Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Isa_*
Skrevet

Huff, dette er første gangen jeg skriver et eget innlegg. Syntes det er utrolig vanskelig å snakke helt åpent med noen om dette.

For å si det kort, jeg bor sammen med min kjære, vi har vært sammen i 4 år nå, og bodd sammen i 2 år. Han er helt super, alle som møter ham også sier hvor heldig jeg er som har en så bra type. Jeg studerer og han har nå fått seg drømmejobben og jobber fullt. Vi leier leilighet sammen, men nå er han klar for å kjøpe bolig. Dette syntes jeg er skummelt, jeg har alltid vært skeptisk til det å slå seg til ro, etablere seg og investere i noe stort sammen - siden de fleste forhold faktisk går i oppløsning. Vet at det er en rar innstilling å ha, men jeg er vel bare redd som mange andre der ute.

Jeg føler det nesten som et press at vi skal kjøpe sammen nå - siden markedet er bra, han tjener godt, vi trenger større leilighet, o.l. Vi har snakket mye om dette, at jeg er usikker, men kanskje vi bare skal gjøre det? Jeg er 23 og han er 26. Men jeg har vært såå usikker de siste månedene på om han er den rette. Kanskje gresset er grønnere på den andre siden? Eller i utlandet (er veldig glad i å reise)?

Jeg vil ha det trygge og gode jeg har sammen med ham, men trenger mer og mer frihet til å gjøre det jeg vil, flørte litt, reise mer... merker vi faktisk er ganske forskjellige som mennesker. Har også ulikt verdisyn når det gjelder mye.

Jaja, usikkerheten går vel egentlig ut på om jeg skal fortsette å kjempe og jobbe for dette forholdet, eller prøve å komme meg ut? Da er det mye praktisk også som må ordnes, men jeg vil ikke miste ham helt, sammen har vi et stort nettverk og jeg er redd jeg mister store deler av mitt liv om jeg går fra ham..

Jeg vet at mange jenter der ute ville gjort alt for en slik kjæreste, han er jo helt super.. men for å være helt ærlig har vi heller ikke hatt noe særlig sex de siste månedene...

Huff, hjelp meg. Dette er vanskelig. Jeg vil være sammen med ham, men føler jeg er for ung til å slå meg til ro osv. I tilfelle jeg vil flytte til utlandet om et par år og studere og reise... da er det vanskelig å betale ned på lån og være tilknyttet noe slikt her...

Isa.

Videoannonse
Annonse
Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Syns du skal tenke NØYE igjennom det før du tar en besluttning om evt avslutte forholdet.

Mange kvinner og menn tror det er bedre der ute på den andre "siden", men tar som oftes feil. Du har nok bare kommet inn i en rutine i forholdet kanskje, og savner litt spenning? Det betyr ikke at du må avslutte forholdet, dere kan få det slik det var i begynnelsen om dere bare jobber sammen.

Kommunikasjon er viktig ;)

Må også bare si; At jeg synes dere der ute som har utrolig kjekke, snille, perfekte kjærester er litt egoister. Dere tenker bare på om gresset er grønnere osv... men tenk på alle kvinner der ute som ikke har mann, eller har en som bruker vold f.eks, de kan begynne å tvile. Ikke dere som har så perfekte forhold. Synes dere skal være glad i det dere har og ikke klage slik :)

(Dette ble veldig rotete men dere tar sikkert poenget mitt)

Husk: At du kan forsatt reise, være selvstendig, prate med andre gutter selv om du har kjæreste. Vil du virkelig miste kjæresten din bare for en flørt?

Endret av LonelyAngel
Skrevet

Jeg syns ikke du skal kjøpe leilighet med han når du er så usikker på følelsene dine som det virker som du er. Du høres ikke klar ut for å binde deg med leilighet og det et seriøst forhold bringer med seg, og det vil bli enda vanskeligere å komme ut av det etter kjøp av leilighet.

Lite sex? Masse usikkerhet? Forskjellige verdier? Du får finne ut om dette er noe å bygge et forhold på, men høres ut som du kanskje ikke føler han er MANNEN i ditt liv.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar.

Ja jeg klager ikke, jeg vet hvor heldig jeg er, men jeg vet at jeg også fortjener noe veldig bra. Jeg vil ikke ta noe haste-beslutning og angre etterpå, men skulle ønske noen bare kunne fortelle meg hva som er kurt å gjøre, så slipper jeg selv å gå rundt og være så usikker.

Skal uansett gi beskjed her om hvordan ting utvikler seg.

Dere har det bra med deres sivilstatus?

Mvh Isa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...