Gå til innhold

Tips og anbefalinger etter mislykket date

jeffern

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips og anbefalinger fra dere jenter (og gutter).

Jeg ble kontaktet av ei jente via disse nett dating sidene hvor jeg hadde bilde i tillegg til utfyllende profil. Hun skrev at jeg hadde snille øyne og et fint smil og det var noe hun satte pris på. Profilen hennes virket også forlokkende og hun sendte meg et bilde uoppfordret litt senere (det falt meg veldig i smak for å si det slik). Vi vekslet flere mail og hun var veldig hyggelig og imøtekommende i mailene. Tilsvarende var selvfølgelig jeg. Så var det denne daten da; Vi ble enige om å treffes på en cafe i byen (basert på hennes ønske) og jeg så veldig frem til dette fordi alt virket så positivt. Det som er det mest forunderlige var at jeg i løpet av 5 sekunder kunne nesten forutsi at dette ikke ble noe mere da jeg hilste på henne ved inngangen (jeg stod og ventet der). Jeg gav henne kanskje en litt for stor klem da jeg traff henne, og er det noen som kjenner til situasjonen når en hund hopper opp på deg og du gir hunden kneet for at den skal holde seg borte ? ;-). Hadde litt den følelsen da. Vi satt og pratet i ca en og en halv time om løst og fast før hun skulle på Yoga timen sin, og hun gav svært lite av seg selv syntes jeg i løpet av samtalen. Med en viss selvinnsikt så kan jeg nok si i ettertid at jeg viste en litt for mye "laid back" (tilbakelent) holdning under treffet, og jeg burde kanskje ikke ha møtt opp i så "causal" klær som jeg gjorde. Jenta var nok kanskje mer opptatt av stil enn det jeg hadde fått inntrykk av via nettet. Som jeg sier "tror ikke hun hadde følt seg komfortabel i passasjersetet i en gammal volvo" ;-), eller sagt på en annen måte; "hun kom fra et møblert hjem" tror jeg. Så man kan si at det føltes som et lite sjokk at hun ikke viste noen interesse og bekreftet senere at hun ikke hadde noen kjemi med meg.

Så tror dere at følgende faktorer var helt klart negativt og som kan ha vært utslagsgivende:

-Følte at jeg overrumplet henne med en for stor klem

-Var kledd for avslappet (genser- og olabuksestilen)

-Litt for tilbakelent holdning

Hvilke andre faktorer bør jeg tenke på, og hvilken "felle" KAN jeg ha gått i? Blir selvfølgelig spekulasjoner. Svar mottas med takk!

jeffern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kavring

Jeg har dessverre ingen gode tips å komme med. Men syns du at det er riktig at du skal kle deg annerledes bare for å få dama interessert? Du burde jo heller satse på å være deg selv :) Og hvis hun ikke liker det, så er det hennes tap.

Jeg personlig vil kanskje blitt litt "redd" med en litt for stor klem, som du skriver. Kan hende hun syns det ble litt voldsomt. Man vet jo aldri hva folk føler om sånt. Noen er glad i å klemme, mens andre er litt tilbakeholdne.

Endret av Kavring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Det viktigste er å være seg selv og jeg synes ikke du skal være så kritisk til deg selv, noen ganger er bare ikke kjemien der og da er ikke det så mye å gjøre med. Neste jente du treffer vil kanskje synes det er kjempekoselig med en stor klem, og det å kle seg casual er vel neppe noe som kan ses på som en feil. Jeg tror flere ville reagert om du troppet opp i dress f.eks., kan fort bli litt stivt. Men for all del, det er jo positivt at du vil ta lærdom av denne erfaringen, men ikke døm deg selv for hardt. Synes du høres ut som en søt fyr jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_janna_*

-Høres ut som ok folk, begge dere to på daten, men akk, det er den kjemien det kommer an på til syvende og sist.

Har sjøl vært på date der man bare ikke finner tonen og heller ikke er på bølgelengde.

Det er nemlig stor forskjell på å maile på nettet og treffes i RL. Ha det i bakhodet til neste gang. Neste du møter, syns kanskje det er helt topp med en god klem med det samme.

Selv ville jeg muligens ikke likt det, men det kommer an på hvor lenge man har pratet og hvilken "forhistorie" man har på nettet. Hvis det er slik "å, endelig møtes vi"-opplegg, så blir det kanskje litt annerledes.

Syns heller ikke du skal legge så mye vekt på klærne, det viktigste er at man er ren og lukter godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selv at du visste det ikke ville bli noe mer etter ca. 5 sek. du utstrålte nok den energien resten av daten.

At du kledde deg for casual, du kler deg i noe du føler deg vel i, ikke for å imponere du må være deg selv. Liker ikke daten klærne dine liker hun ikke deg.

selv om klemmen ble litt voldsom kan det ha vært nervøsiteten som slo inn, ikke noe å tenke på.

Det at kjemien ikke stemte er ikke noe å gjøre med, det er stor forskjell fra kjemi på nett og kjemi i RL.

Kom deg på nye dates og ikke analyser så mye, vær deg selv og ta ting som de kommer, som du sier selv merker du fort om det er kjemi eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok steilet fullstendig om en fyr jeg traff for første gang prøvde å klemme meg. Håndhilsing er mer enn nok. Klemming er invadering av intimsonen min litt for tidlig. Da hadde jeg nok vært meget reservert resten av møtet.

Kle deg slik du pleier å kle deg, ikke "kle deg ut".

Å være laidback kan da være bra, om du mener avslappet og rolig. Om du mener det mer på whatever lizzom måten, altså litt sånn likegyldig og sløv, så er det veldig negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg bare på her og er enig i det som har blitt sagt her. Ikke alle er klemmemennesker. Enten så føles det naturlig å gi en klem ved første møte eller ikke. Hvis det naturlig for deg, så er det jo bare greit. Ang klesstilen så er du jo bare deg selv og har på deg det du føler deg komfortabel i. Det er jo det som er viktig. Man skal jo ikke akkurat stivpynte seg på en date med mindre man har blitt enig om det eller skal på et sted hvor det er dresscode. Synd at kjemien ikke var der men dere følte det vel mer eller mindre begge to. Kanskje det går bedre neste gang du skal møte noen! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger :). Skal ta det med meg videre. Må bare i samme anledning poengtere at et par legger ord i min munn, nemlig at jeg visste utfallet etter 5 sekunder. Jeg skrev at "... jeg i løpet av 5 sekunder KUNNE NESTEN FORUTSI at dette ikke ble noe mere...". Forskjellen er at sannsynligheten har sunket vesentlig for positivt utfall, men vil ikke avslå med en gang. Hadde jeg visst utfallet så hadde jeg avsluttet med en gang :).

jeffern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...