Gå til innhold

Fisk i vin og fanta?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoho:

Så det er ikke sant, nei? Var det jeg skjønte.

Det er bare det at vi har en vegetarianer på jobb som påstår det. Kan ikke drikke vin for det inneholder fisk, kan ikke spise datt for det inneholder ditt sier han.

Så måtte jo spørre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, vin kan inneholde litt av hvert - albumin fra eggehviter, for eksempel, eller gelatin, eller fiskegelatin (isinglass) eller okseblod (men akkurat okseblod er heldigvis ikke så vanlig lenger... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Må si jeg synes det fryktelig dumt at dem ikke skriver det på etiketten (har i hvertfall ikke sett det på fanta eller solo, vin drikker jeg ikke)

Synes ikke noe om å få i meg fisk uten å vite det. Synes fisk virker så ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frosk

Fiskegelatin brukes som "fargestabilisator" i blant annet Solo og Fanta. Det står ikke i innholdsfortegnelsen fordi det etter loven kun er et "prosesshjelpemiddel", og da er det ikke merkepliktig. Sikkert mye rart i mat og drikke som vi aner fint lite om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 13 år senere...
Gjest Gjest skrev (På 1.3.2009 den 21.28):

Må si jeg synes det fryktelig dumt at dem ikke skriver det på etiketten (har i hvertfall ikke sett det på fanta eller solo, vin drikker jeg ikke)

Syns det er greit att det ikke står på flaksen fordi vis det hadde stått at det var fisk i den så ville folk spydd rett foran flaska i butikken står det ikke der kjøper folk den og ingen mistenker att det er fisk i den. 

Anonymkode: 395b5...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest skrev (På 1.3.2009 den 21.28):

Fisk er sunt og ikke ekkelt. Der burde vært litt fisk i alt

Anonymkode: 3d5dc...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns det er greit att det ikke står på flaksen fordi vis det hadde stått at det var fisk i den så ville folk spydd rett foran flaska i butikken står det ikke der kjøper folk den og ingen mistenker att det er fisk i den. 

Anonymkode: 395b5...f57

Ingen spyr av fisk det er sunt og smaker godt

Anonymkode: 3d5dc...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...