Gjest gjest - kommende brud Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Dere som har hatt bryllup til ca.130.00kr, har det vært verdt det?? Vi skal leie et sted hvor vi ikke får ha med noe selv, og med da 47 gjester til middag og 50 til kaffe ser det ut som om vi havner der omtrent prismessig. Da med alle andre utgifter inkludert. Bare middagen blir 45.000kr, nattmat havner på 11.000,- , velkomstdrinker på ca. 7000,- (kaffigjester får også da velkomstdrink når de kommer), bare for å ordne kakebord tar de 85kr per.person og da tar vi med kakene selv...det eneste vi da får ta med. Så da ca.8000,- bare der. Vi har vært sammen i 12 år og har barn sammen, og jeg lurer på om det er verdt det å bruke så mye penger på en dag. Han har vært gift før også, men jeg har jo denne drømmen om å være hvit brud da med familie og venner tilstede.....
Gjest gjest - kommende brud Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Mente da selvfølgelig 130.000kr, en liten skriveleif....
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Dere som har hatt bryllup til ca.130.00kr, har det vært verdt det?? Vi skal leie et sted hvor vi ikke får ha med noe selv, og med da 47 gjester til middag og 50 til kaffe ser det ut som om vi havner der omtrent prismessig. Da med alle andre utgifter inkludert. Bare middagen blir 45.000kr, nattmat havner på 11.000,- , velkomstdrinker på ca. 7000,- (kaffigjester får også da velkomstdrink når de kommer), bare for å ordne kakebord tar de 85kr per.person og da tar vi med kakene selv...det eneste vi da får ta med. Så da ca.8000,- bare der. Vi har vært sammen i 12 år og har barn sammen, og jeg lurer på om det er verdt det å bruke så mye penger på en dag. Han har vært gift før også, men jeg har jo denne drømmen om å være hvit brud da med familie og venner tilstede..... må si at jeg synes det var veldig dyr kuvert pris. Men dere har kansje bestemt dere for noe ekstrordinært? Men dette er vel med servering. Det er dessverre slikt at dersom man skal gjøre alt en plass (utested..div) så blir det veldig dyrt:( Litt urettferdig synes jeg. Men jeg har ikke giftet meg enda, men holde rpå med budjsettet mitt. Lykke til!!
Rampolina Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Dere som har hatt bryllup til ca.130.00kr, har det vært verdt det?? Vi skal leie et sted hvor vi ikke får ha med noe selv, og med da 47 gjester til middag og 50 til kaffe ser det ut som om vi havner der omtrent prismessig. Da med alle andre utgifter inkludert. Bare middagen blir 45.000kr, nattmat havner på 11.000,- , velkomstdrinker på ca. 7000,- (kaffigjester får også da velkomstdrink når de kommer), bare for å ordne kakebord tar de 85kr per.person og da tar vi med kakene selv...det eneste vi da får ta med. Så da ca.8000,- bare der. Vi har vært sammen i 12 år og har barn sammen, og jeg lurer på om det er verdt det å bruke så mye penger på en dag. Han har vært gift før også, men jeg har jo denne drømmen om å være hvit brud da med familie og venner tilstede..... Unnskyld assa, men er dette tull?!? Beklager hvis det ikke er tilfellet! 8000 for et bord med hvit duk på? Og dette du har ramset opp er 71.000. Hva skal du bruke 59.000 på?
Gjest ts Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Unnskyld assa, men er dette tull?!? Beklager hvis det ikke er tilfellet! 8000 for et bord med hvit duk på? Og dette du har ramset opp er 71.000. Hva skal du bruke 59.000 på? Det er mulig jeg har tolket prislista fra leverandør feil....alle andre priser er per.person så jeg regner med at denne prisen også er det. Men at det da inkluderer selve kaffen også. Men synes det var en grusom pris Resten, skal vi se: brudekjole, brudebukett, antrekk til brudgom, brudepiker, blomster, invitasjoner, leie av bil, frisør, fotograf, fremkalling, takkekort, sko og annet tilbehør, drikkebonger til gjestene, bryllupskake, gjestebok, ringer......
Gjest Gjest, brud 09 Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Ja det er nok dette det koster... Har dere råd til det, så gå for det, alle fortjener at sin drømmedag blir slik de ønsker (selvsagt innefor rimelighetens grenser) ;-) Vi kommer selv til å bruke i overkant av dette, om vi regner alt sammen. Spre utgiftene over et års tid, så virker det ikke så dyrt ;-) Lykke til!
Rampolina Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Det er mulig jeg har tolket prislista fra leverandør feil....alle andre priser er per.person så jeg regner med at denne prisen også er det. Men at det da inkluderer selve kaffen også. Men synes det var en grusom pris Resten, skal vi se: brudekjole, brudebukett, antrekk til brudgom, brudepiker, blomster, invitasjoner, leie av bil, frisør, fotograf, fremkalling, takkekort, sko og annet tilbehør, drikkebonger til gjestene, bryllupskake, gjestebok, ringer...... Men alt dette har jo andre mennesker også, som har total utgift på hele bryllupet på det du har igjen her liksom. Mener ikke noe galt her assa, men synes det er vanvittig mye penger ifht hva dere får igjen. Med tanke på "bare" 45 gjester til middag. Synes virkelig du kan presse litt på priser her, evt finn flere steder å sammenligne med. Og MÅ dere ha det på hotell, da? Tenker regningen får et alvrlig krakk om dere ser på alternativer.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 jeg hadde ikke gjort det om jeg allerede hadde hatt barn.. da hadde jeg reist utenlands eller gjort noe mindre. når det er sagt: vi betaler 120 000, det er med ALLE detaljer. fra porto på invitasjonene til bryllupskake. 50 personer tror det er mange utelater mange ting når de beregner budsjettet.
Gjest Illiya Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Vi hadde et mye rimeligere bryllup, og angrer ikke på det. Jeg ville nok derimot angret på å bruke så mye som 130.000 kr på en dag.
Gjest ts Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Vi hadde et mye rimeligere bryllup, og angrer ikke på det. Jeg ville nok derimot angret på å bruke så mye som 130.000 kr på en dag. Ja det er det jeg er redd vi kommer til å angre på. Fristende å ta med seg de nærmeste til Bahamas, spandere turen på de og bare drite i disse gamle tantene og onklene som vi likevel ikke har snakket med de siste 12 åra, og mest sannsynlig ikke kommer til å snakke med i de 12 neste åra heller.....
Rampolina Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Ja det er det jeg er redd vi kommer til å angre på. Fristende å ta med seg de nærmeste til Bahamas, spandere turen på de og bare drite i disse gamle tantene og onklene som vi likevel ikke har snakket med de siste 12 åra, og mest sannsynlig ikke kommer til å snakke med i de 12 neste åra heller..... Disse kan du fint drite i om du er i Bahamas eller hjembyen, spør du meg! Når du ser prisene så trenger du ikke ha bittelitt sårlig samvittighet engang. Gift deg med mennesket du elsker og la gjestene være folk du er glad i og har kontakt med. Det er nå min mening!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 Jeg ville aldri brukt så mye penger på det som tross alt bare er en fest. Jeg ville også synes det var rart om noen som har vært sammen i 12 år og som har barn kjører et så svært bryllup med hvit kjole og full pakke. Det er på en måte slik folk som skal starte et seriøst liv sammen gjør, men dere har jo startet på det for åresvis siden. De jeg kjenner som har giftet seg etter å ha fått barn og vært sammen i åresvis, har kjørt helt enkel stil med bare snitter, kaker og kaffe hjemme i stua, med bare foreldre og søsken til stede.
Gjest ts Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 Disse kan du fint drite i om du er i Bahamas eller hjembyen, spør du meg! Når du ser prisene så trenger du ikke ha bittelitt sårlig samvittighet engang. Gift deg med mennesket du elsker og la gjestene være folk du er glad i og har kontakt med. Det er nå min mening! Takk! Var akkurat det svaret jeg ville høre! For det er det vi har mest lyst til, men så er man jo alltid redd for å trakke noen på tærne.....
Gjest Lille Bie Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 Jag hadde glatt dratt til Bahamas med de nærmeste enn å bruke 130 000 på EN dag. Du/dere får jo mer ut av en pengene når dere drar på ferie enn å kaste de bort på gamle tanter som dere ikke snakker med til vanlig. Jeg skal selv gifte meg neste sommer, men da kommer hele greia på en litt hyggeligere pris!
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 Jeg syntes det var en vanvittig pris! Og jeg ville aldri i verden ha gjort det selv. Vi skal reise utenlands, og bruke penger på en skikkelig ferie istedenfor. Og ikke på langt nær så mye som 130 000. Jeg syntes ikke du skal bry deg om at du må invitere disse gamle tantene. tenk på deg og mannen din. Hva dere ønsker. Har dere alle disse pengene? Når skal bryllupet stå?
Lissi Skrevet 26. februar 2009 #16 Skrevet 26. februar 2009 Jeg syns ikke det er verdt det og ville heller brukt de pengene på andre ting. Men så er jeg ganske sparsom av meg, og syns det ville vært feil å feks ta lån og betale i 16 år for en dags bryllup. Jeg hadde tatt det i utlandet.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #17 Skrevet 26. februar 2009 Vi kjørte bygdebryllup med dugnad og hele pakka, samfunnshus, og tax-free-drikke, ebay-kjole etc. Brukte mye energi og tid på organisering. Likevel kom kostnadene totalt på ca 50 000 til 100 personer. Det er sikkert ting ts kan kutte på her, det høres ut som en dyr plass å ha middag på, men LIKEVEL: Koster ikke et gjennomsnittsbryllup i Norge i dag over 100 000 kr? Altså vil jeg ikke si at 130 000 er så horribelt/vanvittig dyrt for et bryllup. TS, i ditt tilfelle høres det ut som du kanskje ikke har LYST til å bruke så mange penger på feiringen. Da ville jeg fulgt hjertet og endret på ting, for eksempel reist bort med nærmeste familie. Det er kanskje ingen i slekta som ville følt seg "snytt" for en fest, siden dere har vært sammen så lenge, og folk tenker ikke over at dere ikke er gifte. Det er mange nok som drømmer om luksusbryllup til langt over 100 000, og sparer til det, og da er det selvfølgelig riktig å unne seg det.
Jade Skrevet 26. februar 2009 #18 Skrevet 26. februar 2009 Om dere har barn og vært sammen i mange år, synes jeg ikke har noe å si. Ha det bryllupet slik dere ønsker uansett. Enten det er i Bahamas, i Norge, med hele slekta, eller kun de få dere ønsker. Uansett må det gå an å finne noe billigere enn det dere har nå! 8000 for at de skal sette ut noen kaker dere selv har med?? Huff!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #19 Skrevet 26. februar 2009 Vi brukte ca 130 000 på vårt bryllup og har ike angret et sekund. Men nå hadde vi 70 gjester og den summen inkluderte en bli-kjent-fest dagen før, frukt og champagne etter vielsen, fire-retters middag, fri bar, strykekvartett under vielsen og nattmat. Vi fikk økonomisk drahjelp av foreldre og hadde ikke kunnet ha et slik bryllup uten ders hjelp, da hadde vi måttet vente noen år, men det ville vi nok gjort for å få til vår drømmedag. Vi har hatt dårlig råd de siste årene (giftet oss for 1,5 år siden), men snaker stadig om hvor glade vi er for at vi prioriterte få til dagen vår slik vi ønsket den.
Strix Skrevet 26. februar 2009 #20 Skrevet 26. februar 2009 Tråden er ryddet. Se reglene. Strix -mod-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå