Pingting Skrevet 2. mars 2009 #21 Del Skrevet 2. mars 2009 Se her var det jo ny bok! Jeg synes ikke du skal være for streng med deg selv, altså. Selv om det selvfølgelig er utrolig nedstemmende å få tilbakefall, så har du jo kommet så langt! Tror ikke du er tilbake til start jeg, du bare gikk noen plasser tilbake. Sånne radio/TV-pustepauser kan være veldig fine. Husker det hjalp da jeg hadde de små angstanfallene mine. Det - også å gå tur (gå fort) med musikk på MP3-spilleren. Tror kanskje det har noe med å fjerne litt av fokuset fra angsten så hjernen kan få gjøre andre ting? :klø: Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men jeg savner nesten marsværei i Norge (!). Nå er det vår og blomster her i England, men det blir ikke like fint når det ikke har vært ordentlig vinter først, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
space Skrevet 3. mars 2009 #22 Del Skrevet 3. mars 2009 Må nesten legge igjen et lite spor etter meg jeg også Du skriver veldig fint og åpent om angst og det som følger med. Jeg syns du takler det kjempeflott. Jeg tror heller ikke du kom helt tilbake til start. Utfra det du skriver tror jeg du klarer å komme deg lenger og lenger fremover etter hver gang du har falt litt tilbake. Og så må du huske på at det er lov å falle tilbake litt, det er måten du takler det på som er viktigt, og måten du taklet det på i går var jo flott Ønsker deg en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 3. mars 2009 #23 Del Skrevet 3. mars 2009 Ikke føl at du har rykket helt tilbake til start, det du fikk ut av denne episoden var jo en kanskje helt ny måte å meste følelsene som dukker opp på. Du fant jo ut at det er behagelig for deg å slå av tv'en og radioen, og bare slappe av og tenke litt. Du er kjempeflink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 3. mars 2009 #24 Del Skrevet 3. mars 2009 Ååå... dere jenter altså Dere er supre! Det er godt å gå inn her og lese trøstende, varme, oppmuntrende ord. Blir rent rørt av det jeg, og jeg vet ikke hvem dere er engang... Men takk allikevel. Dagen i dag har vært ok. Har vært på jobb, og der er det stort sett greit å være. Kan hende det er som du sier, Pingting, at fokuset kommer vekk fra angsten og over på noe annet :klø: Det er jo som regel når jeg er hjemme alene det er som verst, når jeg går og regelrett vasser i mine egne tanker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 4. mars 2009 #25 Del Skrevet 4. mars 2009 Heisann Sisu, og gratulerer med ny bok! Det er deilig med en frisk start iblant. Jeg synes også det er fint å at du skriver så åpent om angsten din. På meg virker det som du takler noe som er vanskelig på en veldig god måte. Jeg likte å lese i den gamle boka di så jeg kommer til å følge med her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 5. mars 2009 #26 Del Skrevet 5. mars 2009 Her skal du få en torsdagsklem av meg, med ønsker om at akkurat du, kjære Sisu, skal få en helt fantastisk dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 5. mars 2009 #27 Del Skrevet 5. mars 2009 Men kjære vakre vene. Det snør. Igjen! :snø: Er det mulig? Snakk om værsyk Sisu. Og jeg som trodde våren var i anmarsj... Ja ja. Ikke stort å gjøre med det, annet enn å vente videre på Jeg jobber mye med meg selv om dagen, merker jeg, selv om jeg ikke alltid er bevisst på at jeg faktisk gjør det. Hm - hørtes det litt uforståelig ut...? Og det å skrive her, blir jo en form for terapi for meg. Kanskje det kan ta brodden av angsten, liksom - ufarliggjøre den. Normalisere den litt, gjøre det greit å snakke og skrive om den. Det er skummelt å lese i aviser etc om hvor mange som faktisk går rundt og har mye verre plager enn meg, men så tør de ikke å søke hjelp. Kanskje fordi de er redde for å få et stempel som "gal"...? Men man er jo ikke gal fordi man har angst! Da jeg fikk diagnosen og stod på faste medisiner (som jeg nå har klart å slutte med! ), var en person i min nære familie aller mest opptatt av om jeg kanskje "kom til å bli helt avhengig og dopet, liksom...?" Jeg tror ansiktet mitt så slik ut før jeg fikk summet meg og svart at nei, jeg blir ikke avhengig... Jeg fikk ikke spørsmål om hvordan det faktisk føltes å ha et angstanfall. Men det sier jo litt om hvilke oppfatninger og tanker mange folk har rundt dette temaet. Det hadde vært mye lettere og mer håndfast å gå rundt med en forstuet fot eller en arm i gips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 5. mars 2009 #28 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg jobber mye med meg selv om dagen, merker jeg, selv om jeg ikke alltid er bevisst på at jeg faktisk gjør det. Hm - hørtes det litt uforståelig ut...? Og det å skrive her, blir jo en form for terapi for meg. Som om jeg skulle skrevet det selv! Tror at det faktum at du nå VET at du jobber med deg selv, selv i perioder du ikke nødvendigvis er bevisst på at du faktisk gjør det, tyder på at du har kommet et langt steg på veien (og jeg må tydeligvis tilbake på skolebenken for å lære meg og skrive mer forståelige setninger... ). Jeg har i alle fall kommet dit selv. Jeg merker at jeg jobber mye med meg selv, også mer ubevisst. Tror det kan tyde på at du har blitt bevisst hva du har å jobbe med, og du har lært mye om hvordan du kan takle det. Istedet for å ta en pille og vente på at den skal virke, så ser du i tillegg etter andre måter du kan håndtere angsten på. Et imponerende steg fremover! Du må absolutt ikke se det som skjedde tidligere uken som et steg tilbake til start! Føles nok helt sikkert som et lite tilbakesteg, men langt, langt unna start! På sikt vil du også se at disse små tilbakestegene vil gjøre deg sterkere, og medvirke til at du kan ta lenger og større steg fremover. Synes det er beundringsverdig hvordan du takler angsten, og du inspirerer virkelig! Nå har "mine utfordringer" ikke noe direkte med angst å gjøre kanskje, men jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Og begge deler handler om å takle utfordringer/motstand, hver på sin måte. Håper du får en kjempefin torsdag, kjære Sisu! Måtte det slutte og :snø: , og måtte og varme komme!!! Tror vi er mer enn klare for det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 5. mars 2009 #29 Del Skrevet 5. mars 2009 Der var du, Sisu! Kunne ikke begripe hvorfor du plutselig var borte fra listen min ... måtte søke etter deg! Kanskje lurt med en ny bok, få en ny start på en måte? Håper du har det bra nå, selv i all snøen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. mars 2009 #30 Del Skrevet 5. mars 2009 Det er skummelt å lese i aviser etc om hvor mange som faktisk går rundt og har mye verre plager enn meg, men så tør de ikke å søke hjelp. Kanskje fordi de er redde for å få et stempel som "gal"...? Men man er jo ikke gal fordi man har angst! Da jeg fikk diagnosen og stod på faste medisiner (som jeg nå har klart å slutte med! ), var en person i min nære familie aller mest opptatt av om jeg kanskje "kom til å bli helt avhengig og dopet, liksom...?" Jeg tror ansiktet mitt så slik ut før jeg fikk summet meg og svart at nei, jeg blir ikke avhengig... Jeg fikk ikke spørsmål om hvordan det faktisk føltes å ha et angstanfall. Men det sier jo litt om hvilke oppfatninger og tanker mange folk har rundt dette temaet. Det hadde vært mye lettere og mer håndfast å gå rundt med en forstuet fot eller en arm i gips... Ikke akkurat overraskende. Har du sett den tråden her inne som går på "Rare utsagn du som psykisk syk har fått"? Helt utrolig hva folk kan få seg til å si! Også synes jeg det er så skummelt at folk tydeligvis ikke vet noe om psykisk sykdom. Det er liskom ikke like "ordentlig". *grøssoggru* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 6. mars 2009 #31 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei Harlekin, så fint at du fant meg! Og så koselig at du kommer på besøk i den nye boka mi også... Skal se om jeg får søkt opp den tråden, Pingting, tipper det står mye rart der ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 6. mars 2009 #32 Del Skrevet 6. mars 2009 Der, nå har jeg lest gjennom tråden. Og der stod det litt av hvert gitt... Dagen i dag føles bra så langt. Har bestemt meg for at dette skal bli en fin dag. Rett og slett. Sitter nå med og koser meg med KG før jeg må vaske litt hjemme her. Var på kveldsvakt i går og da blir det altfor sent før jjeg får lagt meg. Turtallet må ned når jeg kommer hjem, og så opp i morges for å få barn avgårde til skolen. Har mest lyst til å legge meg igjen, men satser på at kaffen gjør susen. Snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. mars 2009 #33 Del Skrevet 6. mars 2009 God morgen Sisu Setter frem mer og regner med at du våkner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 10. mars 2009 #34 Del Skrevet 10. mars 2009 Herregud, jeg tenker så mye om dagen at jeg blir helt utslitt Skulle liksom prøve å styre tankene mine, men det har jeg ikke klart så bra som jeg ønsket. Kan hende jeg har prøvd for mye...? Lurer på om jeg trenger litt sparringshjelp, så jeg har bestilt meg time hos legen min for å spørre om hva jeg bør gjøre. Kanskje noen timer til hos psykolog hadde vært tingen? Jeg tror kanskje det er bedre med terapi enn å begynne med faste medisiner igjen. Lett er det uansett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
space Skrevet 10. mars 2009 #35 Del Skrevet 10. mars 2009 Tankene er ikke lette å styre, de velger ofte sin egen vei. Ikke så lett å "ta deg sammen, tenk på noe annet" . Tror det er en setning mange har litt for lett å si, om ikke annet å tenke den. Synest du gjør det flott Kanskje terapi hjelper deg bedre en noe medisin. Men husk at uansett hva du gjør så er de en hjelp på veg mot å bli bedre. Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 10. mars 2009 #36 Del Skrevet 10. mars 2009 Ha en flott dag Takk, dagen ble etterhvert ganske bra den, og det er jo noe å glede seg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 11. mars 2009 #37 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei Sisu! Ville bare ønske deg en god onsdagsmorgen egentlig! Jeg tror også det kan være lurt å kanskje ta noen timer til psykolog, om ikke annet så bare for å få tømt seg litt for ting man kverner på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 11. mars 2009 #38 Del Skrevet 11. mars 2009 God morgen! Bare innom for å hilse på og ønske deg en fin dag! Håper det går bedre med tankene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 11. mars 2009 #39 Del Skrevet 11. mars 2009 Stikker innom for å ønske deg en god kveld! Jeg synes slettes ikke det er en dum idé å bestille time hos psykolog når man føler seg litt sliten og lei av tunge tanker. Du har ikke mye å tape på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 11. mars 2009 #40 Del Skrevet 11. mars 2009 God onsdagskveld, Sisu! Det er slitsomt å tenke for mye, ja, og det kan godt være at det er lurt å få snakket med en "proff". Håper du har det bra ellers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå