Gå til innhold

Unge Mødre - Bok?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ung Mor_*
Skrevet

Ville du lest en bok om Unge Mødre?

Isåfall, hva ville motivasjonen for å lese en slik bok være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du å lese om tv-serien, eller unge mødre rent generelt? Jeg kan lese bøker om det meste, bare den litterære kvaliteten er god. :)

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å lese om enkelttilfeller av unge mødre og hva de har erfart, men ikke nødvendigvis en hel bok om tv-serien.

Forum er en god kilde til unge mødre og deres historier, så jeg vet ikke hvor nødvendig en slik bok ville vært for min del.

Dessuten er jeg ung mor selv og har hatt min del erfaringer fra samme ståsted. ;)

Skrevet

Sier som Mim, det spørs på den litterære kvaliteten. I utgangspunktet er jeg skeptisk; hvis det er en bok som slår fast at "unge mødre er sånn og sånn", ville jeg blitt irritert. Unge Mødre på TV har jeg ikke sett.

Gjest Gjest_Ung Mor_*
Skrevet

I utgangspunktet er tanken bak en slik bok, å fremheve både en ung mors egne erfaringer og tanker rundt det å faktisk være ung mor, men også med fokus på andre sider av saken. Det har i det siste vært litt fokus på temaet i media, men jeg føler at det på mange måter er så mye mer. Det er en sak som fortjener en grundigere gjennomgang, med innblikk i både det psykiske, fysiske og det sosiale. Er det en samfunnstrend? Gagner det barnet? Hvilke ulemper/fordeler har det for den enkelte? Kansje tankene til en som har vokst opp med en ung mor, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...