Trine_ Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har nettopp registrert meg på e-bay og har bestilt en bursdags gave til samboern min. Satt i nesten hele går og kikka på siden der og bladde igjennom sider på sider og fant masse jeg ønsker meg.. Men av en eller annen grunn tør jeg ikke bestille. Er det noen som kan skrive ned hva du mener om e-bay? Negativt? positivt? /skeptisk (24) :gjeiper:
Gjest juni brud Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har bestilt masse på e bay, og er veldig fornøyd. Men jeg sjekker grundig tilbake meldingene fra andre kunder, og bestiller kun fra de som har 98,5 pst fornøyde kunder eller mer. Og så der jeg på hva evt. klager går ut på. Jeg har spart mange tusen kroner på denne måten. Når det gjelder betaling bruker jeg kun pay pal, for da har jeg de i ryggen om det blir noe krøll. Jeg pleier også å spørre pent om de vil krysse av som gave hvis pakken er på mer enn 200 kroner pluss porto. Så jeg kan varmt anbefale det.
Fortunatus Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Har bestilt noe på ebay (5-6 småting) og er faktisk veldig fornøyd jeg også Men har enda ikke turt å bestille noe elektronisk, og mesteparten av elektronikken jeg finner er ikke særlig billigere enn på butikk her i norge. (sparer kanskje 50 kr, er ikke verdt en evt svindel). Det kjedeligste er jo å vente på varen. hehe.. Og når jeg ikke finner det jeg leter etter.
Vulpes Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Jeg har bare positive erfaringer med eBay! Men man må være litt lur, undersøk selgeren før du kjøper noe. Se hvor mange gjenstander h*n tidligere har solgt, og se hvor stor prosent positiv feedback h*n har fått. Jeg vil helst ha den oppi 99%. Skal du kjøpe merkevarer, som klær eller vesker (kan også gjelde sminke), så vær eksta nøye med å undersøke at det er ekte det du kjøper. Når det gjelder klær kan det være vanskelig å vite, men der har jeg ingen erfaring, da jeg ikke kjøper dyre merkeklær uansett. EDIT: Jeg har forresten mest erfaring med hudpleie og små duppeditter. Har ikke kjøpt noen veldig store eller dyre gjenstander. Endret 26. februar 2009 av Tonje!
Bloodless Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Jeg er også veldig positivt innstilt til ebay. Handler kun hos de som har over 99,5% positiv feedback, for å være sikker. Har faktisk hendt at jeg har fått feil vare, men da beklaget selger seg, sendte (den rette) varen samme dag, og ba meg beholde det hun hadde sendt feil. Bruker du hodet og betaler via paypal går det stort sett veldig bra! *edit* Var også skeptisk til å begynne med, men det gikk fort over, og jeg er litt hekta nå. Endret 27. februar 2009 av Bloodless
Store My Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Da jeg brukte e-bay for første gang visste jeg ikke at man måtte sjekke at selgeren har fått positiv feedback, så jeg ble svindlet. Men jeg rapporterte det til e-bay, og siden jeg hadde betalt gjennom paypal fikk jeg alle pengene mine tilbake uten spørsmål. Alle andre gangene jeg har bestilt noe gjennom e-bay har alt vært i orden. Jeg har også kjøpt elektronikk gjennom e-bay, og det har gått helt fint (har sjekka feedback først, da), men da har man jo automatisk samme rettighetene som i Norge dersom noe skulle bli ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå