Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #1 Del Skrevet 26. februar 2009 Er det sant at vin og fanta inneholder fisk? I såfall, hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 26. februar 2009 #2 Del Skrevet 26. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #3 Del Skrevet 26. februar 2009 Så det er ikke sant, nei? Var det jeg skjønte. Det er bare det at vi har en vegetarianer på jobb som påstår det. Kan ikke drikke vin for det inneholder fisk, kan ikke spise datt for det inneholder ditt sier han. Så måtte jo spørre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 26. februar 2009 #4 Del Skrevet 26. februar 2009 Fanta inneholder fiskegelatin. Faktisk. Solo også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 26. februar 2009 #5 Del Skrevet 26. februar 2009 Og ja, vin kan inneholde litt av hvert - albumin fra eggehviter, for eksempel, eller gelatin, eller fiskegelatin (isinglass) eller okseblod (men akkurat okseblod er heldigvis ikke så vanlig lenger... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #6 Del Skrevet 1. mars 2009 Må si jeg synes det fryktelig dumt at dem ikke skriver det på etiketten (har i hvertfall ikke sett det på fanta eller solo, vin drikker jeg ikke) Synes ikke noe om å få i meg fisk uten å vite det. Synes fisk virker så ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 1. mars 2009 #7 Del Skrevet 1. mars 2009 Fiskegelatin brukes som "fargestabilisator" i blant annet Solo og Fanta. Det står ikke i innholdsfortegnelsen fordi det etter loven kun er et "prosesshjelpemiddel", og da er det ikke merkepliktig. Sikkert mye rart i mat og drikke som vi aner fint lite om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Del Skrevet 11. oktober 2022 Gjest Gjest skrev (På 1.3.2009 den 21.28): Må si jeg synes det fryktelig dumt at dem ikke skriver det på etiketten (har i hvertfall ikke sett det på fanta eller solo, vin drikker jeg ikke) Synes ikke noe om å få i meg fisk uten å vite det. Synes fisk virker så ekkelt. Syns det er greit att det ikke står på flaksen fordi vis det hadde stått at det var fisk i den så ville folk spydd rett foran flaska i butikken står det ikke der kjøper folk den og ingen mistenker att det er fisk i den. Anonymkode: 395b5...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Del Skrevet 11. oktober 2022 Gjest Gjest skrev (På 1.3.2009 den 21.28): Må si jeg synes det fryktelig dumt at dem ikke skriver det på etiketten (har i hvertfall ikke sett det på fanta eller solo, vin drikker jeg ikke) Synes ikke noe om å få i meg fisk uten å vite det. Synes fisk virker så ekkelt. Fisk er sunt og ikke ekkelt. Der burde vært litt fisk i alt Anonymkode: 3d5dc...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syns det er greit att det ikke står på flaksen fordi vis det hadde stått at det var fisk i den så ville folk spydd rett foran flaska i butikken står det ikke der kjøper folk den og ingen mistenker att det er fisk i den. Anonymkode: 395b5...f57 Ingen spyr av fisk det er sunt og smaker godt Anonymkode: 3d5dc...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Del Skrevet 11. oktober 2022 i en tretten år gammel tråd, for pokker!! Anonymkode: 15db8...4b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå