Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 5 år betalt ungdomstillegg på bilforsikringen min i Gjensidige. Det året man fyller 24 vil man få utbetalt dette ungdomstillegget, dersom man har vært skadefri i perioden. Det har jeg vært. Jeg fyller 24 i mai, og det er da pengene skal utbetales. I overkant av 6500 kr.

Det har seg imidlertid sånn at jeg i slutten av januar skiftet forsikringsselskap, hadde jo helt glemt denne utbetalingen. Så det jeg lurer på er - vil jeg allikevel få pengene?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan glemme de pengene, når du skiftet forsikringsselskap.

Skrevet
Tror du kan glemme de pengene, når du skiftet forsikringsselskap.

Ja, de pengene mister du retten til.

Hva byttet du til?

Skrevet
Jeg har i 5 år betalt ungdomstillegg på bilforsikringen min i Gjensidige.

Du får tilbake pengene hvis du har hatt forsikringen i Gjensidige i 5 år eller mer. Her teller man datoer nøyaktig. Tror utbetalingen kommer ganske kort tid etter 5 års-grensen.

Skrevet

Jeg hadde forsikringen fra 9 januar 2004 til 19 januar 2009, så jeg rakk å runde 5 år. Utbetalingen skal komme den dagen jeg fyller 24, står det i forsikringsvilkårene mine. Men det står også at "retten til å få tilbakebetalt tilleggspremie bortfaller dersom:

-ansvarsforsikringen opphører i mer enn tolv måneder.

-ansvarsforsikringen annulleres pga manglende premiebetaling

-ansvarsforsikringen er annullert på utbetalingstidspunktet"

Hva legger de i forskjellen på å opphøre, og å være annullert? Kan annullert være fra deres side, mens opphøre er fra min side? For det vil jo ikke være 12 måneder siden jeg sa den opp..

Jaja, det er jo ikke snakk om enorme beløper, men penger er jo penger :)

Jeg skiftet forresten til If, da de kom opp med et mye bedre pakketilbud.

Skrevet

Tråden er ryddet, se reglerne

/Furstina (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...