Gjest Sisu Skrevet 12. mars 2009 #41 Del Skrevet 12. mars 2009 Sitter her med og koser meg etter allerede å ha gått tur i dag - ikke verst, hva? Litt surt og kaldt var det, men det synes at våren er på vei Det er ofte dørstokkmila som er verst å komme over, synes jeg, bare man endelig er ute og i gang er det jo deilig. Og så god samvittighet man får etterpå! Har egentlig ikke så mye nytt å melde for tida. Jeg fortsetter å jobbe med meg selv - men synes det er vanskelig. Så får jeg håpe det ikke er altfor lang ventetid hos psykologen, men før det må jeg jo vente på legetime... Akk ja. Ønsker dere en riktig god dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. mars 2009 #42 Del Skrevet 12. mars 2009 Våren på vei ja... det tenkte nesten jeg også i dag tidlig - helt itl jeg kikket ut for en time siden og så at det snødde voldsomt!! :snø: Er det mulig!? Skal det aldri slutte??? Jeg klikker snart i vinkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 12. mars 2009 #43 Del Skrevet 12. mars 2009 Ja, så lenge var Sisu i paradis, liksom. SNØ IGJEN??? :snø: WHAT? Nå er begeret mer enn fullt, det renner faktisk over! Kanskje det bare er noen krampetrekninger før våren setter inn for fullt...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. mars 2009 #44 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg foreslår Suzy og Sisus anti-snø aksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 12. mars 2009 #45 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg foreslår Suzy og Sisus anti-snø aksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 12. mars 2009 #46 Del Skrevet 12. mars 2009 Melder meg inn! I rent morderhumør når det gjelder snø... Men her har det bare sluddet litt i dag, og gått over til regn igjen nå. Ingenting har lagt seg, HELDIGVIS! I går var det fantastisk vær her, og jeg var fristet til å bytte til sommerdekk.... Godt det gikk opp for meg at vi ikke er halvveis i mars ennå, mye kan skje... Men våren kommer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. mars 2009 #47 Del Skrevet 12. mars 2009 *mumler noe om at det er snøfritt i Bergen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. mars 2009 #48 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) *mumler noe om at det er snøfritt i Bergen* Men det striregner ... Selvfølgelig. Endret 12. mars 2009 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. mars 2009 #49 Del Skrevet 12. mars 2009 Nå må du ikke ødelegge for meg her da... ! Jeg vil MYE heller ha regn - enn snø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 12. mars 2009 #50 Del Skrevet 12. mars 2009 Ingen her heller, Supra Men må jo være litt solidarisk! Kom noen store filler i formiddag, men stort sett var det bare regn som kom ned, og ingen :snø: som la seg. Så klager ikke så veldig jeg heller, er bare så inderlig klar for skikkelig VÅR! Måtte faktisk skrape vinduene på bilen før jeg dro hjem fra treningssenteret nå i kveld, det synes jeg var småkjipt gitt. Gjør ikke sånt om våren! Men i morra er det meldt Hvordan går det med deg, Sisu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. mars 2009 #51 Del Skrevet 12. mars 2009 Nå må du ikke ødelegge for meg her da... ! Jeg vil MYE heller ha regn - enn snø! Hehe, en veldig bergensk holdning! Jeg vil enten ha snø eller vårvær. Så svart-hvit er jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 16. mars 2009 #52 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Tjena allihopa! Tilbake etter noen dagers KG-vegring. Innimellom blir jeg bare lei, og orker ikke logge meg på for å lese engang. Har det ellers sånn noenlunde nå, selv om formen fortsatt er litt opp og ned. Har funnet ut at angsten faktisk er verst når jeg er alene hjemme, uten mann eller unger. Så i dag har jeg rett og slett øvet meg på å være alene, med radioen på... Høres litt rart ut, hva - å måtte øve seg på det... Ikke noe formålsløs flying på kjøpesentre i dag nei. Dette skal ihvertfall ikke angsten få styre; "hehe - Sisu er alene hjemme ja, nå skal hun få et anfall hun ikke glemmer så lett...". Ikke tale om. Greit at jeg er litt shaky og panisk av og til, men søren heller... Egentlig kan jeg jo ikke tenke meg mange ting som er bedre enn et stille hus med tilhørende grønn te og god krimbok... Nå har jeg forresten begynt på Indridasons "Vinterbyen" - han skriver godt! I det hele tatt skal ikke angsten få ta fra en bokorm som meg den enorme gleden det er å sitte stille med en god bok, i mitt eget selskap... Ikke snakk om! Jeg er stadig på jakt etter krimbøker jeg ikke har lest, og har en liten liste i Filofaxen over "må kjøpe senere"-bøker. Å gå i bokhandler er bare stas! Mer stas enn å gå i sko- og klesbutikker må jeg innrømme Tror mannen min ønsker det hadde vært motsatt... Endret 16. mars 2009 av Sisu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 16. mars 2009 #53 Del Skrevet 16. mars 2009 Dette skal ihvertfall ikke angsten få styre; "hehe - Sisu er alene hjemme ja, nå skal hun få et anfall hun ikke glemmer så lett...". Ikke tale om. Greit at jeg er litt shaky og panisk av og til, men søren heller... Kjempebra innstilling! Må si jeg er mektig imponert over hva du klarer å mobilisere, og hvor god innsikt du har fått i deg selv, og angsten. Litt fandenivoldsk overfor angsten er bare bra! Å gå i bokhandler er bare stas! Mer stas enn å gå i sko- og klesbutikker må jeg innrømme Så enig så enig Burde hatt nye klær, og burde nok funnet et par sko til (kjøpt et par på tilbud i dag da, ikke dårlig det synes jeg!), men kommer gjerne hjem med en bok eller to, kanskje ei ny veske, noen småunyttige ting og til nød litt treningstøy. Sportsbutikker er jo artige, men kan jo ikke gå rundt i tights og treningstopper hele tida Ha en alldeles strålende kveld, Sisu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 16. mars 2009 #54 Del Skrevet 16. mars 2009 Åh, jeg elsker Indridason!! Så kjekt å høre at du liker ham også. Neste måned får jeg den nye boken hans i bokklubben ... gleder meg! Men litt skummelt å lese krim alene hjemme, lurt å ha på TV eller radio eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 17. mars 2009 #55 Del Skrevet 17. mars 2009 Kjempebra innstilling! Må si jeg er mektig imponert over hva du klarer å mobilisere, og hvor god innsikt du har fått i deg selv, og angsten. Litt fandenivoldsk overfor angsten er bare bra! Tusen takk, svanungen - men av og til føler jeg meg bare som verdens minste... Trøster meg med at Rom ikke var bygget på en dag, som det så fint heter Og så kan jeg vel ikke akkurat regne med kjempeforbedring på kort tid heller... Får heller ta det steg for steg. Og det har endelig gått opp for meg at det er jeg som må gjøre jobben selv. Det hjelper ikke med medikamenter, psykologtimer - you name it - dersom jeg ikke er villig til å jobbe med meg selv i det hele tatt. Husker legen min sa det til meg; "Du vet, årsaken til angsten går ikke vekk med medisiner - de bare demper symptomene. Hvis du ikke graver skikkelig i deg selv, gjerne hos en psykolog, kommer symptomene tilbake når du slutter med medisinene". Det har vel gått opp for meg nå litt etter litt. Der og da syntes jeg legen var en skikkelig idiot som kunne finne på å si noe sånt... Men nå ser jeg jo at hun hadde helt rett. Har også lest endel på nettsidene til Angstringen og funnet endel gode tips der. Blant annet det å våge å slippe til følelser (jeg har en tendens til å være fullstendig konfliktsky og å "holde maska" for enhver pris, f.eks) og å lytte til egne behov. Kan hende bare det å konkretisere disse tankene hjelper, hva vet jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 17. mars 2009 #56 Del Skrevet 17. mars 2009 Sisu: Noe skal vi slite med! Livet er ikke lett. Jeg sliter også endel med angst og det er tungt. Men prøv å spis sunt og tren. Riktig mat og trening gir energi og endorfiner og hjelper masse her. Når jeg føler meg vel og ser frisk ut så hjelper det mentalt også. Jeg prøver å skyve unna negative tanker ved å stoppe den, avlede ved å gjøre noe annet. Det fungerer faktisk! Noen ganger når jeg er helt ned i kjelleren, så legger jeg meg i senga og gråter. Så tenker jeg at jeg er så jævli deppa at jeg aldri skal stå opp mer. Skal bare ligge der å sulte og gråte. Men så etter et par timer så blir jeg møkklei og står opp Fyll livet med ting som du liker, som er positivt. I dag er det nydelig vær her, så jeg tenkte ta med noe musikk og gå meg en tur. Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 17. mars 2009 #57 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Ha en flott dag du også Og det var et stilig navn du har skaffet deg! Måtte følge linken i signaturen din før jeg fant ut at det var Lissi som skjulte seg der... Endret 17. mars 2009 av Sisu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 17. mars 2009 #58 Del Skrevet 17. mars 2009 I et anfall av optimisme raste jeg ut og kjøpte meg nye løpesko i dag. Her skal det jogges - eller ihvertfall jogges og gåes om hverandre Frisk luft er vel aldri feil... Og NÅ er det vår . Hvis det kommer en snølhaug til nå så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 18. mars 2009 #59 Del Skrevet 18. mars 2009 Det var jenta si med vårfornemmelse det tenker jeg Så bra! Jogging ute i skogen er deilig om sommeren - har hatt mange koselige turer for meg selv på tørre skogsstier *drømme* Litt mer usikker på sørpeføret nå, men det smelter jo fort nå om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
space Skrevet 18. mars 2009 #60 Del Skrevet 18. mars 2009 Heldig du er som har vår. Tror det kom en halvmeter med snø her i går. Det positive med snøen som kommer nå (vanligvis) gjør at den andre snøen forsvinner fort. Det hjelper på med noe nytt, for å trene. Ha en fin løpe/gå tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå