Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det er mange her som har sunne syn på ting og tang, i hvert fall så vidt jeg kan lese meg frem til det. Kanskje noen her kan gi meg noen gode råd, hadde satt stor pris på det.

Inntil for et år siden var jeg gift og far til noen fantastiske barn, da fikk jeg vite at min kone hadde et forhold til sin beste venninnes mann og at det var ønskelig å kvitte seg med meg på en fair og grei måte, vi skulle være gode venner ikke minst for barnas skyld. For noen måneder siden flyttet jeg omsider for meg selv. Skal ikke skylde på noen andre at ekteskapet tok slutt, det er sikkert til dels min egen feil. Det begynte vel å gå dårlig etter at vi mistet et av barna våre. Selvsagt synes jeg lite om en mann som bryter inn i et ekteskap, der han veldig godt kjenner til alle forhold og i tillegg selv opplagt er mental ustabil (i følge andre). Det skjedde også en ting som var veldig positiv, jeg ble kjent med en mye yngre jente som så absolutt var drømmekvinnen på alle måter, takket henne ble livet mye lettere og jeg hadde et fast holdepunkt i livet. (pluss min barn, det sier seg selv). Hun var gift, men hadde det ikke bra, om det var min skyld hun tok den endelige avgjørelsen å flytte ut, er vanskelig å svare på, tror ingen egentlig vet. Det har vært mange ups and downs, selvsagt, mange føleleser, hun har ikke hatt det lett. Når hun var sammen med meg så hadde hun det veldig bra (i følge henne) – på alle måter, men når hun var hos seg selv, uten å møte meg et par dager, begynte hun å tvile på alle avgjørelser.

For et noen uker siden fikk jeg beskjed om at jeg kom til å miste jobben og en uke senere fikk jeg som bursdagspresang vite at hun ikke ville være sammen med meg mer.

Ja nå sitter jeg her og er fortvilet. En av grunnene til det er at hun sier at jeg har gjort alt riktig, at hun elsker meg og at hun selv ikke helt forstår at hun har tatt dette skrittet. Men jeg har jo begynt å lure... hvem ville time ting på en slik måte? Nå er jeg slik at jeg bryter all kontakt, rett å slett for å ta vare på meg selv og prøve å komme meg videre. Har jeg gjort eller gjør jeg noe feil? Hva er det jeg har oversett?

Videoannonse
Annonse
Gjest til deg
Skrevet

Om du har gjort noe feil???

les innlegget ditt en gang til. du har innledet etr forhold med en gift kvinne, mann...!

Skrevet

Vet ikke om jeg har noen konstruktive svar til deg, men vil råde deg til å se opp og frem isteden for å dvele på det som allerede er gjort.

Skrevet
Om du har gjort noe feil???

les innlegget ditt en gang til. du har innledet etr forhold med en gift kvinne, mann...!

Vel hun innledet et forhold til meg og jeg var tekisk sett like gift som det hun var, men er det slik at man skal dømmes for å ha gjort en feil? Tro meg skulle ønske at det ikke var slik. Men du har aldri gjort noe feil i ditt liv?

Skrevet
Vet ikke om jeg har noen konstruktive svar til deg, men vil råde deg til å se opp og frem isteden for å dvele på det som allerede er gjort.

Hadde sikkert sagt akkurat det samme om jeg var deg, men så ønsker jeg å lære av det hele. tror du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Forhold som innledes når en, eller begge parter er i forhold, eller nettopp ute av et forhold, hvor det er stor aldersforskjell, hvor det er mye annen grums med i bildet osv osv osv har ofte mye mindre sjans for å lykkes.

Man blir situasjonsbetinget hverandres holdepunkt for en stund, men det skjærer seg svært ofte, fordi det ikke er basert på riktige ting. Dessverre, men sant.

Du burde nok være alene litt, bli kjent med deg selv som singel, fokuserer på å finne deg en ny jobb, og å leve et godt liv hvor du og barna dine står i fokus. Ikke kjærlighetstriangler.

Skrevet
Du burde nok være alene litt, bli kjent med deg selv som singel, fokuserer på å finne deg en ny jobb, og å leve et godt liv hvor du og barna dine står i fokus. Ikke kjærlighetstriangler.

Støtter denne, lær deg selv å kjenne igjen. Det er egentlig det du har gjort feil etter mitt syn, at du ikke tok deg en pustepause.

Skrevet
Støtter denne, lær deg selv å kjenne igjen. Det er egentlig det du har gjort feil etter mitt syn, at du ikke tok deg en pustepause.

Det var jo ikke slik at jeg var ute etter å finne noen i det hele tatt, tvert om. Men når jeg først ble kjent med henne falt liksom alt på plass, endelig en jente som jeg virkelig passet til og omvent. På en måte fikk jeg også øynene opp for alt jeg på en måte hadde gått glipp av de siste 10 årene, som en vekkelse.... om du skjønner. Ellers er jeg enig i at en pause hadde vært lurt, men jeg kan og vil kanskje ikke styre mine følelser, når det først dukker opp.

Skrevet

Hvis hun ikke klarer å forklare hvorfor hun dumpet deg, så hadde jeg ihvertfall ikke trodd på at hun elsket deg. Hvis hun virkelig hadde gjort det, så hadde dere vel fortsatt vært sammen.

Skrevet

Skjønner at dette er tøft for deg. Det siste året må ha vært ganske tøft på alle mulige måter.

Det beste du kan gjøre nå er å stable deg på beina og komme videre med æren i behold.

Skrevet
Hvis hun ikke klarer å forklare hvorfor hun dumpet deg, så hadde jeg ihvertfall ikke trodd på at hun elsket deg. Hvis hun virkelig hadde gjort det, så hadde dere vel fortsatt vært sammen.

Grunnen er i følge henne, at hun ikke ser noen fremtid med en mann som er en del eldre og med barn. Hun føler at hun ikke vil kunne ha meg alene. At det at jeg er eldre og er et helt annet sted i livet en det hun er, at jeg derfor også begrenser hennes frihet. Har prøvd flere ganger å forklare at det vil falle på plass etter hvert. Men det funka opplagt ikke.

Skrevet
Skjønner at dette er tøft for deg. Det siste året må ha vært ganske tøft på alle mulige måter.

Det beste du kan gjøre nå er å stable deg på beina og komme videre med æren i behold.

Takk for det. Det var nok hun som tok knekken på meg, alt det andre kan jeg takle. Uff ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...