Gjest Sisu Skrevet 27. mai 2009 #141 Del Skrevet 27. mai 2009 Tilbake fra en treningsøkt, deilig Vurderer seriøst om jeg skal ha som langsiktig mål å delta i Sentrumsløpet neste år... Men det hadde jo vært bra å ha et mål å trene mot. Da må jeg vel trene mer kondis... Det er det som er det kjedeligste synes jeg. Har egentlig aldri vært noen fan av laaange joggeturer for å si det slik. Det blir kanskje morsommere hvis jeg bare orker å pine meg gjennom de første øktene og ser at formen faktisk blir bedre...? Ellers har jeg det fortsatt bra. Føler meg rett og slett happy Tror årsida også har mye å si. Det er liksom mye bedre å våkne om morgenen og oppdage at det er lyst allerede, i forhold til midt på svarte vinteren. Ha en flott dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 27. mai 2009 #142 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg er nok ikke den rette til å motivere til jogging, siden jeg hater det selv (og ryggen trøbler når jeg forsøker meg). Men klarer du å komme ut på noen turer, så vil nok formen komme ganske raskt, og da får du helt sikkert økt motivasjon! Sentrumsløpet er jo ingen liten målsetning! Imponert! Veldig deilig å våkne til dagslys og helst sol! Hjelper mye på humøret det synes jeg Håper oppturen bare fortsetter og fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. mai 2009 #143 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg liker joggeturer - vet ikke om jeg liker de laange, men jeg liker å løpe i 5 kilometer og kjenne at jeg klarer det. Det er kanskje mer snakk om selvplaging som ender i gleden over å mestre? :klø: Har ikke mot til å stille opp i løp - antagelig aldri. å slå meg sjøl er igrunnen motivasjon nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 28. mai 2009 #144 Del Skrevet 28. mai 2009 Det blåser bikkjer og katter her i dag. Fysj! Og jeg skal på kveldsvakt og har egentlig tusen ting å gjøre før jeg drar. Men hvem har sittet og soset bort en time foran PC'en tro? Tida flyr! Får vel komme i gang med dagen, kanskje.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. mai 2009 #145 Del Skrevet 28. mai 2009 Å det er da deilig å sose litt også - du skal jo jobbe senere i dag, så du må ikke slite deg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 29. mai 2009 #146 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Akkurat ja. På'n igjen. Fant nettopp et av sikkert mange kommende oppslag om dumping av katter i Dagbladet. For hvorfor skulle denne sommeren bli noe bedre enn de foregående?? Jeg blir så provosert Hva i himmelens navn foregår i hodet på de folka som velger å dumpe dyr på denne måten?? Jeg bare spør... Benytter igjen anledningen til å oppfordre katteeiere til å sterilisere/kastrere kattene sine dersom kattene ikke skal brukes i avl. Endret 29. mai 2009 av Sisu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. juni 2009 #147 Del Skrevet 2. juni 2009 Mornings Sisu! Har du hatt ei herlig pinsehelg? Regner med at sola svidd litt på deg også jeg har aldri sett så mye solbrente mennesker som i løpet av denne helga, tror jeg. Har vært utrolig varmt og fint her, men jeg har jobbet så jeg har ikke sett riktig så mye av godværet som jeg hadde håpt på. Ønsker deg en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 2. juni 2009 #148 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei du, Suzy Joda, takk som spør - jeg har kost meg masse! Men jeg er nå en gang slik skrudd sammen at jeg trives best i skyggen med en god bok jeg da... Litt farge er det vel blitt allikevel, men ikke så mye - er så lys i huden at høy faktor må til uansett... Har ellers jobbet litt jeg også - det var også en varm fornøyelse... I dag har jeg trent og gjort litt og før jeg skal på jobb igjen snart. Det som er deilig med kveldsvakt er at ungene slipper å stresse sånn på morgenen - og jeg kan surre litt i fred bare eg har fulgt dem til skolen. Ikke dumt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 3. juni 2009 #149 Del Skrevet 3. juni 2009 Uff, synes det er så ekkelt med den flyulykken jeg... Får liksom litt grøsninger ved tanken på å fly selv... Enda så trygt det egentlig er, sammenlignet med å kjøre bil. DET er jeg jo ikke noe redd for. Men det er vel det at alle aviser, nettaviser, TV- og radiokanaler nesten gasser seg i alle detaljer om passasjerene som var med flyet, "deres siste telefoner", "de siste sms'ene" osv... Man blir jo revet med. Man blir jo det. Leser alt, ser alt, hører alt - helt automatisk. Og så sitter man deretter og fantaserer om hvor grufulle de siste minuttene må ha vært. Og håper at de fleste passasjerene sov, så de ikke merket så mye. Deretter må man jo bare forsøke å vri hodet i den retningen at man tenker som så at det neimen ikke er mange fly som styrter - med tanke på hvor mange flyvninger det tross alt er rundt i verden hver eneste dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. juni 2009 #150 Del Skrevet 3. juni 2009 Joda, det er ekkelt, men som du sier - det er utrolig mange som flyr hver eneste dag og det skjer nesten aldri ulykker. Bilulykker skjer ofte og det er utrolig mange som kjører med promille eller i annen rus, eller uten førerkort osv (jeg leser endel politilogger) og da føler jeg meg tross alt mye tryggere i et fly. Håper du får en fin dag. Sånn sett er det deilig meg kveldsvakter - da får en litt ut av dagen, men jeg soser ofte tiden bort og får ikke gjort så mye som jeg hadde lyst til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 4. juni 2009 #151 Del Skrevet 4. juni 2009 Bare innom og tar en og ønsker deg en kjempefin torsdag! Håper alt står bra til med Sisu? Hvordan går det med treningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 4. juni 2009 #152 Del Skrevet 4. juni 2009 Hallo svanungen Har det ganske bra jeg Trener to ganger i uka og synes det er deilig... Spesielt etterpå Men merker jo på kroppen at den blir i bedre form, og jeg føler meg ikke riktig så dvask lenger som jeg gjorde. Herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 5. juni 2009 #153 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Nettopp hjemme fra trening - ikke så lang økt i dag, men litt trening er definitivt mye bedre enn ingen trening i det hele tatt I går fikk jeg angstanfall igjen. Det er en stund siden sist nå, og jeg har faktisk ikke ofret angsten mange tanker i det siste, for å være ærlig. Ble overrasket over meg selv da jeg oppdaget at jeg ble irritert og sint fordi den var på plass igjen. Fant plutselig ut at jeg tenkte "pokker heller , tilbake nå? Javel, men det er JEG og ikke angsten som bestemmer hva som skal gjøres her i gården". Og så fortsatte jeg så godt jeg kunne å gøre det jeg hadde planlagt. Gikk ganske bra. Stolt av meg selv, jeg Leste nemlig for en tid tilbake om en dame som hadde store angstplager, og som hadde dette som en slags teknikk. Dersom angsten dukket opp, "snakket" hun til den på følgende måte: "Jaha, du får vel bare bli med rundt på det jeg skal da. Men JEG bestemmer, og ikke du". Så følte hun at hun selv hadde kontroll og god mestring. Nå var det ikke bevisst at jeg gjorde nesten på samme måte, men jeg husker at det gjorde veldig inntrykk på meg da jeg leste det og at jeg tenkte at kanskje det hadde vært noe...? Uansett så funket det jo ganske bra. Og kanskje den fysiske treningen også gjør sin del...? Jeg har ikke kommet meg til psykolog enda, som jo var meningen. Det er liksom et så stort steg å ta synes jeg Teit å tenke sånn, for behøver man hjelp så behøver man hjelp. Får se hva jeg gjør. Jeg vil jo gjerne bli frisk av dette her. Og da er det jo idiotisk å tenke sånn. Men det er rart med det... Vel, dere må ha en super helg dere som kikker innom her Jeg skal jobbe, så det er ikke sikkert jeg er på plass her før mandag igjen. Ok - kan hende noen småturer da. Time will show... Take care! Endret 5. juni 2009 av Sisu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wepsa Skrevet 5. juni 2009 #154 Del Skrevet 5. juni 2009 Søren og Der møtte jeg meg selv i døra gitt. Etter å ha skrevet så fint og flott om hvordan jeg skal klare å bekjempe angsten, ble ikke dagen i dag så fin som jeg trodde og håpet. Siden i formiddag har jeg gått rundt med uro i magen og klump i halsen, og disse evig destruktive tankene kvernende rundt i hodet "Tenk om jeg blir syk. Tenk om jeg blir klin gæern. Tenk om, tenk om". Jeg er så skuffet over meg selv. Så innmari skuffet. Det føles som et skritt fram og ti tilbake... Eller, som det heter i diverse brettspill: "Rykk tilbake til start". PS! Det som er positivt med dette, er at jeg etter å ha tatt en "ved behov"-tablett som jeg har i tilfelle slikt skal skje, satte meg i en stol med radio og TV av, og bare pustet rolig og lot tankene flyte. Det var deilig, midt i dette her. Neste gang skal jeg prøve det før jeg tar medisin. åhh jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver. Spesielt det med et skritt frem og ti tilbake. Nå skal jeg lese videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wepsa Skrevet 5. juni 2009 #155 Del Skrevet 5. juni 2009 Forresten,lurte på hvordan man får dagboken sin på signaturen?skjønner ikke det helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 5. juni 2009 #156 Del Skrevet 5. juni 2009 God helg, Sisu! Håper det går bra etter angstanfallet, synes det virker som om du taklet det veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 8. juni 2009 #157 Del Skrevet 8. juni 2009 Leste VG helg på lørdag, der det stod om ei som blogget om angst. Selvsagt måtte jeg inn og lese litt i denne bloggen. Og hun skrev så fint om katastrofetanker - at det var en vesentlig del av hennes angst. Da gikk det plutselig opp et lys for meg; herregud - det er jo DET som er en kjempevesentlig del av MIN angst også! Jeg har visst bare ikke innsett det før nå Har bare nærmest tatt det for gitt at de vonde tankene bare er der, er en del av meg, hvis dere forstår...? Men de er jo en del av sykdommen! Dette ble visst litt rotete skrevet, men uansett falt noen brikker på plass. Og det er veldig rart at jeg ikke har innsett det før :klø: Men bedre sent enn aldri... Det avdramatiserte ihvertfall litt av det jeg sliter med innimellom. I dag har jeg tenkt å ta det helt med ro. Rydde litt, ordne litt, slappe av etter å ha jobbet i helga. Herlig med fri på en mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 8. juni 2009 #158 Del Skrevet 8. juni 2009 Vimser innom med en og hilser på. Godt at du har fått litt klarhet i tankene omkring angsten! Man lærer stadig noe nytt om seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. juni 2009 #159 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei og tusen takk for hilsen i min ferske dagbok. Kom gjerne innom igjen! Og så har jeg lest bittelitt i dagboken din, de par første sidene og den siste, og jeg kjenner igjen litt av de du skriver om janteloven osv. Jeg har ikke skrevet noe om dette i min egen dagbok enda, men selv sliter jeg med en del ting, blant annet forhold til familen og janteloven ++... Så sent som for et par uker siden fikk jeg et tips som jeg umiddelbart tok med meg: lage skjermsparer på pc'en med antijanteloven. Det gjorde jeg, og jeg la til et par egne ting, "jeg er sterk", "jeg er tøff", "jeg er flink". Man lager det enkelt på PowerPoint og lagrer det deretter som bilder. Når man så til stadighet ser disse små setningene, så endrer man også litt innstilling. Det funker! Nå ser det ikke ut som om du trenger så mye av dette nå, men alle positive ting er verdt å ta med seg, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 10. juni 2009 #160 Del Skrevet 10. juni 2009 ... alle positive ting er verdt å ta med seg, ikke sant? Så sant, så sant! Jeg har lest endel i denne boka, og der står det endel gode tips som er verdt å ta med seg ifm selvfølelse etc. Selvfølelse må rett og slett "fylles på" hele tiden, har jeg lest. Det er jo ikke så lett når man føler seg bånn, men du har jo gjort det på en smart måte da! Nå sitter jeg her med og det regner ute. Er hjemme med sykt barn og får dermed ikke trent, noe jeg virkelig burde. Men i kveld, kanskje. Liker best å trene på morgenen eller formiddagen jeg, da er det liksom unnagjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå