Mons Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har store mengder musikk på min bærbare og er lei av å flytte den til stuen for å spille over stereoanlegget. Siden jeg alikevel bør få fingern ut og lage back up på en ekstern disk, tenkte jeg følgende: Hva om denne disken hadde lydutgang (analoge er greit nok), fjernkontroll og display evnt. utgang til TV. Da kunne den stått permanent koblet til stereoanlegget og kun bli koblet til Pc ved back up. Er det noen greie produsenter som har tenkt på mine behov, så er jeg takknemmelig for tips - altså finnes noe sånt på markedet?
Stillest vann Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har store mengder musikk på min bærbare og er lei av å flytte den til stuen for å spille over stereoanlegget. Siden jeg alikevel bør få fingern ut og lage back up på en ekstern disk, tenkte jeg følgende: Hva om denne disken hadde lydutgang (analoge er greit nok), fjernkontroll og display evnt. utgang til TV. Da kunne den stått permanent koblet til stereoanlegget og kun bli koblet til Pc ved back up. Er det noen greie produsenter som har tenkt på mine behov, så er jeg takknemmelig for tips - altså finnes noe sånt på markedet? Det finnes - slike bokser kalles PC-er Tenk deg litt om; denne boksen din måtte hatt en mikroprosessor, minne (for bufring), en diskkontroller, et lydkort, en strømforsyning, et nettverkskort (eller annet i/o-kort) for å kobles til annen PC, et filsystem, et brukergrensesnitt, et skjermkort, en skjerm hvis du ikke har TV'en ved stereoanlegget... jeg ser ikke helt hva en billig-PC har som du ikke trenger?
Gjest postsekk Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det finnes - slike bokser kalles PC-er Nei, de kalles mp3-spillere Bortsett fra tv-delen da.. Endret 26. februar 2009 av postsekk
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har store mengder musikk på min bærbare og er lei av å flytte den til stuen for å spille over stereoanlegget. Siden jeg alikevel bør få fingern ut og lage back up på en ekstern disk, tenkte jeg følgende: Hva om denne disken hadde lydutgang (analoge er greit nok), fjernkontroll og display evnt. utgang til TV. Da kunne den stått permanent koblet til stereoanlegget og kun bli koblet til Pc ved back up. Er det noen greie produsenter som har tenkt på mine behov, så er jeg takknemmelig for tips - altså finnes noe sånt på markedet? Jeg har selv en HP Slimline som jeg er koblet til tv og steroanlegg i stua. Den er liten, stillegående, osv. og fungerer utmerket. Ikke dyre er de heller. http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...06-3896917.html
Gjest Nedfall Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har store mengder musikk på min bærbare og er lei av å flytte den til stuen for å spille over stereoanlegget. Siden jeg alikevel bør få fingern ut og lage back up på en ekstern disk, tenkte jeg følgende: Hva om denne disken hadde lydutgang (analoge er greit nok), fjernkontroll og display evnt. utgang til TV. Da kunne den stått permanent koblet til stereoanlegget og kun bli koblet til Pc ved back up. Er det noen greie produsenter som har tenkt på mine behov, så er jeg takknemmelig for tips - altså finnes noe sånt på markedet? Du treng ein slik!
Stillest vann Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Nei, de kalles mp3-spillere Bortsett fra tv-delen da.. Og fjernkontrollen? Endret 27. februar 2009 av Stillest vann
Gjest postsekk Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Og fjernkontrollen? http://store.apple.com/Catalog/fi/Images/a...iversaldock.jpg Selv om det skal sies at jeg aldri ville brukt den som backup Edit: Jeg kan ikke norsk Endret 27. februar 2009 av postsekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå