Musihus Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har tenkt endel på at jeg har lyst til å holde en tale for min kjære under middagen, men er ikke sikker på om jeg bare har lyst til si noen få ord og heller få noen til å synge en sang i stedet / instrumental .... Er det noen andre som skal holde tale eller gjøre noen stunt for sine kjære?
Concertina Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Jeg skal holde tale, det er rett og slett en selvfølge.
miss_pretty Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 jeg skal holde talen for mannen min=) skrev den for lenge siden, jeg kommer til å pusse litt på den da når det nærmer seg!
Spent brud Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har tenkt endel på at jeg har lyst til å holde en tale for min kjære under middagen, men er ikke sikker på om jeg bare har lyst til si noen få ord og heller få noen til å synge en sang i stedet / instrumental .... Er det noen andre som skal holde tale eller gjøre noen stunt for sine kjære? Jeg skal lage musikkvideo til min kommende mann. Begynner bare å gråte når jeg skal holde tale Skal bli en kjent sang med ny tekst....forhåpentligvis... :gjeiper:
Gjest hopeful Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jeg skal holde tale! Det er stressmoment nr 1 på bryllupsdagen for min del!! (etter å snuble opp kirkegulvet...) Skulle gjerne laget en videopresentasjon!! det er jo så fiint! Hadde jeg bare vært teknisk! Må vel begynne på talen snart, men syns det er vanskelig å få følelsene ned på papir!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Nå har ikke vi snakket om dette ennå da, men dette er definitivt noe jeg hadde måttet snakke med han om. Han er ikke veldig glad i å vise følelser blant folk og han ville nok ikke vært komfortabel med å holde tale til meg foran alle kjente og kjære. Ei heller vet jeg om han ville vært komfortabel å bli snakket om på den måten. Jeg vurderer heller å finne en annen løsning på det - et par minutter for oss selv, helt alene den dagen =)
Solstrålejenta Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal ikke holde tale, for jeg vet at det vil ødelegge dagen min (migrene ved stress). Min kjære vil heller ikke at jeg skal gjøre det av akkurat den grunnen. Jeg synes det er veldig flott når bruder holder tale for brudgommen, men jeg synes ikke man må føle press for å gjøre det. Man vet jo tross alt hvor mye man betyr for hverandre og man kan helt sikkert finne en anledning utenom middagen til å fortelle dette privat også Dessuten skal jo bryllupsdagen være en dag man gleder seg over og ikke går og engster seg over... Men som sagt -føler man at man kan, så er det jo flott da...
Piper Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Jeg holdt tale, og den ble avsluttet med en sang (ikke meg )
Musihus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2009 Jeg holdt tale, og den ble avsluttet med en sang (ikke meg ) Ja, det var det jeg tenkte også. Holde en kort tale og avslutte med en annen som synger.... Kan jeg spørre om hvilken sang du valgte og hvorfor? Var nemlig i et bryllup hvor dette ble gjort og det var altså så rørende - og i tillegg ble det slags underholdningsinnslag og avbrekk fra talene..
mamsemamma Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal holde tale Jeg skal holde dette hemmelig, bare toastmasteren får vite det. Da er det også mulighet for å trekke seg om motet skulle svikte Det tror jeg imidlertid ikke det gjør, så tale blir det nok...!
Musihus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal ikke holde tale, for jeg vet at det vil ødelegge dagen min (migrene ved stress). Min kjære vil heller ikke at jeg skal gjøre det av akkurat den grunnen. Jeg synes det er veldig flott når bruder holder tale for brudgommen, men jeg synes ikke man må føle press for å gjøre det. Man vet jo tross alt hvor mye man betyr for hverandre og man kan helt sikkert finne en anledning utenom middagen til å fortelle dette privat også Dessuten skal jo bryllupsdagen være en dag man gleder seg over og ikke går og engster seg over... Men som sagt -føler man at man kan, så er det jo flott da... Det holder jeg med deg i - ikke noe poeng å ødelegge dagen med migrene. Kommer til å grue meg, men ikke så mye at jeg ikke kommer til å gjøre det :-)
Musihus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal holde tale! Det er stressmoment nr 1 på bryllupsdagen for min del!! (etter å snuble opp kirkegulvet...) Skulle gjerne laget en videopresentasjon!! det er jo så fiint! Hadde jeg bare vært teknisk! Må vel begynne på talen snart, men syns det er vanskelig å få følelsene ned på papir! He he.. ja, det er nok det for meg også.. Er enig i at det er vanskelig å få følelsene ned på papir. Jeg har av og til gode ideer men skriver de ikke ned der og da, og så er de glemt når jeg prøver å huske hva det var...
Nyttårsbrud Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Jeg holdt tale for min mann. Beundrer de av dere som allerede har ferdig talen, mange mnd før dagen. Jeg skrev talen min en natt jeg ikke fikk sove noen dager før bryllupet. Hadde jo gått og tenkt på hva jeg ville si, og plutselig så kom bare talen strømmende, Jeg valgte å gjøre det litt annerledes da...var redd jeg skulle begynne å gråte og syns d var skummelt å skulle si så mye "privat" forann alle andre. Så..jeg skrev et eventyr/historie jeg. Hvor jeg snakket om meg selv som hun/henne. Det hjalp meg utrolig mye og jeg klarte å holde tårene tilbake, og plutselig så var d ikke så skummelt å holde tale likevel. Og samtidig så fikk jeg sagt noen fine ord om både min og hans familie samt min kjære.
twinklestar Skrevet 28. februar 2009 #14 Skrevet 28. februar 2009 Jeg holdt tale for min mann. Beundrer de av dere som allerede har ferdig talen, mange mnd før dagen. Jeg skrev talen min en natt jeg ikke fikk sove noen dager før bryllupet. Hadde jo gått og tenkt på hva jeg ville si, og plutselig så kom bare talen strømmende, Jeg valgte å gjøre det litt annerledes da...var redd jeg skulle begynne å gråte og syns d var skummelt å skulle si så mye "privat" forann alle andre. Så..jeg skrev et eventyr/historie jeg. Hvor jeg snakket om meg selv som hun/henne. Det hjalp meg utrolig mye og jeg klarte å holde tårene tilbake, og plutselig så var d ikke så skummelt å holde tale likevel. Og samtidig så fikk jeg sagt noen fine ord om både min og hans familie samt min kjære. Det var jo en kjempefin idé da! Hadde ikke tenkt til å holde tale, men kanskje jeg skal prøve meg på en sånn eventyrversjon...?? Sikkert mange som kommer til å bli overrasket om jeg reiser meg... Noen flere tips iforhold til dette med eventyrsjangeren??
Vera Vinge Skrevet 28. februar 2009 #15 Skrevet 28. februar 2009 Jeg vil absolutt anbefale å holde tale eller gjøre noe, så lenge det ikke skaper så mye nerver at det fullstendig ødelegger dagen. Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg holdt tale i ettertid. Jeg syns dessuten det blir merkelig gammeldags om man tar som en selvfølge at mannen skal tale, dersom man selv ikke en gang vurderer det. Men om man har sosial angst eller spesiell angst for å stå foran menneskemengder, er gjerne ikke dette dagen å starte eksponeringstrening. Jeg vurderte også å spille noe (piano) og eventuelt synge, men jeg konkluderte med at det ville bli for mye for nervene den dagen.
Gjest Letizia Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Så ufeminint. Det er mannen som skal holde tale for bruden si. Bruden skal holde kjeft.
samie Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Jeg skal holde tale. Har lyst til å si noen ord til min kjære. Syns ikke nødvendigvis det er noen selvfølge at det kun er mannen som skal holde tale. Men selvfølgelig skal det ikke være sånn at hele dagen blir ødelagt pga nerver for å si noen ord. Da er det bedre å lage en sang, bildefremvisning el.
Phineas Skrevet 2. mars 2009 #18 Skrevet 2. mars 2009 Holy shit, er det lixom VANLIG at bruden holder tale til mannen sin?? Hjeeeelp...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #19 Skrevet 2. mars 2009 Holy shit, er det lixom VANLIG at bruden holder tale til mannen sin?? Hjeeeelp... Nei, det er ikke vanlig, men det har blitt vanligere de siste årene.
Phineas Skrevet 2. mars 2009 #20 Skrevet 2. mars 2009 Nei, det er ikke vanlig, men det har blitt vanligere de siste årene. Oj, kanskje jeg oxo må i ilden da... *tenke* Får høre med min blivende, hva han tenker om saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå