Gå til innhold

Trene til Grenserittet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å melde meg på Grenserittet. Det er et ritt på 8 mil 1. august.

Nå trener jeg 3 ganger i uken, mest kondisjon (spinning, kondistimer), men også noen styrketimer innimellom.

Noen som kan hjelpe meg med å sette opp et treningsprogram for hvordan jeg skal klare å gjennomføre på ok tid? Skal bare delta i trimgruppa, så det er ikke nødvendig å vinne. Bør jeg øke til å trene 4 eller 5 ganger i uken? Mer kondisjon? Eller mer styrke? Eller hva?

Holder det å trene timer på sats?

Når snøen er gått skal jeg selvsagt sykle ute, men det ser ut til at det vil ta sin tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk litt rundt på nettet, om du ikke finner treningsprogram tilpasset grenserittet, kan det hende du finner for Birken eller andre ritt... :)

Jeg hadde økt med en spinningtime i uka - siden det er sykkel du satser på, og helst en lang en (90 min eller mer)

Ser på forrige års resultater at trimklassen bruker mellom 3 og 5,5 timer på de fleste... Når snøen går bør du få til et par økter med på denne tiden for å kjenne det på kroppen.

Uansett, har vært crew på Birken flere år og kan skrive under på at de som starter i trimklassene ser passe slitne ut allerede etter 45 km (halvveis), her er det bare å få all den kondisen man kan få!

Og lykke til!

• 1 måned senere...
Gjest mor på tur
Skrevet

Hei!

Jeg skal også sykle grenserittet. Her jeg bor, setter treningssenteret opp et seminar for å gi oss tips om hvordan trene. Det skal være 15/4.

Foreløpig fikk jeg beskjed om å spinne 3-4 dager i uka, har bare trent totalt 5 uker - så er jeg vel der at jeg gjerne erobrer verden med viljestyrke. Kondis hjelper nok det også.

Uansett; i følge "sjefen" for grenseritt så er faktisk 80% av deltagerne mosjonister.

Jeg tror det blir en opplevelse, og det er jo ikke farlig å være sliten:-)

Hilsen

Mor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...