan ha vært fra. Jeg blir så irritert! Den skulle jo ikke vært sendt tilbake idag! Og i tillegg fikk jeg aldri noen hentelapp da den kom hit heller!

Vel.. uansett.. Da jeg kom hjem ringte jeg Posten for å høre om de kunne gi meg litt mer informasjon, om hvor pakken kom fra, og også for å fortelle hva som hadde skjedd. Og jeg ble møtt av ei sur kjerring som sa at den pakken hadde ingen mottakers navn den! Jeg: Ehm... JEG er mottakeren. Dama: Nei, her på skjermen står det ingen navn på mottaker. Står det navn på mottaker på hentelappen din? Jeg: Eh, ja, det står mitt navn og min adresse. Dama: Nei.. da må det være noe feil med adressen din. Jeg: Hva?? Jeg har jo fått hentelappen i posten jo? Det er da ingenting feil med den? Dessuten er det ikke det som er problemet, problemet er at en pakke som står i mitt navn er sendt tilbake til avsender før den skulle! Dama: Ja, men da må avsender bare sende den tilbake til deg da. Jeg: Men da må vel ikke avsender betale porto igjen vel? Dama: Det blir vel strengt tatt ikke ditt problem. Jeg: VEL det er vel strengt tatt DERES problem! Pakken er jo min, og nå er den på vei tilbake til der den kom fra, fordi det er blitt gjort en feil av DERE!? Dama: Nei, pakken tilhører avsender den. Jeg: Hæ? Ok? Så pakken er ikke min, jeg har bare hentelappen på den? Dama: Stemmer. Pakken tilhører avsender så lenge du ikke har hentet den. Jeg: Men jeg VILLE jo hente den men kunne ikke fordi den var sendt tilbake! Dama: Ja. Men JEG kan da ikke gjøre noe med det! Jeg: (prøøver å ikke hisse meg opp) Ok... Men dere kan ikke fortelle meg hvem den er fra, og dere kan heller ikke sende den tilbake til meg.. Men dere må da vel si dere enige i at hvem-det-nå-var-som-sendte-den ikke må betale for å sende den igjen stakkar? Dama: Veeel! Hvis avsender mener at Posten har gjort en feil, så får HAN ta det opp med Posten og ikke du! Jeg: WHAT? Dere HAR jo gjort en feil, og det er jo faktisk mitt problem også! Dama: Pakken er ikke din! Den er avsenders!

Ok, der bare la jeg på, jeg ble så irritert, og kom ingen vei med den kjerringa. Kjenner jeg blir irritert bare å skrive om det.

Hva gjør jeg nå? Får vel bare vente og se om noen ringer meg og forteller meg at de har fått en pakke i retur, og deretter forklare DEM hva som har skjedd og se hva som skjer.. Herregud er det mulig sier jeg bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....Skjønner at du er frustrert. Det samme skjedde meg i dag, bare at jeg ikke ringte posten. Jeg fikk hentelapp og skulle hente en pakke i dag. Men den er visst borte den.. Ikke registrert etter Oslo faktisk så den stakkars dama i skranken beklaget bare så mye og skulle ringe meg i morgen om hun fant ut noe mer.... jeg synes synd på de ansatte i posten iblandt. Det er jo ikke deres feil og de får helt sikkert litt kjeft av og til for pakker som de ikke har rotet bort. Ikke at jeg bestiller mye pakker og er jeg tålmodig kommer nok pakken min snart. Damen var ivertfall hyggelig og beklaget så mye.

Skrevet

Det samme har skjedd meg en gang. Jeg fikk faktisk 2 hentelaper i posten men fikk ikke tid til å hente pakken første uka men andre uka dro jeg for å hente den. Men den fant de ikke. Etter å ha spurt rundt og ringt til firmaet så fant de ut at den var ikke blitt sendt enda. Jaja, jeg fikk aldri noen ny lapp om at pakken hadde kommet så den ble nok bare sendt i retur. Jeg synes det var rart men jeg brydde meg ikke noe mer om det.

Gjest postsekk
Skrevet

Kjenner til problemet, noe lignende hendte meg for noen år siden. Opplæringen på enkelte post i butikk-ansatte synes å være latterlig mangelfull.

Skrevet

Avsender har ikke meldt tilbakesending da kanskje?

Skrevet

De driver med mye rart på Posten.. Fikk hentelapp (2. gangs, den første har aldri blitt levert i min postkasse), gikk ned på posten. Joda, pakka var der den. Men den var registrert for retur, så den kunne jeg ikke få. Men siden den fortsatt er her på dette postkontoret og jeg har med hentelappen til den burde det være mulig å få den ut, mente jeg...men nei, den registreringen var det IKKE mulig å endre på, så de måtte sende den i retur. Sorry ass.

Skrevet

Åhhh så irriterende!

Jeg har selv også opplevd noe lignende, fikk 2.gangs lapp i postkassen, uten å ha mottatt noe førstegangs lapp. Da hadde jeg EN dag på meg å hente pakken på. Denne gangen var pakken der, heldigvis, jeg prøvde likevel å spørre om hva som hadde skjedd. Hvis jeg hadde vært borte akkurat den helgen så ville jo pakken blitt sendt i retur. Men det virket som de ikke forsto hva jeg snakket om, i allefall lot de som de ikke skjønte noe.

Har også fått rotet bort pakker, fått pakkelapp i posten og så sier de "Nei, det var visst ikke noe her. Det har visst ikke kommet pakke til deg, det må være en feiltagelse at du fikk tilsendt pakkelapp".

Hadde de vært LITT ydmyke og sagt unnskyld, ville slikt vært litt lettere å svelge.

Skrevet

Det var da veldig til uflaks. Har faktisk aldri opplevd noe sånt, men på postkontoret her har alle jobbet der 25+ år! Så de kan vel sakene sine. Men nå er det jo ikke de i skranken sin skyld at pakker kommer bort. De får mye dritt de ikke fortjener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...