Gjest Gjest_Sveva_* Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Inviterte et vennepar på vin på lørdag. Fikk til svar "Får se om det passer." Jeg som er sær eller er det ikke en ufin måte å svare på en invitasjon på? Dette er en person som ellers skriver smil og klem og alt sånt. Vi har hatt en krangel for en tid siden, der det faktisk var hun som oppførte seg dårlig. Vi har hatt lite med hverandre å gjøre i det siste, men siden vi er i familie så synes jeg at vi må prøve å omgåes på en okei måte. Vi skal faktisk til og med på ferie sammen til sommeren også.
Gjest Kråkaa Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 ufint? njaa..hadde hengt meg mer opp i at det var et upresist svar da lørdag er like rundt hjørnet.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Jo, jeg synes det er ufint. Så lenge hun ikke gir deg noe bedre svar enn det, står du fritt til å legge andre planer for den kvelden.
Gjest Pet Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Da hadde jeg skrevet tilbake : "Jeg må nesten få et ja eller nei i løpet av kvelden, for kan dere ikke vil vi planlegge noe annet."
¤flicka¤ Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 ufint? njaa..hadde hengt meg mer opp i at det var et upresist svar da lørdag er like rundt hjørnet. Helt enig.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Da hadde jeg skrevet tilbake : "Jeg må nesten få et ja eller nei i løpet av kvelden, for kan dere ikke vil vi planlegge noe annet." Enig med denne. Ikke la tankeløse mennesker sabotere kvelden deres.
Vulpes Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Da hadde jeg skrevet tilbake : "Jeg må nesten få et ja eller nei i løpet av kvelden, for kan dere ikke vil vi planlegge noe annet." Helt enig, ville gjort dette (og har gjort det tidligere, selv om ikke vedkommende skrev frekt, men bare fordi jeg måtte vite). Jeg synes man skal vise litt takknemlighet når man blir invitert med på noe trivelig.
Lancelot Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Inviterte et vennepar på vin på lørdag. Fikk til svar "Får se om det passer." Jeg som er sær eller er det ikke en ufin måte å svare på en invitasjon på? Dette er en person som ellers skriver smil og klem og alt sånt. Vi har hatt en krangel for en tid siden, der det faktisk var hun som oppførte seg dårlig. Vi har hatt lite med hverandre å gjøre i det siste, men siden vi er i familie så synes jeg at vi må prøve å omgåes på en okei måte. Vi skal faktisk til og med på ferie sammen til sommeren også. Utifra det korte svaret du fikk ville jeg vel tenkt at de fremdeles ikke er helt komfortabel med deg etter kranglingen. Hvis hun vanligvis er mer hyggelig i fremtoningen overrasker det meg at hun ikke skriver at "hun synes det er hyggelig at du spør eller lign." for så å "sjekke kalenderen"
Gjest Kråkaa Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 hva om hun må sjekke om det passer da? Man vet vel hva man eventuelt har av andre planer? Isåfall så kan man jo skrive det. Når man får en invitasjon til noe så kan man liksom ikke sette verten på vent heller ved å si slik som i dette eksempelet; skal sjekke om det passer. Hadde det vært noe de hadde planlagt sammen så hadde jeg skjønt det.
Vulpes Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 hva om hun må sjekke om det passer da? Det er lov det, men det her går på måten det ble skrevet på Og nei, jeg synes ikke vi overdramatiserer og overanalyserer, for mennesker forandrer måte å prate/skrive på ettersom hvordan de tenker og føler, og hvis ts føler at det er noe som skurrer med denne SMS-en, er det mye mulig at det stemmer. Når man kjenner mennesker godt, er det gjerne ganske lett å se når noe er galt.
Lissi Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 Jeg hadde ikke lagt så mye i det. Jeg har fått det til svar uten at jeg har lagt noe i det. Man er to mennesker og kjekt å høre om begge har muligheten før man svarer for den andre parten!
waco Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 kan vi tenke oss at sveva kanskje har tenkt å drikke vin uansett på lørdag uavhengig om dette venneparet kommer eller ikke? I såfall så er det jo ikke noe i veien for at de også kan komme på lørdag dersom det passer? Og vet vi hva sveva skrev i txtmeldingen da? Kanskje hun skrev "drikke vin lørdag, blir du med?"
Jade Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 Jeg ser for meg at hun står kjempeopptatt og må sjekke om det passer. Ser ut som noe jeg kunne ha skrevet :/ (jeg skal tenke meg bedre om neste gang!) Det kan være vanskelig å "lese mellom linjene" på en så kort beskjed (bokstavelig talt). En melding som skrives med positiv tone, kan lett leses med negativ tone, hvis mottaker venter en slik tone, f.eks. pga en krangel tidligere. Glem at dere har kranglet. Send en melding hvor du spør om hun har fått sjekket om det passet. Hiv på en smiley om det er naturlig for deg.
Vulpes Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 Jeg ser for meg at hun står kjempeopptatt og må sjekke om det passer. Ser ut som noe jeg kunne ha skrevet :/ (jeg skal tenke meg bedre om neste gang!) Ville ikke stresset alt for mye med det, for folk er forskjellige. Jeg har noen venninner som fint kunne svart på den måten uten å mene noe med det, og venninner som helt klart hadde ment noe med det om de formulerte seg slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå