kie Skrevet 17. april 2002 #1 Skrevet 17. april 2002 Hei, Jeg tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg. Jeg prøver å innstallere noe og får beskjed om å "kjøre" en fil(?)som har endingen .php. Jeg har fått med meg at det har noe med script å gjøre, men aner ikke hva og hvordan. Og ikke minst HVILKET script-program som hører til en php-fil. Kunne noen være så snill og gi meg "dummies"-forkaringa på dette? Mvh Kie
Gjest guest Skrevet 3. mars 2003 #2 Skrevet 3. mars 2003 håper du vet kilden til denne filen fordi dette er et programeringsspråk som kan gjøre mye rart med pcèn din....bla annet ødelegge mye.
jordbær Skrevet 3. mars 2003 #3 Skrevet 3. mars 2003 http://whatis.techtarget.com/wsearchResult....html?query=php Hvis du ser på linken til kvinneguiden, ser du at websidene er her *.php* (rett på meg hvis jeg tar feil)Tror det er perl-filer.
Gjest Ola Skrevet 3. mars 2003 #4 Skrevet 3. mars 2003 php er ikke perl eller noe som kan ødelegge pc'n din. Filen kan kjøres hvis det er støtte for php på serveren! PHP er et eget programmeringsspråk for utvikling av dynamiske websites. (Sites med databaser).
Stigmata Skrevet 3. mars 2003 #5 Skrevet 3. mars 2003 php *kan* ødelegge, det er ganske så enkelt, men det forutsetter at du kjører en webserver og php på maskinen din, ev. serveren. Nå vet jeg ikke hvilken situasjon du er i, men det virker snodig at et installasjonprogram krever php i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå