Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Isa_*
Skrevet

Huff, dette er første gangen jeg skriver et eget innlegg. Syntes det er utrolig vanskelig å snakke helt åpent med noen om dette.

For å si det kort, jeg bor sammen med min kjære, vi har vært sammen i 4 år nå, og bodd sammen i 2 år. Han er helt super, alle som møter ham også sier hvor heldig jeg er som har en så bra type. Jeg studerer og han har nå fått seg drømmejobben og jobber fullt. Vi leier leilighet sammen, men nå er han klar for å kjøpe bolig. Dette syntes jeg er skummelt, jeg har alltid vært skeptisk til det å slå seg til ro, etablere seg og investere i noe stort sammen - siden de fleste forhold faktisk går i oppløsning. Vet at det er en rar innstilling å ha, men jeg er vel bare redd som mange andre der ute.

Jeg føler det nesten som et press at vi skal kjøpe sammen nå - siden markedet er bra, han tjener godt, vi trenger større leilighet, o.l. Vi har snakket mye om dette, at jeg er usikker, men kanskje vi bare skal gjøre det? Jeg er 23 og han er 26. Men jeg har vært såå usikker de siste månedene på om han er den rette. Kanskje gresset er grønnere på den andre siden? Eller i utlandet (er veldig glad i å reise)?

Jeg vil ha det trygge og gode jeg har sammen med ham, men trenger mer og mer frihet til å gjøre det jeg vil, flørte litt, reise mer... merker vi faktisk er ganske forskjellige som mennesker. Har også ulikt verdisyn når det gjelder mye.

Jaja, usikkerheten går vel egentlig ut på om jeg skal fortsette å kjempe og jobbe for dette forholdet, eller prøve å komme meg ut? Da er det mye praktisk også som må ordnes, men jeg vil ikke miste ham helt, sammen har vi et stort nettverk og jeg er redd jeg mister store deler av mitt liv om jeg går fra ham..

Jeg vet at mange jenter der ute ville gjort alt for en slik kjæreste, han er jo helt super.. men for å være helt ærlig har vi heller ikke hatt noe særlig sex de siste månedene...