Gå til innhold

Han foretrekker sin spiritualitet fremfor meg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Har i over et år vert sammen med en mann.

Vi har et avstandsforhold, men snakker om å flytte sammen.

Han har barn fra før som jeg blir kjent med etterhvert, og i tillegg er han medlem av et religiøst samfunn der han bruker 1-2 ettermiddager i uken.

For tiden har han av utdanningsmessige årsaker dårlig råd,og det blir ingen aleneferie på oss 1 uke i utlandet slik vi drømte om i høst.

Han har rett og slett ikke råd.

Så viser det seg at en del av kursene han tar del i i dette religiøse/spirituelle samfunnet,koster ganske mye.

Og jeg vet,uten at han har sagt det,at et kurs han gjerne vil på,koster over 3000,-

Han har ikke sagt det, men dette kurset kommer han nok trolig til å melde seg på.

Samtidig som kjøleskapet hans er halvtomt og vi ikke har råd å reise en uke i syden.

Dette gjør meg noe trist og i tvil,for jeg føler at han ikke prioriterer samlivet vårt og at vi skal få et felles ståsted og opplevelser som par.

Kurset er heller ikke interessant for meg.

Hva tenker dere; er det jeg som er egoist og hva ville hvordan ville dere reagert om dere skjønte at kjæresten heller ville bruke 3000,- på seg selv alene,enn å oppleve noe sammen?

Mest lyst får jeg til å grine,akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvilken sekt han deltar i to dager pr uke? Det hadde bekymret meg mer enn om du er en egoist! ;)

Skrevet
Vet du hvilken sekt han deltar i to dager pr uke? Det hadde bekymret meg mer enn om du er en egoist! ;)

:Nikke:

Skrevet

Er dette kurset noe som kan hjelpe han i hans kommende karriere?

Hvis ikke, hva slags kurs er det?

Og hvorfor er det så viktig for han?

Hvilket religiøst samfunn er det?

Skrevet

Det er faktisk svært få sekter som er farlige.

Skrevet
Det er faktisk svært få sekter som er farlige.

Da er du uviten. Trenger ikke si mer enn Knutby..

Du er med i Jehovas selv kanskje?

Sekter er hjernevasking, og hvordan man kan si at det er ufarlig?? Begrunn gjerne!

Gjest Gjest_Anders_*
Skrevet

Kurs, penger, tar mye tid?

Hvis det er Scientologi-"kirken", løp så fort du kan ...

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Det er ingen sekt. Kun et religiøst/spirituellt samfunn.

Ingenting skummelt eller hjernevaskende,etter mitt syn,vis du ikke er en grønnsak da..

Det var liksom ikke poenget med mitt spørsmål.

Men dere vil vite hva samfunnet....hvorfor?

Skrevet (endret)

Ingenting skummelt eller hjernevaskende,etter mitt syn,vis du ikke er en grønnsak da..

Jeg synes det er litt skummelt når de tar opptil 3000 kr for et kurs. Jeg ser ikke Statskirken (eller andre ''skikkelige'' religioner) ta så mye (eller noe i det hele tatt) for å kunne tro på noe. Religion skal være for alle som vil tro, uansett om du kan betale 3000 kr eller 1 kr.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Fordi om det ikke er en sekt bør han ikke være så hekta at dere ikke kan ta en ferie sammen.

Jeg mener han bør prioritere forholdet. Det er sikkert ikke noe i veien for at han kan fortsette på de møtene likevel. Det undrer meg også at det er et religiøst samfunn som koster så mye penger. Derfor spurte jeg om det var sekt, hvor det kostet mye å få være med.

Å nei, du er ikke egoist!

Skrevet
Da er du uviten. Trenger ikke si mer enn Knutby..

Du er med i Jehovas selv kanskje?

Sekter er hjernevasking, og hvordan man kan si at det er ufarlig?? Begrunn gjerne!

Gratulerer, du har klart å nevne én sekt ;) Ja, det er sekter som ikke er bra for en. Men disse sektene er i mindretall. De sektene som er helt ufarlige, kommer ikke i avisen, i motsetning til sekter som begår masseselvmord e.l.

Alle sekter driver ikke med hjernevasking. "Sekt" betyr bare tilhengerskare. Det finnes sekter som har brutt ut av andre, større religiøse samfunn, blant annet fordi de synes de store samfunnene er for fundementalistiske. De bryter altså ut for å -slippe unna- hjernevasking...

Det virker som om du har fått litt for mye fordommer etter å ha lest VG...

Og nei, jeg er ikke medlem av noen "sekt", jeg er ateist ;)

Skrevet
Jeg synes det er litt skummelt når de tar opptil 3000 kr for et kurs. Jeg ser ikke Statskirken (eller andre ''skikkelige'' religioner) ta så mye (eller noe i det hele tatt) for å kunne tro på noe. Religion skal være for alle som vil tro, uansett om du kan betale 3000 kr eller 1 kr.

Han betaler ikke for å tro på noe. Han betaler for et kurs. Den norske kirke tar også betalt for kurs.

Skrevet
Fordi om det ikke er en sekt bør han ikke være så hekta at dere ikke kan ta en ferie sammen.

Jeg mener han bør prioritere forholdet. Det er sikkert ikke noe i veien for at han kan fortsette på de møtene likevel. Det undrer meg også at det er et religiøst samfunn som koster så mye penger. Derfor spurte jeg om det var sekt, hvor det kostet mye å få være med.

Å nei, du er ikke egoist!

Leste du startinnlegget? Det er fordi han ikke har råd han ikke kan dra på ferie. Ikke fordi han ikke har tid for han er så "hekta". Han kan ikke fortsette på møtene om han bruker pengene på å dra på ferie i stedet for å betale kursavgiften.

Skrevet
Leste du startinnlegget? Det er fordi han ikke har råd han ikke kan dra på ferie. Ikke fordi han ikke har tid for han er så "hekta". Han kan ikke fortsette på møtene om han bruker pengene på å dra på ferie i stedet for å betale kursavgiften.

Ja jeg fikk det med meg, men jeg mener det er prioritering. Jeg syns han bør kunne ta litt fri fra disse møtene en ukes tid å dra på ferie med kjæresten sin.

Skrevet
Ja jeg fikk det med meg, men jeg mener det er prioritering. Jeg syns han bør kunne ta litt fri fra disse møtene en ukes tid å dra på ferie med kjæresten sin.

Ok.. en gang til. .

Han må betale for å få gå på kurset. Om han ikke betaler, får han ikke ta kurset, han får ikke gå på et eneste av møtene. Han kan ikke la være å betale kursavgiften og likevel få lov til å delta på møtene i kurset.

Så valget er ENTEN ferie og ikke noe kurs i det hele tatt ELLER kurs og ikke ferie.

Skrevet
Ok.. en gang til. .

Han må betale for å få gå på kurset. Om han ikke betaler, får han ikke ta kurset, han får ikke gå på et eneste av møtene. Han kan ikke la være å betale kursavgiften og likevel få lov til å delta på møtene i kurset.

Så valget er ENTEN ferie og ikke noe kurs i det hele tatt ELLER kurs og ikke ferie.

Jeg skjønner det, men han må ta et valg ikke sant? Jeg skjønner fortsatt ts sin frustrasjon at alle pengene hans går til det.

Det går sikkert sånne kurs hele tiden, om man hopper over et, for å dra på ferie så kan man sikkert være på et annet et når man får råd..

Jeg mener at en ting bør ikke bli så altoppslukende at det tar all tid og alle penger. Da har jeg fått frem mitt poeng.

Skrevet
Jeg skjønner det, men han må ta et valg ikke sant? Jeg skjønner fortsatt ts sin frustrasjon at alle pengene hans går til det.

Det går sikkert sånne kurs hele tiden, om man hopper over et, for å dra på ferie så kan man sikkert være på et annet et når man får råd..

Jeg mener at en ting bør ikke bli så altoppslukende at det tar all tid og alle penger. Da har jeg fått frem mitt poeng.

Det er ikke sikkert at det går slike kurs hele tiden, nei. Det går derimot fly til syden hele tiden...

Han er under utdannelse, og derfor har han dårlig råd. Er det ikke da bedre at han gjør seg ferdig med utdannelsen, og får seg en jobb? I stedet for å bruke pengene på ferie i stedet for kurs, så han blir enda mer forsinket i utdannelsen og kommer til å ha dårlig råd enda lengre enn nødvendig?

Jeg hadde prioritert utdannelse framfor sydentur. Man kan fint ha det fint sammen hjemme i ferien også. Det er ikke slik at han prioriterer kurset framfor kjæresten. Han prioriterer kurset framfor sydentur. Han kan fint tilbringe tiden med kjæresten et annet sted enn i syden.

Skrevet

Det står ikke en ting om at det er en sekt. Hvor får du det fra?

Jeg er medlem i statskirken. Jeg jobber frivillig i kirken minst en dag i uken ;) Er det også bekymringsverdig? Noen bygger modellfly på fritiden, noen spiller dataspill hver kveld, noen bruker timesvis hver dag på å mekke bil. Hvorfor er det verre å tilbring 1-2 ettermiddager i uken i en kirke/religiøst samfunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...