Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 jeg har planer om å gå fra samboeren min. jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne.. vi har en leilighet og en datter sammen, så det å slå opp og flytte fra hverandre vil kreve en del praktiske løsninger.. føler på en måte at det vil være umulig å bo ilag etter vi har slått opp. så det vil jo være greit å planlegge litt.. og ha andre planer enn å flytte inn hos foreldrene mine. så er det dette med fordeling av samvær med datteren vår.. vi slo opp for en stund tilbake, men ble enige om å prøve litt til. men jeg orker bare ikke mer.. noen tips fra noen som har vært igjennom det samme?
Gjest Karine_ Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Det vet heller ikke jeg...som er gravid nå..
Gjest Karine_ Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 jeg har samme problem..vet ikke hvor jeg skal begynne og jeg skal gjøre..
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Hei. Jeg gikk i fra eksen min når datteren vår var 2 år gammel. Det er aldri lett og vite hvordan man skal gjøre dette best!! Jeg ble boende til jeg hadde kjøpt meg ny leilighet og var klar for å flytte inn i den, dette tok ca. 2 mnd. men tror det var en grei løsning. Selvfølgelig blir det litt vanskelig å leve i et brudd når man fysisk ikke har flyttet fra hverandre, men samtidig så vi det best slik sånn at det ble fort stabilitet i det andre hjemmet, dvs at ikke jeg først flyttet hjem, evt leide midlertidig. Selv om det var litt vanskelig for oss, tror jeg det var greiest for datteren våres. Slik gjorde vi det og det skal sies at vi var absolutt ikke gode venner for å si det sånn....
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Hei. Jeg gikk i fra eksen min når datteren vår var 2 år gammel. Det er aldri lett og vite hvordan man skal gjøre dette best!! Jeg ble boende til jeg hadde kjøpt meg ny leilighet og var klar for å flytte inn i den, dette tok ca. 2 mnd. men tror det var en grei løsning. Selvfølgelig blir det litt vanskelig å leve i et brudd når man fysisk ikke har flyttet fra hverandre, men samtidig så vi det best slik sånn at det ble fort stabilitet i det andre hjemmet, dvs at ikke jeg først flyttet hjem, evt leide midlertidig. Selv om det var litt vanskelig for oss, tror jeg det var greiest for datteren våres. Slik gjorde vi det og det skal sies at vi var absolutt ikke gode venner for å si det sånn.... DAtteren min er snart 4, jeg er i tenkeboksen, har dårlig tid fordi jeg er gravid og gjerne vil komme i orden før den nye babyen kommer. Jeg tenker at jeg kanskje prøver å skaffe en leilighet før jeg slår opp, planlegger med jobb så jeg får noen dager til å pakke og flytte, bestiller time til megling om samvær, dvs planen min er at så mye som mulig er i orden før jeg tar den endelige praten med han. Han har fått nok sjanser og har aldri villet bli med meg på samtaler med tredjeperson eller til psykolog for å ordne opp. Jeg vil derfor ikke prate mer med han enn nødvendig, bare presentere min løsning. Jeg kan ikke vente hjelp fra han, for han blir garantert dritfornærma, så jeg er litt bekymret for det praktiske med løft og bæring i min tilstand. Det er akkurat den biten jeg tenker mest på nå, + det økonomiske da, om jeg skal kjøpe eller leie. Av hensyn til datteren vår vil jeg gjerne finne noe i nærheten.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 jeg har planer om å gå fra samboeren min. jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne.. vi har en leilighet og en datter sammen, så det å slå opp og flytte fra hverandre vil kreve en del praktiske løsninger.. føler på en måte at det vil være umulig å bo ilag etter vi har slått opp. så det vil jo være greit å planlegge litt.. og ha andre planer enn å flytte inn hos foreldrene mine. så er det dette med fordeling av samvær med datteren vår.. Det beste og enkleste må jo være at du og datteren blir boende, mens exsamboeren din må finne et nytt sted å bo. Spørsmålet blir bare om du skal tillate han å bli boende noen dager til han har funnet noe annet, eller om han skal kastes ut på flekken. Fordeling av samvær med datteren kan avgjøres i ettertid. Du bør imidlertid samle så mange argumenter du kan for å få samværsordningen slik det passer best for deg.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Det beste og enkleste må jo være at du og datteren blir boende, mens exsamboeren din må finne et nytt sted å bo. Spørsmålet blir bare om du skal tillate han å bli boende noen dager til han har funnet noe annet, eller om han skal kastes ut på flekken. Fordeling av samvær med datteren kan avgjøres i ettertid. Du bør imidlertid samle så mange argumenter du kan for å få samværsordningen slik det passer best for deg. Derfor er det så viktig at man ikke sitter i en bolig som han alene eier...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Derfor er det så viktig at man ikke sitter i en bolig som han alene eier... Hvis man eier nokså likt, er det vel bare økonomi som avgjør hvem som har råd til å beholde bolig/kjøpe ut den andre...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 takk for svar! jeg og datteren kan nok ikke bli boende nei.. selv om jeg er medeier, og jeg tror vi eier ca likt så har jeg ikke råd til å kjøpe han ut. så det betyr at hvis vi blir boende så er jeg skyldig ham penger. enkleste løsningen er at jeg og datteren min leier en leilighet, men det er ingen til leie i nærheten. nærmeste som er til leie er ca 25 min fra der vi bor nå, som betyr at jeg må kjøre 25 min for å levere datteren min i barnehage, for så å kjøre tilbake igjen i 45 min for å komme meg på skolen.. altså vil jeg bruke 70 min hver morgen på dette.. upraktisk? JA.. ikke vil jeg at hun skal bytte barnehage heller. greit at hun har noe som er som før etter bruddet. + at hun liker seg veldig der hun er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå