Gå til innhold

Hva har jeg rett på

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lone_*
Skrevet

Ok slik er saken...

Jeg jobba som vikar i en barnehage i et halvt år. I november og desember jobba jeg tilsammen 30,5 timer som jeg skrev timeliste på. Da jeg ikke fikk lønn i slutten av januar ringte jeg og spurte hva som skjedde. Joda, de hadde rota bort timelista mi.

Etter mye om og men skrev de ny som jeg fikk kopi av i posten. I dag får jeg lønn og ser det er på 2300 kr, mye mindre enn jeg hadde regnet ut. Jeg har altså blitt trekt 50% i lønn i stedet for 20% som jeg hadde skattekort på forrige år(levert til dem).

Har sendt mail,men regner med jeg får den at "fjorårets skattekort er bare gyldig i januar det påfølgende år" og at det da er min feil. Men de har ikke sagt et pip om det i de 11 mailene jeg har fått og det er vel deres feil når jeg skulle ha fått lønna i januar men måtte vente en ekstra måned fordi DE hadde rota bort timelista?

2000 kr ekstra er mye for en fattig student....

HJELP HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjorårets skattekort er gyldig i januar påfølgende år. ;)

Skrevet

Hvorfor har du ikke levert inn nytt skattekort da? Jobber du ikke der lengre?

Hvis lønnen er utbetalt i februar så er det jo helt riktig at skattekortet for 2008 ikke kan brukes. Uansett om det er lønningskontoret eller arbeidsgiver sin feil at lønnen ikke ble utbetalt når den skulle.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Dersom lønnen er utbetalt i februar, er det dessverre ingenting som kan gjøres. Juridisk kan de ikke bruke skattekortet for 2008, og innlevering av nytt skattekort har ikke tilbakevirkende kraft. Så selv om det er din arbeidsgivers feil, har de ingen mulighet til å gjøre noe annerledes. Da bryter de norsk lov.

Du får jo uansett igjen pengene om et drøyt år.

Skrevet
Du får jo uansett igjen pengene om et drøyt år.

Eller bare endre årets skattekort. Du oppgir hva du forventer i lønn iår og hvor mye du har blitt trukket i skatt så langt.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet
Eller bare endre årets skattekort. Du oppgir hva du forventer i lønn iår og hvor mye du har blitt trukket i skatt så langt.

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg - men bruker ikke alle tabellkort nå?

Skrevet

Tabellkort er ikke like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...