Aurela Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Hei! Sist jeg var hos frisøren nevnte hun at jeg hadde tør hodebunn og burde skifte til hårpleieprodukter for tør hodebunn. Jeg begynte med Head and Shoulders og det har gått helt fint frem til nå.. Nå klør det (og håret virker mer tørt enn vanlig). Jeg har flyttet og vannet her er hardere, aner ikke om det kan hå noe å si. Kan noen komme med noen tips til nye shampoer og balsamer? Jeg er student og vil helts ikke betale så mye for dette, helst noe fra matbutikk eller kanskje apotek..
Neytiri Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 uff som frisør så sier eg "kast flaska"! Head and shoulders er en av verstingene for ikke vannløslige silikon stoffer. Er du sensible i hodebunne så er dette ikke rart at du klør. Silikon stoffer som ikke er vannløslige tetter rundt hårsekken og gjør problemet ditt verre. Eg vil gjerne anbefale deg å kjøpe en god sjampo: Bain Bio-recharge fra Kerastase inneholder en god bakterieflora som jobber litt sånn som de yogurtene behandler urolig mage, REBALANSERER Kjøp da evt. en billigere balsam på apoteket. Men kan du absolut ikke kjøpe deg en dyrere men bedre sjampo, så kast ikvertfall den du har og gå til apoteket
Aurela Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2009 uff som frisør så sier eg "kast flaska"! Head and shoulders er en av verstingene for ikke vannløslige silikon stoffer. Er du sensible i hodebunne så er dette ikke rart at du klør. Silikon stoffer som ikke er vannløslige tetter rundt hårsekken og gjør problemet ditt verre. Eg vil gjerne anbefale deg å kjøpe en god sjampo: Bain Bio-recharge fra Kerastase inneholder en god bakterieflora som jobber litt sånn som de yogurtene behandler urolig mage, REBALANSERER Kjøp da evt. en billigere balsam på apoteket. Men kan du absolut ikke kjøpe deg en dyrere men bedre sjampo, så kast ikvertfall den du har og gå til apoteket Hvor mye koster Bain Bio-recharge (hvor stor flaske)? Sånn ca? Er sånn billigere i f.eks. Danmark eller Sverige? Typen skal nemlig til Danmark gjennom Sverige i morgen :gjeiper:
Neytiri Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 (endret) I salongen per i dag koster den 239kr. per 200ml flaske. Kan godt hende at den er rimligere i Danmark, vet ikke personlig. Han kunne jo ikvertfall sjekket Endret 25. februar 2009 av icechick
Gjest SmallTalk Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Siden du ikke er interessert i å bruke så mye penger på shampo og balsam anbefaler jeg deg å ta turen innom en helsekostbutikk og se etter shampo og balsam der. Disse shampoene/balsamene pleier å være veldig milde, også koster de vanligvis godt under 100kr per flaske. I tillegg så pleier de å være ganske drøye. Apoteket kan også ha noe. Veit ihvertfall at Neutral har en shampo som er 100% parfymefri, men hvor mild den er veit jeg ikke.
Lull Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Billigshampo og -balsamen fra Coop er faktisk god! Änglamark heter den og koster ca 20kr flaska.
desert_rose Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 First Price balsamen er fantastisk god, tro det eller ei! gir mye fuktighet og er mild. Ca 10kr på Kiwi.
DDuck Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Jeg signerer Icechick Kan også anbefale Bio+ serien fra Cutrin Den er ikke noe versting på pris og produktene er drøye så hvis du regner på hvor mye du bruker av en butikk-sjampo kontra en frisørsjampo kommer du opp i nesten samme kostnad... For en flaske frisørsjampo bruker man kansje 3 flasker butikksjampo... Det er en utgift der og da, men ikke en utgit du trenger å ha like ofte...
Neytiri Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Jeg signerer Icechick Kan også anbefale Bio+ serien fra Cutrin Den er ikke noe versting på pris og produktene er drøye så hvis du regner på hvor mye du bruker av en butikk-sjampo kontra en frisørsjampo kommer du opp i nesten samme kostnad... For en flaske frisørsjampo bruker man kansje 3 flasker butikksjampo... Det er en utgift der og da, men ikke en utgit du trenger å ha like ofte... signerer denne her eg Det er absolut sant at du har frisør sjampoen over en lengre periode en en butikk sjampo... skjønner at 239 eller noe kroner høres mye ut, men tenkt kor my 3 flasker butikk sjampo koster!
DDuck Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Define koster vel 80-90kr pr flaske om jeg ikke tar helt feil? :klø: Så tre flasker Define er i lengden dyrere enn frisørsjampo
kleshenger Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Neutral og Coop Äglamark synes jeg er gode og billige alternativer. Jeg er også student med sensitiv hodebunn og bruker de to.
Neytiri Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 Define koster vel 80-90kr pr flaske om jeg ikke tar helt feil? :klø: Så tre flasker Define er i lengden dyrere enn frisørsjampo Ja akkurat....det blir det samme med mine cosmetiske produkter... blir dyrere med billig i lengden
Gjest Gjest_katlina_* Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 sjekk ut denne: http://www.lookfantastic.com/hair/kerastas...e-dry-hair.html Kan lønne seg å kjøpe noe ekstra pga frakten, men pass på toll på kjøp over 200,- kr (tror det er grensa fortsatt??) De svanemerkede eller eu blomst shampoene er også milde (som neutral og anglagaard), og enda mildere om du vælger baby varianten, men de balanserer ikke på samme måte som kerastase shampoene eller andre shampoer rettet mot hodebunnsproblemer. Tror faktisk det den kerastase shampoen jeg kjøpte til min ex, (det var ihverfall innenfor den hvite serien, som har med hodebunnsproblemer å gjøre) han klødde og flasset, men ble helt fin bare etter en uke med den shampoen.
Neytiri Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 sjekk ut denne: http://www.lookfantastic.com/hair/kerastas...e-dry-hair.html Kan lønne seg å kjøpe noe ekstra pga frakten, men pass på toll på kjøp over 200,- kr (tror det er grensa fortsatt??) De svanemerkede eller eu blomst shampoene er også milde (som neutral og anglagaard), og enda mildere om du vælger baby varianten, men de balanserer ikke på samme måte som kerastase shampoene eller andre shampoer rettet mot hodebunnsproblemer. Tror faktisk det den kerastase shampoen jeg kjøpte til min ex, (det var ihverfall innenfor den hvite serien, som har med hodebunnsproblemer å gjøre) han klødde og flasset, men ble helt fin bare etter en uke med den shampoen. Ja den innenfor hvite serien kan eg tenke meg er Bain Gommage Secs dry. Den er ikvertfal aldri klaget på, bra at han fikk ordnet kløen!
monni Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har prøvd mange frisør sjampoer de siste årene, og den eneste jeg synes har vært ok for mitt hår er Kerastase sjampo og balsam for tørt og behandlet hår. Jeg er fullstendig avhengig av å bruke en god sjampo, for å unngå at håret blir for tørt og flokete. Kerastase er et dyrt merke, og det blir fort dyrt når en vasker håret hver dag. For litt over en måned siden kjøpte jeg Nu Skin sin nye sjampo og balsam!!! Det er klart den beste sjampoen jeg noen gang har brukt. Håret er blankt, glatt, det floker seg ikke... og så koster den bare kr.105,- Jeg har i hvert fall funnet den sjampoen som passer meg best, og anbefaler alle å kjøpe den. Du får et "frisør" produkt til en rimelig penge. Bruker den også på sønnen min på 8 år (har halvlangt hår) og han sa en morgen jeg ba han gå og kamme seg:"men, mamma! håret mitt er da ikke flokete lenger." Det er faktisk sant. Tidligere hadde han alltid floker i bakhodet på morgenen, men nå er det helt glatt :-)
Gjest *lucky* Skrevet 24. mars 2009 #16 Skrevet 24. mars 2009 uff som frisør så sier eg "kast flaska"! Head and shoulders er en av verstingene for ikke vannløslige silikon stoffer. Er du sensible i hodebunne så er dette ikke rart at du klør. Silikon stoffer som ikke er vannløslige tetter rundt hårsekken og gjør problemet ditt verre. Eg vil gjerne anbefale deg å kjøpe en god sjampo: Bain Bio-recharge fra Kerastase inneholder en god bakterieflora som jobber litt sånn som de yogurtene behandler urolig mage, REBALANSERER Kjøp da evt. en billigere balsam på apoteket. Men kan du absolut ikke kjøpe deg en dyrere men bedre sjampo, så kast ikvertfall den du har og gå til apoteket Jeg klør veldig i hodebunn, antagelig er den tørr. Har bleiket hår som trenger pleie. Kan denne shampoen du anbefaler her være noe for meg? Hvilken balsam skal jeg isåfall velge?
Neytiri Skrevet 24. mars 2009 #17 Skrevet 24. mars 2009 Jeg klør veldig i hodebunn, antagelig er den tørr. Har bleiket hår som trenger pleie. Kan denne shampoen du anbefaler her være noe for meg? Hvilken balsam skal jeg isåfall velge? Ja ok, da har du i utgangspunktet to problemer, veldig behandlet hår og sensibel hodebunn....harru tenkt at du klør fordi du bleiker håret ned i hodebunn?? En sunn hodebunn betyr sunnere hår, så eg hadde nok begynnt med den anbefalte sjampoen. Man kan selvfølgelig alltid kombinere sjampoer, annen hver gang for hodebunn og annen hver for håret....da ville du kanskje noe sånn som Kerastase sin Bain de force....er for meget behandlet hår
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #18 Skrevet 24. mars 2009 Går på apoteket, kjøper dem med null parfyme osv..billige er de og.
Gjest *lucky* Skrevet 24. mars 2009 #19 Skrevet 24. mars 2009 Ja ok, da har du i utgangspunktet to problemer, veldig behandlet hår og sensibel hodebunn....harru tenkt at du klør fordi du bleiker håret ned i hodebunn?? En sunn hodebunn betyr sunnere hår, så eg hadde nok begynnt med den anbefalte sjampoen. Man kan selvfølgelig alltid kombinere sjampoer, annen hver gang for hodebunn og annen hver for håret....da ville du kanskje noe sånn som Kerastase sin Bain de force....er for meget behandlet hår Jeg bruker hette når jeg striper håret så bleikemiddelet kommer ikke ned i hodebunn men jeg korrigerer fargen med en minicolor til slutt uten hette, denne er vel såpass mild at den ikke irriterer hodebunn vil jeg tro. Dessuten har kløen kommet i det siste og det er en stund siden sist jeg stripet håret. Jeg tenker at en kombinasjon av en shampo for sensibel hodebunn og en balsam for bleiket/behandlet hår kan være en ide. Håret mitt er nå mest tørt så det trenger fukt. Har brukt kur med protein jevnlig så det er ok. Blir det da riktig at jeg velger Bain bio-recharge shampo og balsam fra Bain de force? Er helt ukjent med Kerastase så jeg må spørre!
Neytiri Skrevet 24. mars 2009 #20 Skrevet 24. mars 2009 Jeg bruker hette når jeg striper håret så bleikemiddelet kommer ikke ned i hodebunn men jeg korrigerer fargen med en minicolor til slutt uten hette, denne er vel såpass mild at den ikke irriterer hodebunn vil jeg tro. Dessuten har kløen kommet i det siste og det er en stund siden sist jeg stripet håret. Jeg tenker at en kombinasjon av en shampo for sensibel hodebunn og en balsam for bleiket/behandlet hår kan være en ide. Håret mitt er nå mest tørt så det trenger fukt. Har brukt kur med protein jevnlig så det er ok. Blir det da riktig at jeg velger Bain bio-recharge shampo og balsam fra Bain de force? Er helt ukjent med Kerastase så jeg må spørre! Ja ok skjønner nå Jada det er bara å spørre Jo eg ville brukt sjampo til sensibel hodebunn......så siden du bruker protein kur, så hadde eg hatt Ciment anti-usure Balsam fra kerastase serien.....den er balsamen som gjennoppbygger....er i samme grønne serien som Bain de Force sjampooen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå