Gå til innhold

Hva har jeg krav på? Student/kiropraktor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer litt på hva jeg har krav til av støtte som student, hvis jeg har noe.

Er plaget med rygglåsninger, og dette har slått ut for fullt igjen nå, et år siden sist det låste seg skikkelig.

Jeg studerer, og får maksutbetaling av lån og stipend i måneden på rundt 6300,- hvorav 2500,- av disse går til busskort for å komme meg til skolen, dette har så klart ikke Nettbuss studentrabatt på, og dette er rimeligste alt.

Som dere skjønner er det ikke mye igjen til husleie, mat eller regninger, og jobb på siden er ikke lett å finne i disse tider her jeg bor. (Vi skal selge leilighet å leie i Oslo i stedet så fort vi får solgt, så blir det lettere for meg å få jobb også).

Kiropraktor koster meg 320,- hver gang, og slik det er nå har jeg hatt tre timer denne uken, og må nok ha to-tre neste uke også. Pengemessig går ikke dette rundt, og sykemelde meg kan jeg jo ikke gjøre som student da jeg går glipp av meget viktig og relevant undervisning.

Har jeg krav på noe? Dette er jo helt håpløst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dokkelise_*
Skrevet

Dette vet jeg egentlig lite om... Men siden du sier at du er student så vil jeg bare nevne at på høgskolen jeg går, Høgskolen i Oslo, refunderer studentsamskipnaden en del av disse utgiftene. De dekker 100 kr pr behandling.Er iallefall greit å vite, kan jo hende de har noe liknende der du holder til :)

God bedring!

Skrevet
Hei!

Jeg lurer litt på hva jeg har krav til av støtte som student, hvis jeg har noe.

Er plaget med rygglåsninger, og dette har slått ut for fullt igjen nå, et år siden sist det låste seg skikkelig.

Jeg studerer, og får maksutbetaling av lån og stipend i måneden på rundt 6300,- hvorav 2500,- av disse går til busskort for å komme meg til skolen, dette har så klart ikke Nettbuss studentrabatt på, og dette er rimeligste alt.

Som dere skjønner er det ikke mye igjen til husleie, mat eller regninger, og jobb på siden er ikke lett å finne i disse tider her jeg bor. (Vi skal selge leilighet å leie i Oslo i stedet så fort vi får solgt, så blir det lettere for meg å få jobb også).

Kiropraktor koster meg 320,- hver gang, og slik det er nå har jeg hatt tre timer denne uken, og må nok ha to-tre neste uke også. Pengemessig går ikke dette rundt, og sykemelde meg kan jeg jo ikke gjøre som student da jeg går glipp av meget viktig og relevant undervisning.

Har jeg krav på noe? Dette er jo helt håpløst.

som alle andre med dårlig råd,betal selv. Du kan trekke av på skatten om du har utgifter over 9300 ca..husker ikke helt

Skrevet

Betal selv? Med hva? Er jo penger jeg ikke har, derfor jeg lurer på om jeg har krav på støtte.

Og trekke av på skatten? Kan jeg gjøre det når jeg ikke betaler skatt? Annet enn om det er innlagt noe i stipendgreiene da.

Skolen jeg studerer ved er ikke universitet eller høyskole, men en privatskole innenfor Campus Kristiania.

Skrevet

Tror du neppe har krav på støtte.

Da jeg studerte på HiHm fikk vi til og med refundert brilleglass og linser!

Skrevet

Du kan no altids sende en søknad inn på sosialkontoret.....

Tror vertfall ikke trygdekontoret dekker opp hele summen hos kiropraktor, men vet di gjør det til fysioterapi viss du har en diagnose fra lege som går under det de dekker.

Skrevet
Betal selv? Med hva? Er jo penger jeg ikke har, derfor jeg lurer på om jeg har krav på støtte.

Dersom det er noe du må ha, men ikke har penger til, så er det vel ikke så mange andre muligheter enn å begynne å jobbe da. Det gjelder jo alle.

Nå vet jeg ikke om kiropraktor går inn under frikortordningen, men om det gjør det så må du passe på å få alt dette bekreftet, slik at du får det gratis når summene er overskredet grensen.

Skrevet

Var jo det jeg skrev, at jeg må søke ny jobb. Men å søke jobb her jeg bor nå, når vi kan få solgt "når som helst" er jo litt bak mål. Dessuten er det ikke lett å få en ekstrajobb i disse tider her som student.

Får vel prøve sosialkontoret da ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...