Gjest ts Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 hei! jeg skal arrangere utdrikkingslag snart. bruden er kristen og drikker ikke alkohol. noen som har lignende erfaringer??? har tenkt på et opplegg. går ut fra at hun ikke ønsker noe som helst alkohol... er vel helt unaturlig at de andre drikker og da? bør man presisere dette til deltakerne, eller forstår de det? tips tips tips mottas med stooor takk. gjerne også ift aktiviteter ol!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 hei! jeg skal arrangere utdrikkingslag snart. bruden er kristen og drikker ikke alkohol. noen som har lignende erfaringer??? har tenkt på et opplegg. går ut fra at hun ikke ønsker noe som helst alkohol... er vel helt unaturlig at de andre drikker og da? bør man presisere dette til deltakerne, eller forstår de det? tips tips tips mottas med stooor takk. gjerne også ift aktiviteter ol! Legg opp til et koselig "utdrikningslag", en hyggedag med venninnene. Spa, piknik i parken, sminkekurs, kanskje en konsert eller et teaterstykke, ut å spise, fjelltur (hvis brud og venninner er glade i friluftsliv) osv. Deltakerne vet vel at bruden ikke drikker? I tillegg får de vel en god peiling når de hører din plan for dagen. Styr unna utdritning og tur på byen.
Kihn Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Ja, et utdrikningslag MÅ jo ikke være en heisatur på byen, jeg kunne godt tenke meg noe annet i mitt eget iallefall, og jeg er ikke avholds.
Megana Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Helt enig med gjest, hvorfor skal man absolutt bli fullest mulig og driti ut mest mulig på et utdrikningslag?
Gjest ndyj Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 det er jo ikke noe problem. - spa - ulike fritidsaktiviteter - samles på ei hytte og lage god mat - et "kulturelt" rebusløp om dere bor i storby(innom museer/smake på gode ting på div kafe/kanskje ende tilslutt på et bra matlagingskurs) - samles hjemme hos noen for å lage tapas fra bunnen selv - besøk på byens beste konditor for å smake på alternative synder - overnatting på fyr det må jo bare planlegges utfra hvor mange som skal være med, og at man tenker litt på hva både bruden og gjestene kan trives godt med. alkoholfritt er jo egentlig ikke noe problem, det er jo mye koseligere å kunne gjøre noe skikkelig sosial:=) jeg synes også det skal være helt alkoholfritt blandt de andre, da det alltid er noen som ikke klarer styre seg.....ikke så gøy med den ravende fulle venninna som stjeler all oppmerksomhet liksom.
Lille Bille Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 jeg var i et utdrikningslag der bruden ikke drakk (hun var gravid) og det var helt naturlig at vi andre ikke drakk heller. vi hadde først en herlig lunsj i en park, men mozell og god juice i stedenfor champagne. så dro vi på spa hvor alle hadde en behandling og vi fikk disponere spaområdet hele dagen. vi avsluttet med en bedre middag hjemme hos forloveren, og jenteprat hele kvelden:)
¤Linda¤ Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Enig med de over Og gode ideer! Må ikke drikke seg kanakas fordi det er utdrikkingslag.. Det jeg ønsker at min egen dag skal inneholde,er kvalitetstid og litt ekstra kos med vennene mine... Alkoholen er ikke viktig i det hele tatt.
Piper Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Jeg drikker ikke alkohol, men jeg hadde ikke problemer med at vennene mine tok seg noen glass vin til maten på kvelden. Det var ikke snakk om å bli full, men noen liker veldig godt et glass vin til et godt måltid og da er det greit at det kan være muligheter for det. Jeg ville anbefalt en hyttetur, for da får man litt mer tid sammen. Lage i stand leker av ulike slag, danse, spille kort og andre ting som ikke koster så veldig mye.
Malum Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg har også vært i utdrikkingslag med gravid brud. Hun drakk selvsagt ikke, men de fleste andre drakk for henne og vel så det... Hun ble faktisk kledd opp i et teit kostyme og geleidet ut på byen. Jeg syntes direkte synd på henne, der hun satt med brusen sin og så ut som en halvfeit (4 måneder på vei) nerd med innmari dårlig smak. Ikke gå for tradisjonelt utdritingslag, med andre ord. Selv drikker jeg aldri, men hadde satt pris på en hyggelig kveld med venninner likevel. Om andre drikker bryr jeg meg da ingenting om. Ellers nevnes mange ting man kan gjøre her, og de funker helt fint uten alkohol. Endret 25. februar 2009 av Bodillen
marsy Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Det viktigste er vel å være sammen med venninnene sine Det er mange morsomme ting dere kan gjøre, fra å rapellere ned en fjellvegg, til å ri på hest, gå på glødende kull, spa, seiltur... you name it!
mamsemamma Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har også vært i utdrikkingslag med gravid brud. Hun drakk selvsagt ikke, men de fleste andre drakk for henne og vel så det... Hun ble faktisk kledd opp i et teit kostyme og geleidet ut på byen. Jeg syntes direkte synd på henne, der hun satt med brusen sin og så ut som en halvfeit (4 måneder på vei) nerd med innmari dårlig smak. Ikke gå for tradisjonelt utdritingslag, med andre ord. Selv drikker jeg aldri, men hadde satt pris på en hyggelig kveld med venninner likevel. Om andre drikker bryr jeg meg da ingenting om. Ellers nevnes mange ting man kan gjøre her, og de funker helt fint uten alkohol. Så bedritent gjort
Jade Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 (endret) hei! jeg skal arrangere utdrikkingslag snart. bruden er kristen og drikker ikke alkohol. noen som har lignende erfaringer??? har tenkt på et opplegg. går ut fra at hun ikke ønsker noe som helst alkohol... er vel helt unaturlig at de andre drikker og da? bør man presisere dette til deltakerne, eller forstår de det? tips tips tips mottas med stooor takk. gjerne også ift aktiviteter ol! Utdrikningslaget er for bruden. Hvis ikke bruden drikker alkohol, så lager man selvsagt et alkoholfritt utdrikningslag! Dette bør spesifiseres til deltakerne. Det er sikkert mange som tar det som en selvfølge at utdrikningslag innebærer drikking. Trist å høre om veninnen til Bodillen :/ Endret 25. februar 2009 av Jade
Kohana Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Jeg drikker ikke alkohol selv, men jeg synes det er hyggelig at venninnene mine kan drikke vin til lunsj/middag. Men jeg har sagt at jeg ønsker meg en hyggelig dag med god mat og at vi er mye ute.
superMe Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 Jeg skal arrangere utdrikkningslag nå på lørdag som er for en venninne som er muslim, så hun drikker naturligvis ikke. Vi skal bare ha en koselig kveld med venninnene hvor vi pynter oss og lager god mat, spiser kaker og snacks:) Men jeg tenkte å lage alkoholfri rosa champagne da (vi har et rosa tema;P) og kanskje jordbær, om jeg finner på denne tiden av året
Piper Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har også vært i utdrikkingslag med gravid brud. Hun drakk selvsagt ikke, men de fleste andre drakk for henne og vel så det... Hun ble faktisk kledd opp i et teit kostyme og geleidet ut på byen. Jeg syntes direkte synd på henne, der hun satt med brusen sin og så ut som en halvfeit (4 måneder på vei) nerd med innmari dårlig smak. Ikke gå for tradisjonelt utdritingslag, med andre ord. Selv drikker jeg aldri, men hadde satt pris på en hyggelig kveld med venninner likevel. Om andre drikker bryr jeg meg da ingenting om. Ellers nevnes mange ting man kan gjøre her, og de funker helt fint uten alkohol. Utrolig dårlig planlegging, men jeg syns bruden har litt ansvar selv også, for hun kunne fint sagt nei til å gjøre det. Selv om det er utdrikningslag, er det ikke dermed sagt at den blivende bruden ikke har noe hun skulle ha sagt.
Malum Skrevet 26. februar 2009 #16 Skrevet 26. februar 2009 Utrolig dårlig planlegging, men jeg syns bruden har litt ansvar selv også, for hun kunne fint sagt nei til å gjøre det. Selv om det er utdrikningslag, er det ikke dermed sagt at den blivende bruden ikke har noe hun skulle ha sagt. I utgangspunktet er jeg helt enig. Men noen mennesker har fryktelig sterke personligheter, mens andre igjen er nokså forsiktige og av forskjellige grunner litt dårlige på å si ifra. Da kan det ende opp litt uheldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå