mowgli Skrevet 4. juli 2003 #1 Del Skrevet 4. juli 2003 (endret) Endret 11. juli 2006 av mowgli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille My... Skrevet 4. juli 2003 #2 Del Skrevet 4. juli 2003 Stakkars...dere er kommet i en skikkelig ugrei situasjon. Jeg ville ha søkt prosfesjonell hjelp hos en psykolog.. Vel og merke hvis dere føler at det er verdt å bruke tid og krefter på... Er dere glad i hvernadre fortsatt og vil satse kan det jo være verdt det... Lykke til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #3 Del Skrevet 4. juli 2003 - har du vært utro? Ja :oops: - mot en eks eller nåværende partner? Nåværende :-? - hvorfor var du utro? Falt pladask - var det et engangstilfelle? Nei - angrer du? Både og... Nei fordi han har gitt meg noen helt utrolige sexopplevelser Ja fordi jeg har store problemer med å glemme han :cry: Regner med at det er du som har problemer med din nåværende partner? Kanskje dette er litt av grunnen til at du ikke har lyst lengre? Gå inn i deg selv og finn ut hva du egentlig vil, for etter å ha leset dette mener jeg at partneren din er for tålmodig med deg, og jeg tror det er der problemet ligger. Du liker spenning og det føler du ikke du har i nåværende forhold. Men det hjelper i hver fall ikke på forholdet at du er uttro. Enten får du se slaget tapt eller så ville jeg ha kontaktet en familierådgiver for samtale. Uansett hvordan en har det i forholdet hjelper det aldri å være sammen med en annen. Du velger da å vende deg bort fra partneren din i stedet for å vende deg mot partneren. Partneren din skal være den som skal hjelpe til med å få forholdet til å fungere, men det hjelper ikke når du finner erstaninger. Gå inn i tenkeboksen og finn ut hva du vil, men egentlig tror jeg du ahr funnet det ut, men du kvir deg til å ta skrittet ut, vil sikkert ha tryggheten som partneren din representerer, men også spenningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #4 Del Skrevet 7. juli 2003 Bare en tanke Syns du skal oppsøke legen din. Kanskje har hormoner i forbindelse med prøveforsøk ført til ubalanse i kroppen. Det er lite som skal til for å ødelegge sex gleden. Vi vet at p-piller minsker lysten? Du sier du er glad i samboer'n din og ikke kunne tenke deg et liv uten ham? Snakk med ham om problemet ditt. Kommunikasjon kan føre til at dere blir knytta enda tettere sammen. Så jeg syns ikke du skal gi opp. Det står endel om dette med "mista sex lyst" på nettet. Gjør noen søk, så kanskje du får noen tips. Parforhold har alltid opptur og nedtur. Så jeg håper du ikke gir opp :-) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2003 #5 Del Skrevet 7. juli 2003 Det høres ut som om du virkelig har rotet det til, Mowgli. Ikke for å være slem, men altså... utroskap hjelper ikke på et dårlig forhold. Jeg synes også du skal tenke litt på siste setningen din der, om at du ikke kan se for deg livet uten samboer. Unnskyld meg, er du fortsatt sammen med ham fordi du er redd for å leve alene? Det fortjener ikke din samboer. Å være et voksent menneske som kan stå på egne ben og kunne bo alene, tåle seg selv - det er en viktig del av voksenlivet, mener jeg. Og å ta vare på seg selv, og takle livet må komme først. SÅ har man noe å tilby en annen - så man kan dele dette. Du har tydeligvis ingen intensjon om å slutte å være sammen med denne andre. Sex betyr mer for deg enn et samliv på seks år. Da synes jeg du skal være voksen nok til å bryte av, og gi din nåværende samboer en mulighet til å finne seg en voksen, tro dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #6 Del Skrevet 7. juli 2003 Hei! Takk for svar Jeg har faktisk vært hos legen, kunne ikke finne noe feil hos meg der. Legen mente at siden "tilbudet" var der hele tiden rakk jeg aldri å føle lyst selv, ble mer et krav om sex som ikke var bra... Jeg har også snakket med samboer om dette flere ganger... en av svarene han sa var: "jeg skjønner ikke hva som er så vondt med å få orgasme??" Jeg nådde ikke helt frem som du skjønner.... For han er sex en viktig del av forholdet, noe jeg er helt enig i, men jeg trenger tid til å få tilbake lysten... så får vi se hvor lang tid han gir meg før han gir opp.... Hva om du sier til han at nå vil ikke du at han skal ta intinativ (ikke se på skrivefeil hehehehe), men vente til du er klar for det. Fortell han at blir han nøden får han bruke hånden da, han har fått utlevert to av dem og klarer sikkert å bruke en av dem, ikke spøk om du tror det. Du må få tid til å få lyst, og jeg kan forstå at det blir slitsomt med en som har en annen rytme enn du har. Om en er på jakt etter orgasme eller ikke spiller liten rolle, for her går det på lysten, og det er den som er borte, i alle fall for han du bor sammen med. Om han ikke er villig til å gi deg tid, er det da riktig forhold du er i? Selv om en er i et forhold har en ikke krav på sex, men selvfølgelig er det en del av forholdet, men for å finne lysten igjen må nok samboeren din vise deg litt mer forståelse, og det gjør han ikke nå. Sex er viktig i et forhold, men det skal være på begge sine premisser. Men det jeg lurer på er om du ser på han som en venn, og ikke som en kjæreste? Av og til kan det være vanskelig å bryte opp, selv om en ikke har de rette følelsene. den andre siden er usikker, en vet ikke hva som venter utenfor forholdet og det kan gjøre en usikker. Jeg tror du på mange måter er "ferdig" med samboeren din i allefall følelsesmessig, for siden du har vært sammen med en annen så er du ikke frigid, men du er det sammen med partneren din, og det kan tyde på at du ikke har de rette følelsene for han. Men det kan også være at du er lei av at han hele tiden forventer sex når han vil ha det, og kroppen din motsetter seg dette. Det er bare du selv som kan finne ut om det er den ene eller andre veien. Men samboeren din kan gi deg tid, og er han ikke villig til det, da er han ikke den rette for deg, for da skal alt være på hans presmisser. En kan ikke tvinge noen til å ha sex bare fordi en er i et forhold, begge må ha lyst. Du må også slutte å ha sex med han bare fordi han har lyst, for desto flere ganger du har sex mot din egen vilje desto mer avstand lager du til din samboer. Det er på tide å bli ærlig ovenfor deg selv og ovenfor din samboer. Si til han at det blir ikke sex der i huset før du faktisk har lyst på det, og er han ikke villig til å vente, vel da er det bare en ting å gjøre. samliv er ikke lett, men en skal ikke leve slik du lever nå heller, du må gjøre noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2003 #7 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg ønsker deg uansett lykketil - og håper at alt går godt for deg og de involverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå