Gå til innhold

Kjærestetid med barn i bildet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et forhold med 1 barn og føler det er lett og kjøre seg fast i at man gjør det samme hver dag.

P.g.a funskjonshemmet barn må vi ha strenge regler og kjøre samme opplegg dag etter dag for at det skal fungere.

Innimellom tenker jeg da på andre foreldre og sier til meg selv; hva gjør dere der ute for å få pleid forholdet deres imellom når barnet krever så vanvittig mye tid og krefter?

Når kvelden kommer er vi begge som oftest utkjørt og orker ingenting. Da ser vi frem til sofakos også senga.

For meg blir dette kjedelig i lengden... Selv når vi har barnefri ender det ofte opp med at vi er slitne etter uken og prøver å slappe av i helgen og lagre energi til barnet kommet hjem igjen...

Jeg kjenner selv jeg bærer på mye irritasjon for tiden... Fordi vi ikke har hatt tid til å pleie forholdet våres på en stund. Diskusjoner mellom meg og kjæresten er kommet hyppigere, selv om vi kommer oss ut av det fint.

Som foreldre enten vi er foreldre selv til barnet, steforeldre eller annet trenger vi ofte litt privat tid sammen med partneren våres for å pleie forholdet, beholde gløden eller få mer glød i kjærligheten.

Ofte med barn i bildet er ikke dette bestandig lett. Man skal ha tid til barna, gi dem nok oppmerksomhet og kjærlighet. Dem krever sitt.

Hvordan gjør dere som er i en foreldrerolle med den dere er glad i, tid til ''kjæreste / mor & far tid''.

Og eventuelt NÅR gjør dere dette?

Da tenker jeg på hvor dere gjør noe sammen kun dere.

Og ved når, for eksempel hvis man får barnepass eller andre ting.

Tenker ikke på den vanlige sofatiden man får ofte etter at barna har lagt seg, eller når dem er på skolen, barnehage osv. For da er ihvertfall vi som oftest på skole/jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi har barnepass, så drar vi UT av huset. Det være seg kafe med venner, ut å spise på restaurant eller kino. Overraskende hvor avslappende det faktisk er å gå ut uten barn. Hadde vi derimot bare lagt inne på sofaen, hadde jeg blitt mer sliten. Man trenger å møte andre voksne i festlige sammenhenger for å koble av tror jeg.

Så sover vi heller litt lengre på søndagen og lager oss en god frokost før vi henter gullet.

Og ellers er små berøringer, en klem, et kyss eller bare det å stryke på armen til din kjære i det han går forbi viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...