Gå til innhold

Starting all over again...

Gjest Sisu

Anbefalte innlegg

Brr.. Som det blåser i dag! Deilig å være inne med :kaffekopp: og KG før jeg reiser og trener litt :trene:

Har ellers benyttet noe av helgen til å forsøke å sette opp et budsjett over økonomien min... Greit, vi er to inntekter i familien her, men jeg synes liksom det er kjedelig å gå til gubben og "tigge" penger når kontoen er tom. Det verste er at jeg ser at jeg søler bort fryktelig mye penger på småtteri. Ukeblader og aviser, f.eks. Nå har jeg tegnet abonnement på Kamille, og så får aviser kjøpes kun i helgene. Kunne også blitt flinkere til å handle mat sjeldnere. Så vi får se hvordan det går.

Ha en fin dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svanungen

God morgen!

Jeg burde nok også fått en bedre oversikt over denne småhandlingen. Tror liksom ikke at det blir så mye, men pengene får skikkelig bein å gå på... Prøver å bli flinkere til å ikke handle for ofte, men merker det er vanskelig nå som jeg har besøk. Krever litt mer av middager og måltider generelt, og det er jeg ikke vant til å tenke på kjenner jeg. Men men, får bare være så flink som mulig! Fikk kjøpt de neste måneders forbruk av Lambi i går da, var en tur på Coop Obs og fikk 40 ruller til 99 kroner. Bør holde en stund.. :fnise: Følte meg skrekkelig økonomisk som gikk der med en sekk toalettpapir i vogna, som alle disse fornuftige småbarnsfamiliene. Men er jo ikke dumt da! :jepp:

Trøtt i dag, og skulle ønske det var fredag... :ler: Jaja, :sol: skinner og vinden har løyet! Herlig!

Ha en super dag, Sisu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det der med å søle bort penger på mye småtteri og alltid være bakpå... :sukk: Jeg burde defintivt begynne å planlegge middager bedre, men det har blitt mye lettere etter at jeg fikk meg fryseskap, for da kan jeg handle inn når ting er på tilbud og bruke det på slutten av lønninga :ler:

Ønsker deg en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg bunaden min, for å sjekke om jeg kan puste og evt kanskje spise noe på 17.mai. Og under over alle undere - yes, I can! :hoppe: Måtte rett og slett gå på badevekta for å sjekke om dette virkelig kunne være sant - yes, it was! Jeg har gått ned 3 kilo! :dåne: Uten å tenke på slanking, bare på å komme i gang med trening! Er det mulig..??? På så kort tid? :vetikke: Det känns uansett jättebra, for å si det rett ut :bolledeig: Det var jammen meg en skikkelig inspirasjon til å fortsette - ikke med å slanke meg, men å få en sunnere og mer aktiv livsstil. :trene:

Kos dere i dag, alle som en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en herlig overraskelse!!

Dæggern!!

Det viser at litt aktivitet har mye å si altså - og gubban for et løft for å fortsette aktiviteten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå surfer jeg bare videre på bølgen jeg :nigo:

Det hadde jammen jeg gjort også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Knallbra!!

Jeg vil også ha en slik bølge som plutselig bare tar 3 kg!! :ler:

Nyt treningen og gevinsten det gir!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjekt å gå ned uten å tenke noe på det! Jeg går bare OPP når jeg slutter å tenke på det ... :sukk: Det er alltid like spennende hvert år om man kommer inn i bunaden eller ei. I år kommer jeg selvsagt ikke inn i min, men neste år er planen at jeg skal være tilbake til normalen. Håper jeg!

Ha en fin maidag, Sisu :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ja. Her rakk jeg å tenke tanken på kanskje å pusse vinduene, og dermed tok det 2 minutter før det blåste skrekkelig og regnet vannrett :overrasket: Dermed må jeg vel finne på noe annet festlig husarbeid da... :sukk: Skulle virkelig ønske jeg hadde arvet min mors husmorgener altså. Jeg klarer liksom å holde huset i noenlunde orden, men jeg blir nok aldri noen superhusmor dessverre :forvirret: Har ikke tall på hvor mange blomster jeg har tatt livet av, for eksempel :roll:

Snart er det 17. mai :flagg: , og bunader å fikse på til liten og stor. Uheldigvis er jeg en av de "lykkelige" som har jobbehelg, så dessverre blir det kveldsvakt på meg den dagen. Men jeg får med meg mine søte små i barnetoget, og jeg kan kose meg sammen med mannen min fram til jeg må reise. Leit å måtte jobbe på en slik dag, men slik er det bare - i år var det min tur og da slipper jeg vel neste år...?!? :)

I morgen skal jeg trene igjen, og det gleder jeg meg til :trene: Går "raskt og bratt" på tredemølle i ca 15-20 minutter, og løper litt fort ca 10 minutter før jeg roer ned med litt gange og deretter trener en halvtime styrke. Deilig, spesielt å komme seg hjem, dusje og kjenne velværet i hele kroppen :nigo:

Vel, jeg får se om det er noe husarbeid som roper på meg. Det spørs bare om jeg hører etter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
Javel ja. Her rakk jeg å tenke tanken på kanskje å pusse vinduene, og dermed tok det 2 minutter før det blåste skrekkelig og regnet vannrett :overrasket: Dermed må jeg vel finne på noe annet festlig husarbeid da... :sukk: Skulle virkelig ønske jeg hadde arvet min mors husmorgener altså. Jeg klarer liksom å holde huset i noenlunde orden, men jeg blir nok aldri noen superhusmor dessverre :forvirret: Har ikke tall på hvor mange blomster jeg har tatt livet av, for eksempel :roll:

Snart er det 17. mai :flagg: , og bunader å fikse på til liten og stor. Uheldigvis er jeg en av de "lykkelige" som har jobbehelg, så dessverre blir det kveldsvakt på meg den dagen. Men jeg får med meg mine søte små i barnetoget, og jeg kan kose meg sammen med mannen min fram til jeg må reise. Leit å måtte jobbe på en slik dag, men slik er det bare - i år var det min tur og da slipper jeg vel neste år...?!? :)

I morgen skal jeg trene igjen, og det gleder jeg meg til :trene: Går "raskt og bratt" på tredemølle i ca 15-20 minutter, og løper litt fort ca 10 minutter før jeg roer ned med litt gange og deretter trener en halvtime styrke. Deilig, spesielt å komme seg hjem, dusje og kjenne velværet i hele kroppen :nigo:

Vel, jeg får se om det er noe husarbeid som roper på meg. Det spørs bare om jeg hører etter :fnise:

Ikke noe Superhusmoremne her heller! Liker å ha det nogenlunde rundt meg, men har ikke det store behovet for å overdrive :ler:

Jeg vil også trene! :sukk: Men så lenge magen protesterer så sant jeg beveger meg, så blir det nok rolig her ja... Og været er heller ikke det helt store, skyer, solgløtt, regndråper, vind +++ Kanskje de skifter skydekke? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter en fin helg, til tross for mye jobbing. Har kost meg med 17.mai og fått "Fairytale" fullstendig på hjernen :digge: Ikke alene om det kanskje...? I dag våknet jeg opp til det regnværet :regn: og er veldig glad for at det var så flott vær i går :sol:

Dagen i dag er ikke så innholdsrik egentlig, jeg har fri og en litt slow start. Har satt i gang oppvaskmaskinen og en maskin med klær, og så er det selvsagt masse klær å brette :kjefte: I hate it!

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så strålende fornøyd med livet akkurat nå :bolledeig: Psykisk går det bedre enn på lenge, og fysikken er i bedring... Er ekstra glad for at jeg har klart å komme i gang med trening :trene: Det ble nesten en halvtime på mølla i går kveld, og litt styrketrening etterpå. Kroppen jubler, merker jeg!

Jeg har bestemt meg for å nyte de gode dagene så godt jeg kan. Og hvis det kommer dårlige dager får jeg takle de så godt jeg kan når - og om - de dukker opp :jepp: Høres ikke det ut som en glimrende plan..?

I dag skal jeg forresten en tur til frisøren og få litt orden på sveisen ;) Føler meg aldri så ustelt som når håret verken er fugl eller fisk... Og nå har jeg ikke vasket det heller, det er så deilig å bli dullet litt ekstra med hos frisøren og få hodebunnsmassasje, nemlig... Men jeg må nesten unnskylde meg når jeg kommer dit tror jeg: "beklager at håret mitt er så... eeh... møkkete akkurat nå...." :fnise:

Kos dere som best dere kan i dag da, jenter! :klem: Nå må jeg ha en :kaffekopp: tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestemt meg for å nyte de gode dagene så godt jeg kan. Og hvis det kommer dårlige dager får jeg takle de så godt jeg kan når - og om - de dukker opp :jepp: Høres ikke det ut som en glimrende plan..?

Brilliant faktisk!

Dette høres ut som akkurat måten å gjøre det på - og det er ekstra hyggelig å høre at du har det så stas i vårsola.

Frisøren skulle jeg vært hos også, men må vente på lønn. Jeg er så blakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Synes du har en glimrende plan jeg, Sisu! Og SÅ godt å høre at du har det bra, og at treninga har så positiv effekt! Ingenting er bedre!

Håper du får en helt strålende helg (jeg tar langhelg fra i dag), og at oppturen bare fortsetter og fortsetter!

:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også planen var god!

Godt å lese at det går så bra med deg nå! Og 3 kg helt plutselig - herregud! :D Det er jo helt fantastisk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker alle som måtte stikke innom her en fortreffelig helg, forhåpentligvis med masse :sol:....

:klem: til dere alle! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte skrives det så mye om lykke i avisene. Nordmenn er visst ikke særlig lykkelige, har jeg lest. Lurer på om vi i all vår materielle velstand rett og slett glemmer å sette pris på de bitte små gode ting i livet - i vår tilsynelatende evige streben etter å skaffe oss enda mer? :vetikke:

Da jeg satte meg ned for å tenke over hva som gjør meg lykkelig, kom jeg fram til bl.a. følgende ting, og mange flere selvsagt:

-familien min :strix:

-duften av morgenkaffe :kaffekopp:

-duften av sommerregn :regn:

-en fornøyd katt som krøller seg sammen i sofaen :catmilk:

-å lese en god krimbok man ikke klarer å legge vekk (og som man nesten sørger over når den er ferdig lest)

Er det slik at vi har glemt å kjenne på de små stikkene av lykke, at vi glemmer å nyte det vi faktisk har..? Jeg prøver av og til å lukke øynene og tenke over hvor heldig jeg er. Jeg har en familie, vi har hus, hage og bil, vi har en katt, vi vurderer å skaffe oss en hund etterhvert - i det hele tatt har vi det veldig bra. Når jeg tenker på det - DA føler jeg lykke, og må lukke øynene i pur glede...

Endret av Sisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktige tanker det der gitt...

Jeg vet ikke om det er det materielle som gjør det - for min del er det kanskje mere mangel på tid og mye jag som gjør at jeg ikke alltid klarer å se de små gode tingene.

Hverdagen blir så overveldende at det er vanskelig å se utover det daglige.

Det er kanskje en ting å tenke over.

Håper du har en bra mandag, Sisu :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Tror det er veldig viktig å tillate oss å kjenne etter, ta seg tid til å virkelig kjenne på følelsen av lykke! Som Suzy skriver, så går hverdagene fort bort i et evig jag og mas, timene flyr og man skal helst rekke mye mer enn man gjør.

Men kan jo nevne noen småting fra de siste dagene, som gjør at lykkefølelsen dukker opp:

- duften av grillmat en varm solskinnsdag

- våkne til den trillende latteren til min nevø på snaut 2 år, selv om klokka ikke er mer enn 06 en lørdag morgen

- synet av en sommerfugl

- lukten av nyslått gress

- lukten av sommerregn

- våkne til lyden av regn og vite at man ikke må stå opp og haste avsted...

Det er SÅ mye småting som man kan legge merke til om man vil. Prøver virkelig å bli flinkere til å fokusere på det positive og det som gir lykkefølelse, er de små øyeblikkene som gjør hverdagene ekstra bra!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...