Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bestille billetter til Mamma Mia, og ble nesten litt sjokkert over prisen. 650 kroner?? Hvis man ville sitte langt bak i enten i sal eller balkong så kunne man få 90 kroner billigere. Og dette skal være folketeater... hva synes dere, er dette en akseptabel pris? Sjekket andre forestillinger, og på Les Miserables på Oslo Nye får man billetter til voksen fra 295-495. Det finnes også noen rabatter for OBOS o.l. Jesus Christ Superstar på Det norske til høsten, der koster det 440. Hvorfor er Mamma Mia så mye dyrere? Synes personlig det går en smertegrense ved 500. Må jo være mange som aldri får råd til å gå i teater. I WestEnd og Broadway finnes det mange flere prisklasser, hvor de selger de dårligste billettene svært billig. Sånn at nesten alle kan få med seg forestillingen. Måtte vært mulig å få til noe sånt i Norge også?

Noen her som har sett/skal se Les Mis, Mamma Mia og JCS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett men tror jeg skal se på Mamma mia og Le Miserable. Ja det er dyrt men jeg synes absolutt det er verdt det. Hvor ofte går man på musikal egentlig? Ikke ofte! Alt av underholdning koster ofte mellom 400-600kr. Enten om det er billetter til et show på Latter, teater, musikal, konsert osv.

Skrevet

Hvis Mamma Mia ligner filmen så er det ikke så mye å skryte av etter min mening. Men skal se det en gang, da. Går heller flere ganger på Les Mis. Det er en musikal med bra musikk og meningsfylt handling. Og noen av de billigste billettene er faktisk blant de beste. Skal også se Jesus Christ til høsten. Men en turboneger i hovedrollen, hmm... hvorfor er det så om å gjøre å ha "kjendiser" i rollene? Pia Tjelta ville neppe (eller garantert ikke) fått rollen som Fantine i Les Mis hvis hun var en ukjent på audition...

Skrevet
Hvis Mamma Mia ligner filmen så er det ikke så mye å skryte av etter min mening. Men skal se det en gang, da. Går heller flere ganger på Les Mis. Det er en musikal med bra musikk og meningsfylt handling. Og noen av de billigste billettene er faktisk blant de beste. Skal også se Jesus Christ til høsten. Men en turboneger i hovedrollen, hmm... hvorfor er det så om å gjøre å ha "kjendiser" i rollene? Pia Tjelta ville neppe (eller garantert ikke) fått rollen som Fantine i Les Mis hvis hun var en ukjent på audition...

Nettopp prisen er grunnen til av jeg (vi) er sjelden på slikt. Dessverre, for vi vil gjerne!

Skrevet

Jeg synes det var dyrt...

Skulle ønske teater, musikaler, opera og den slags var litt billigere. Da hadde jeg dratt og sett det mye oftere :)

Men planlegger å se Les Mis og JCS uansett... :gjeiper: Må nesten ha det med meg!

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Enig i at prisene gjør vondt...

...men husk at Folketeateret er et privatteater uten statlig støtte, mens Osly Nye er et offentlig teater MED statlig støtte. Høye billettpriser er en konsekvens av dette.

Kort artikkel om temaet fra 2006: http://www.aftenposten.no/kul_und/article1521038.ece

Allikevel synes jeg privatteaterne skyter seg selv i foten ved å (ofte) ikke ha noen form for moderasjon (f.eks pensjonister, studenter, ungdom). Ved tilsvarende privatteatre i Danmark har man både "Ungrabatt" og andre moderasjoner, og da blir det lettere for en familie eller en vennegjeng å dra i teateret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...