Gå til innhold

Mamma skal føre meg opp til alters...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurte bara på om ka folk syns eller om dem har sett dette før?

Endret av icechick
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg hørtes kjempefint ut! Skikkelig mor-datter-kjærlighetserklæring...

Har hørt om mange varianter av den tradisjonelle "far-datter opp midtgangen"-løsningen. Siden jeg ofte spiller i bryllup, har jeg sett en del løsninger, bl.a. har jeg sett sønn føre mor til alters, stefar føre stedatter til alters, brud føres opp av far og stefar, brudepar gå sammen opp midtgang (denne er mer og mer vanlig).

Skrevet

Har aldri sett det før, men hvorfor ikke? Så lenge det funker for dere, så sier jeg go for it.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Jeg har sett det en gang. I dette tilfellet var faren død, og det var nok en løsning de fleste i kirken hadde ventet.

Men jeg synes du skal gjøre som du vil. Personlig hater jeg virkelig symbolikken i at noen skal gi jenta vekk, og valgte derfor å gå opp sammen med mannen min.

Skrevet

Helt fint.

Joda, jeg har sett det før. Det var vakkert.

Skrevet

Høres helt flott ut!

Har forøvrig aldri sett at brudgommen blir ført opp midtgangen av moren/faren sin mens bruden står ved alteret og venter, heller. Det kunne jo vært en ny vri?

Skrevet
Det synes jeg hørtes kjempefint ut! Skikkelig mor-datter-kjærlighetserklæring...

jeg er helt enig=)

Skrevet
Høres helt flott ut!

Har forøvrig aldri sett at brudgommen blir ført opp midtgangen av moren/faren sin mens bruden står ved alteret og venter, heller. Det kunne jo vært en ny vri?

så hyggeligt at folk ikke syns dette er rart da.

Faren min har vært gåendes ut og in av livet mitt og nu er han vel i den perioden UT. Eg vil gjerne bare lokke den boken med han siden eg har mange ganger grått meg til søvns når eg var ung :trist:

Mamma har alltid vært der og støttet meg så dette ble et naturlig valg

Ja ordnlig mor-datter kjærlighet :)

Gjest Gjest_Sol79_*
Skrevet

Pappa er død, så for meg blir det en naturlig løsning med mamma.

Blir nok ekstra sårt der og da, men men.

Skrevet
Pappa er død, så for meg blir det en naturlig løsning med mamma.

Blir nok ekstra sårt der og da, men men.

Ja uff det er jo allerede en følelsesmessig dag så eg forstår deg absolut! Det blir sikkert vakkert :)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Jeg har sett det, og det var kjempefint. De leide hverandre opp istedet for å holde sånn tradisjonelt i armen. Veldig vakkert og fint! :)

Skrevet

Synes det hørtes veldig koselig ut jeg :) Gjør akkurat som du føler, det er din dag :)

Skrevet
Jeg har sett det, og det var kjempefint. De leide hverandre opp istedet for å holde sånn tradisjonelt i armen. Veldig vakkert og fint! :)

dette hørtes veldig søtt ut :)

Skrevet

Jeg synes det høres veldig flott ut!!

(Men for min egen del er jeg glad at min far skal føre meg opp til alteret, for han forblir like rolig. Min mor er enda mer lettrørt enn meg, så vi hadde vel kommet til å utgjøre et helt gråtekor alene!! :fnise:)

Skrevet

Jeg har aldri sett det, men det høres jo hyggelig ut. Folk vil nok forstå det, når faren din ikke er tilstede i livet ditt.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om det, men hvorfor ikke? Enig med de andre i at du må gjøre det som passer deg best. Det er jo tross alt din dag, og alt du ikke gjør som du egentlig har lyst til, kommer du nok til å angre på en dag.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det selv, har kanskje tenkt på å gå alene opp. Mamma og pappa vil ikke ha noe med meg å gjøre (helsikes religion!) Men ingenting får overskygge dagen min og min kjæres, så da blir det nok sånn likevel!

Så jeg synes du bare skal gå for det. Lykke til på den store dagen! :klem:

Skrevet
Jeg synes det høres veldig flott ut!!

(Men for min egen del er jeg glad at min far skal føre meg opp til alteret, for han forblir like rolig. Min mor er enda mer lettrørt enn meg, så vi hadde vel kommet til å utgjøre et helt gråtekor alene!! :fnise:)

:fnise: dette tenkte/tenker eg på hele tiden, mamma begynnte å gråte når vi drev og prøve kjoler, men ho har lovt å PRØVE og holde seg så godt ho kan...tihiii

Jeg har aldri hørt om det, men hvorfor ikke? Enig med de andre i at du må gjøre det som passer deg best. Det er jo tross alt din dag, og alt du ikke gjør som du egentlig har lyst til, kommer du nok til å angre på en dag.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det selv, har kanskje tenkt på å gå alene opp. Mamma og pappa vil ikke ha noe med meg å gjøre (helsikes religion!) Men ingenting får overskygge dagen min og min kjæres, så da blir det nok sånn likevel!

Så jeg synes du bare skal gå for det. Lykke til på den store dagen! :klem:

uff blir trist å høre dette...skal dem ikke i bryllupet i det hele tatt eller?

Syns også det og gå alene er fint, men så var det noen som sa at hvis man er veldig nervøs så er det godt og holde i hånda til noen.

du har ikke en annen som betyr noe for deg da? Tror folk gjør veldig forskjelligt, ikvertfall det eg har fått med meg på KG

Tusen takk til alle sammen, hyggelig å høre at folk ikk syns dette er rart. Heldigvis så kan man i dag gjøre det man vil :)

Skrevet

Har ikke sett det, men syns det høres veldig fint ut, hadde ikke syntes det var noe rart, ofte vet jo gjesten hvorfor f.eks far ikke er der og gjør det. Jeg skal selv følges opp av min svigerfar, har tenkt mye på hva folk vil syns om det, men siden jeg ikke har kontakt med min mor eller far, så ble det slik....han ville gjerne gjøre det, og jeg har kjent ham i mange år. Kunne gått sammen med kjære opp, men vil at han skal stå der oppe når jeg kommer inn..

Syns det er fint at det er åpent for at folk kan gjøre litt som de vil her, alle har jo ulike utgangspunkt og familieforhold. Så lykke til på den store dagen!!

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Min venninne mistet faren sin da hun var tenåring og derfor var det hennes mor som førte henne opp til alters. Hun har to eldre brødre som kunne gjort det men hun og moren har et veldig spesielt forhold og derfor var mor et naturlig valg.

Jeg syns det er fint jeg.

Skrevet

Jeg mistet pappa for 7 år siden og har bestemt meg for at bestefar skal føre meg opp. Det kunne like godt vært mamma eller bror, så jeg synes ikke det er noe merkelig. Bare koselig det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...