Gå til innhold

Fotograf

Gjest fotolise

Anbefalte innlegg

Gjest fotolise
Skrevet

Hvor mye bruker dere på fotograf og hva er inkludert i prisen? Må dere ut med mye i etterkant for å få forstørrelser etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker 1500 :) Dette inkluderer foto-opplegg etter vielsen, alle bildene ferdig redigert på cd til fritt bruk, og et stort print til oss. Fotografen vår er en free-lancer, og dermed ikke så dyr. Han er i tillegg veeeldig flink! :biggrin: Tar bedre bilder enn mange av studioene (Fame osv).

Til kirken, middagen og festen bruker vi en kompis med bra utstyr som har foto som hobby. Han er også kjempeflink :)

Skrevet
Vi bruker 1500 :) Dette inkluderer foto-opplegg etter vielsen, alle bildene ferdig redigert på cd til fritt bruk, og et stort print til oss. Fotografen vår er en free-lancer, og dermed ikke så dyr. Han er i tillegg veeeldig flink! :biggrin: Tar bedre bilder enn mange av studioene (Fame osv).

Til kirken, middagen og festen bruker vi en kompis med bra utstyr som har foto som hobby. Han er også kjempeflink :)

Hvor holder han til? :)

Skrevet
Nord-Norge :)

Litt langt ;) Heldige dere er som fikk så bra pris!

Her på østlandet har jeg sett på flere til rundt 5000...

Skrevet
Litt langt ;) Heldige dere er som fikk så bra pris!

Her på østlandet har jeg sett på flere til rundt 5000...

5000 er heller ikke ille pris, hvis resultatet er bra, og at det inkluderer rettighetene til bildene. Fame skal feks ha rundt 25 000 for rettighetene......

Gjest gjestegjest
Skrevet
Nord-Norge :)

Hvor i nord-Norge?? :) Om det er i Tromsø, kan du gi meg ett navn?

Skrevet

Vi betaler 12000. Da er fotografering under vielsen inkludert,1,5 times "photoshoot",10 ferdige fremkalte bilder i en album,alle bilder på dvd... :)

Skrevet

Vi betaler 4000 kr for fotografering inne. Det er ikke inkludert en drit. Syns det er helt drøyt, men fant ikke noe bedre. Men vi er heldige som får fotograferingen i gave hos svigers.

Gjest Gjest_CC_*
Skrevet

Vi skal ha fotograf fra Oslo. Betaler 9000,-. Da er hun med hele dagen, før vielsen, under vielsen, de "offesielle" bildene, middagen og festen etterpå. Vi får rettighetene på bildene...

Skrevet

Bergen. Betaler ca 8000 (kommer litt an på hvor mange bilder vi skal ha). Inkluderer studiofotografering, nøysom redigering av bildene, og CD med høyoppløselige bilder. Bestiller da forstørrelser og kopier billig på fotolab.

Skrevet

Vi betaler enten 8500 er 10500, kommer an på størrelsen på albumet... Men det inneholder de samme bildene. Det inkluderer fotografering under vielsen, utenfor kirken og de offisielle brudebildene.

Men vi får ikke rettigheter til bildene... :( jeg tenkte litt for lite på dette når jeg bestilte... så lurer på om jeg skal ringe tilbake til fotografen og spørre om mulighetene for det og hvor mye det evt. vil koste...

Han er en veldig dyktig fotograf, så vil gjerne ha ham ... og det er for sent å endre nå... for jeg var så dum å betale depositum frø jeg hadde tenkt nok...

Ikke så greit å tenke gjennom alt på forhånd... er jo så mye å tenke på...

Skrevet

Vi betaler 20 000 til proff fotograf og grafisk designer. Dette inkluderer:

- Fotografering hele dagen + brudebilder (fra tidlig morgen hos frisør til siste gjest har gått hjem)

- Egen fotografering av alle gjester (de kan bli tatt bilde av hvis de vil) og hun har med seg assistent.

- Alle rettigheter til bildene

- Design av invitasjoner (og eventuelle bilder som skal på de), takkekort og kirkeprogram

- Tror hun også lager nettside til oss + monogram, men vet ikke om vi skal ha ennå.

Er jo litt dyrt, men jeg har snakket med de som har angret bittert på at dagen (og da hele dagen) ikke ble dokumentert godt nok, og denne dama vet hva hun driver med for å si det sånn. Sikker på at vi blir superfornøyd og ikke kommer til å angre investeringen. :goodbye:

Skrevet

Ja, bilder er en av de viktigste investeringene vil jeg si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...