Gå til innhold

Fjerne brystpanel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå akkurat gått i gang med å fjerne brystpanel. Vi har brystpanel i nesten hele leiligheten, og etter å ha malt det i flere rom, har jeg nå bestemt meg for å fjerne det på soverommet og kjøkkenet.

Brystpanel er virkelig ikke fint :ler:

Jeg syntes det er vanskelig å få det til. Det er glassfiberstrie (?) på veggen, og det kommer frem en forferdelig mørk blåfarge under. Det ser ut som det er limt også.

Halvparten av veggene er betong.

Hvordan skal jeg gå frem egentlig? Vet ikke om jeg tør... Men jeg vil :sur:

Jeg har et brekkjern som jeg prøver å bryte av panelet med. Men det er hardt, og jeg er redd for å lage hull i veggen. Det sitter godt.

Har prøvd å finne noen tips/filmer på nettet, men fant ikke noe. Skal lete mer.

Har noen tips til meg blir jeg veldig glad :sjarmor:

Ellers får jeg kanskje bare fortsette å kvistlakke, grunne og male det helvetes brystpanelet. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Brystpanel er virkelig ikke fint :ler:

Joda, det kan det godt være. Kommer an på hvilken setting det er i.

Skrevet

Jeg har gitt opp... Det satt igjen så mye limrester, pluss at strien løsnet fra veggen, og jeg ble redd den skulle følge med av. Får bare skru litt av panelet opp igjen, og male både vegg og panel.

Skrevet

Men hadde du regnet med å bare kunne fjerne panelen og male over igjen, da?

Vil jo tro du trenger fjerne panelen og ta ned tapeten for å sette opp en ny, evt hel panel eller hva som måtte ønskes.

Skrevet
Men hadde du regnet med å bare kunne fjerne panelen og male over igjen, da?

Vil jo tro du trenger fjerne panelen og ta ned tapeten for å sette opp en ny, evt hel panel eller hva som måtte ønskes.

Det var en glassfiberstrie der fra før, og hadde ikke panelet vært limt i tillegg hadde det gått helt fint :sukk: Men limet gjorde det så ujevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...