SøsterLiten Skrevet 2. mars 2009 #21 Skrevet 2. mars 2009 Så ufeminint. Det er mannen som skal holde tale for bruden si. Bruden skal holde kjeft. det der er det dummeste!!! ærlig talt! jeg synes man skal gjøre det som passer for en selv og sin kjære. selv holdt jeg det helt hemmelig for alle untatt toastmasteren av samme grunn som en over her. jeg leste et dikt som jeg følte dekket alt jeg hadde å si til min kjære mann. :rødme: de fleste bruder som holder tale snakker kun om seg og sin mann, mannen pleier jo å takke familie, venner og alle sammen på vegne av begge så det er vanligvis dekket. ønsker dere lykke til! håper dere får verdens vakreste dag!
allyhoo Skrevet 5. mars 2009 #22 Skrevet 5. mars 2009 Jeg skal holde tale. Det faller meg helt naturlig. Har bare vært i 1 bryllup hvor bruden ikke holdt tale, og det var det faktisk ganske mye prat om. De fleste hadde ventet at hun skulle si noen ord. Jeg vil holde tale for de jeg synes det er fint å si litt til min kjære. Jeg vi og takke foreldrene mine for å hjelpe til med forberedelsene (noen ting kan være litt vanskelig å planlegge når man bor langt borte).
Vera Vinge Skrevet 5. mars 2009 #23 Skrevet 5. mars 2009 Jeg skal holde tale. Det faller meg helt naturlig. Har bare vært i 1 bryllup hvor bruden ikke holdt tale, og det var det faktisk ganske mye prat om. De fleste hadde ventet at hun skulle si noen ord. Det syns jeg høres rart ut. Ikke at jeg har vært i så fryktelig mange bryllup utenom mitt eget, men ingen av disse andre brudene holdt tale. De hadde laget sang. Da jeg selv holdt tale, var det mange som sa at det var en veldig fin ting å gjøre, men at de selv aldri hadde vært borti andre bruder som gjorde det samme. Tradisjonelt sett har ikke bruder holdt tale. Jeg er helt for at kvinnen også skal stå fram og ytre seg (med mindre det ødelegger hele dagen, som sagt), men jeg syns det høres feil ut å si at det er veldig forventet.
allyhoo Skrevet 5. mars 2009 #24 Skrevet 5. mars 2009 Det syns jeg høres rart ut. Ikke at jeg har vært i så fryktelig mange bryllup utenom mitt eget, men ingen av disse andre brudene holdt tale. De hadde laget sang. Da jeg selv holdt tale, var det mange som sa at det var en veldig fin ting å gjøre, men at de selv aldri hadde vært borti andre bruder som gjorde det samme. Tradisjonelt sett har ikke bruder holdt tale. Jeg er helt for at kvinnen også skal stå fram og ytre seg (med mindre det ødelegger hele dagen, som sagt), men jeg syns det høres feil ut å si at det er veldig forventet. Nå har jeg jo kun vært i bryllup i min egen vennekrets, så kan er jo mulig at vi skiller oss ut fra resten av landet Jeg har bare aldri sett på det som unaturlig å holde tale, men det kommer selvsagt mye an på lokale tradisjoner og familietradisjoner.
Vera Vinge Skrevet 5. mars 2009 #25 Skrevet 5. mars 2009 Nå har jeg jo kun vært i bryllup i min egen vennekrets, så kan er jo mulig at vi skiller oss ut fra resten av landet Jeg har bare aldri sett på det som unaturlig å holde tale, men det kommer selvsagt mye an på lokale tradisjoner og familietradisjoner. Jeg syns heller ikke det er unaturlig. Jeg reagerte bare på at det jevnt over skal være så veldig forventet. For meg var det en selvfølge, men det handlet mer om hva jeg forventet av meg selv enn om hva jeg trodde andre ville forvente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå